Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

MARE ATENTIE!!!!!!!!!!!!!

05 Sep 2006, 15:52

PENTRU CEI CARE NU STIU AIRBAGURILE NU SAR DACA NU AVETZI CENTURA DE SIGURANTA PUSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MARE ATENTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

05 Sep 2006, 16:00

Maddogule... nu vreau sa te contrazic, ca nu am experimentat toate posibilitatile, da' mie mi-a "sarit" airbagu' si pe dreapta, unde nu era nici o centura pusa. Eu conduceam si aveam centura. Poate din cauza asta au sarit amindoua ...?

05 Sep 2006, 16:27

Asta numai stiu daca e senzor doar la Sofer sau nu normal este sa nu sara fiindca pot face mai mult rau decat bine.
La fel airbagul nu sare daca masina sta pe loc cu motorul pornit decat daca e stricat airbagul.
Cu Stima

05 Sep 2006, 21:33

Sper sa nu experimenteze nimeni acest lucru :)

05 Sep 2006, 22:45

Daca nu are senzor pt centura nu cred ca are vreo importanta purtarea centurii in explozia airbagurilor
Parerea mea

05 Sep 2006, 22:52

Din cate stiu eu toate masinile de cand este airbagul au senzori pentru acestia pentru ca altfel precum am zis fac mai mult rau decat bine daca nu ai centura

05 Sep 2006, 23:04

cand sotia mea a facut accident cu focusul..vezi descrierea pe http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?p=25677#25677 , avea centura de siguranta...airbagurile nu au sarit din cauza ca senzorul inertial care se afla in 1/3 anterioara a lonjeroanelor nu a fost declansat(sursa bdt)..deci trebuie sa se altereze structura de rezistenta ca sa sara airbagurile...acuma la accidentul care l-a avut nevasta-mea numai airbagurile mai lipseau sa se deschida.....e bine cand se deschid , dar e bine sa se deschida numai cand e nevoie..asa s-a intamplat la noi...oricum, purtati centura in oras..e foarte importanta..asta am realizat eu in urma intamplarii nefericite

11 Noi 2006, 22:39

E adevarat ce nu sare aibagul daca nu e purtata centura de siguranta,dar numai pt sistemele SRS(Supplementary Restraint System).Sistemul asta mai are insa si niste senzori inertiali,diferiti,care masoara unul rata decelerarii(senzor de ciocnire-masoara un viteza de decelerare) si unul deceleratia(senzor de siguranta).Senzorii sunt in serie si nu se declanseaza airbagul decat daca ambii masoara franare/decelerare.
Mai multe detalii in TIS.
Sistemele mai noi au senzorii in caroserie si sar airbagurile si fara sa fie pusa centura.

27 Mar 2007, 10:18

Airbagul nu sare la modelele mai noi daca nu e pusa centura ca sa nu iti rupa gatul de aia nu sare.
Senzorii sunt pusi nu pentru a masura decelerarea ci pentru deformarea caroseriei. Cand senzorii transmit semnal la computer ca deformarea caroseriei pune in pericol integritatea habitaclului comanda este data computerului dar este shiftata daca centura nu este pusa pentru ca face mai mult rau decat bine. Nici o legatura cu decelerarea, airbagurile latereale au senzori in usi si in praguri la unele modele.
Cu respect,
Andrei Dragos Radulescu

14 Iun 2007, 17:01

Cum sa faca mai rau decat bine daca nu ai centura???daca nu ai centura si aerbegu nu pocneste sigur vei face cunsotinta cu parbrizul,iar in cazul in care acesta porneste ....sar putea s afci cunostinta cu parbrizul dar intr-un mod mai usor.Parerea mea e ca daca exista acest senzor la centur...e o tampenie

14 Iun 2007, 17:03

Ganditiva ..mai nou si motocicletele au adoptat aceasta masura de siguranta...Aerbegul(parca primii ce au scos o motocicleta cu aerbag au fost cei de la BMW,nu sunt sigur)

14 Iun 2007, 19:41

$1 scrie:$2um sa faca mai rau decat bine daca nu ai centura???daca nu ai centura si aerbegu nu pocneste sigur vei face cunsotinta cu parbrizul,iar in cazul in care acesta porneste ....sar putea s afci cunostinta cu parbrizul dar intr-un mod mai usor.Parerea mea e ca daca exista acest senzor la centur...e o tampenie


catalin, explicatia e simpla. sa presupunem ca ai accident si nu ai centura. in urma accidentului, esti propulsat spre parbriz, cu energia X. Pentru a se deschide, airbagul foloseste un amestec exploziv cu energia Y.

-daca nu se deschide airbagul, te vei lovi de o suprafata tare, cu energia X
-daca se deschide airbagul, te vei lovi de o suprafata la fel de tare, cu energia X + Y


problema este ca airbagul nu este o perna moale decat dupa ce s-a umflat complet. si nici atunci, mai dureaza cateva sutimi de secunda pana cand gazul din el incepe sa iasa prin orificiile din spate. abia dupa ce a inceput gazul sa iasa din airbag este ok sa te lovesti de el. si tocmai asta e rolul centurii de siguranta, sa te tina un pic langa scaun, pana apuca airbagul sa se declanseze complet.

14 Iun 2007, 19:49

In plus, airbag-ul se deschide la o viteza foarte mare si atunci cand te lovesti de el, daca nu ai centura, corpul se duce in fata, capul este impins in spate de unde rezulta leziuni la coloana vertebrala in zona gatului. Se poate chiar sa iti rupa gatul (cum se spune popular) si atunci ti-ai pierdut viata tocmai pe motiv de airbag. Tocmai din acest motiv, eu rog lumea ce merge cu mine in masina, in afara localitatilor, sa poarte centura.

14 Iun 2007, 21:21

Mah baieti, sa va zica tata, ca stie din experienta proprie care-va-sa-zica: la momentul oportun, centura s-a strins pe scaun de mi-a lasat urme pe solduri de la frecare. Si dupa ce am capatat avans la tors, a sarit si airbagu si mi-a f***t una in piept de n-am respirat normal vreo 15 min. Apoi centura s-a lasat pe liber si s-a desfasurat toata, iar eu cautam manerul de la usa si m-am scoborat in formula 4x4 de ametzit ce eram. A sarit si airbagu din dreapta desi centura era pe liber si scaunul gol. si daca-mi aduc aminte bine si centura din dreapta s-a desfasurat (?)
Acu' ma dau rotund, dar cand am ajuns acasa si am facut playback, mi-au dat lacrimile.
LE: am uitat exact ce era mai important: centura mi-a incetinit miscarea spre inainte, pina la contactul cu airbagu. Insa a fost oricum foarte dur.. daca nu aveam centura cred ca se lasa cu tambalul rupt (coastele.. :lol: )

14 Iun 2007, 23:14

Smiley.Intradevar...explicatia ta e OK.Am auzit si eu de cazuri in care aerbagu a creat rani si chiar a rupt gatul(lovindu-l in babrbie).Dar nu vedeam de ce sa nu pocneasca in czul in care nu ai centura.Cand se duce tatal meu cu masina la revizie...chiar am sa-i intreb pe aia...sa vad ce zic si ei

15 Iun 2007, 02:16

M-am mai documentat si sistemul SRS aduna informatii si in functie de gravitatea impactului da sau nu da drumu la airbaguri. El vede daca ai centura pusa si calculeaza cea mai buna protectie la respectivul impact. Deci concluzie chiar daca ai sau nu ai centura airbagul poate sari si cu sistemul SRS
Cu Stima

LE Si daca ai sau nu ai centura pusa pe dreapta sare siacela fiindca corespund aceleasi centrale si ea nu face diferenta pe scaune :D

15 Iun 2007, 11:28

Completare:
Referitor la airbag-ul din dreapta, depinde de sistemul pe care il are masina (sunt si unele la care il poti dezactiva cu cheia in cazul in care nu ai pasager).

15 Iun 2007, 11:36

Completare2:
Sunt si masini care au senzori de presiune in scaune si in functie de greutatea pe care o detecteaza pe scaun umfla airbag-ul mai mult sau mai putin (sau nu-l declansaza daca nu e greutate pe scaunul pasagerului de exemplu)

15 Iun 2007, 22:40

Pe Polo se dezactveza printr-o simpla apasare de buton.:) :) :)

16 Iun 2007, 00:14

$1 scrie:$2e Polo se dezactveza printr-o simpla apasare de buton.:) :) :)


Cam naspa sa fie dezactivat un sistem de siguranta asa de simplu... Se urca vreun copil la volan, apasa pe buton si te trezesti ca ai un accident si airbagul din dreapta nu s-a deschis pentru ca a fost apasat butonul... :shock:

16 Iun 2007, 02:56

Va spun chestia asta din cunostinta de cauza.eu am facut scoala de soferi pe un Polo.Fiind un inpatimit al masiniilor am studiat cu atentie masina si am observat acel buton pe bord.Si eu sunt de aceasi parere cu Mihai L.Tatal meu are o nubira 2(daewoo) cu aerbag sofer si pasager dreapta si va spun sigur ca la aceasta masina nu exista un astfel de buton sau o alta metoda de a dezactiva aerbagurile.

16 Iun 2007, 20:04

La peugeot mi se pare super sistemul: cu cheia masinii. Ceea ce face sa fie un act VOIT intreruperea airbagului. :wink:

17 Iun 2007, 01:37

Exista buton de intrerupere airbag la vw dar exista si martor pe bord care atentioneaza ca este oprit

29 Aug 2007, 13:56

> din ce am vazut pe birou la inspectorii de daune de la firma unde lucrez, senzorul de airbag este un senzor care calculeaza deceleratia - e o bila intr-un tub care loveste cu o anumita forta un senzor si astfel se calculeaza deceleratia; cred ca acest sistem se foloseste atat pe axa fata-spate cat si pe axa laterala
> mai intervin ce e drept si senzori de presiune in scaune (la Focus 2 exista asa ceva) pentru a declansa airbag-ul; dar cred ca totul functioneaza numai cu centura pusa; nu stiu daca functioneaza in cazul in care centura este ancorata dar nu sta nimeni pe scaun (daca sistemul tine seama de ceeea ce comunica senzorul de presiune)
> cei care isi leaga centurile prin spatele scaunelor sau pun un capat de agatare a centurii in priza pt a fenta sistemul fara a purta centura, nu realizeaza ce inseamna un impact la 60 km/ora; eu m-am izbit pe la 30 km / ora (fata-spate) si tot m-am sprijinit cu capul in parbriz (ce e drept fara sa il sparg si fara cucuie), neavand centura pusa; deci la peste 50 km/ora la un impact ai toate sansele sa-ti turtesti iremediabil fata intr-un airbag deschis cu cateva sute de km/ora (cred ca aproape 500 km/ora) de o pastila pirotehnica

30 Aug 2007, 11:18

$1 scrie:$2gt; deci la peste 50 km/ora la un impact ai toate sansele sa-ti turtesti iremediabil fata intr-un airbag deschis cu cateva sute de km/ora (cred ca aproape 500 km/ora) de o pastila pirotehnica


David75: nu e iremediabil.. n-ai vazut pe "discovery" ce sunt doctorii in stare sa faca cu niste silicon ? :lol:
lasind gluma la o parte, airbag fara centura mi se pare .. masochist.

04 Sep 2007, 19:56

$1 scrie:$2xista buton de intrerupere airbag la vw dar exista si martor pe bord care atentioneaza ca este oprit

Chiar m-am uitat la Polo sotiei si nu exista nicaieri un buton pentru dezactivarea airbag-ului. :o O sa mai caut si prin carte, dar nu cred ca mai are unde sa fie. Nici la Fiestuta mea nu exista asa ceva! :( Asta stiu sigur pentru ca am intrebat la dealer cand am cumparat masina.

04 Sep 2007, 19:59

$1 scrie:$2xista buton de intrerupere airbag la vw dar exista si martor pe bord care atentioneaza ca este oprit


La Golf 5 este necesara cheia si ai un semnalizator optic mare, pus pe centru masinii, care te avertizeaza ca este dezactivat.

15 Oct 2007, 13:00

As avea o nelemurire:si totusi ce "conditii"ar trebui sa fie indeplinite sa sara cu centurile din fata puse?M-am intilnit cu un cerb pe sosea,aveam 95-100 km/h si l-am mingiiat cu coltul din stinga ,el fugind tot din stinga mea desigur si l-am apropiat putin de usa suficient sa n-o mai pot deschide.Trebuia sa fie puse si centurile din spate?Rezultatul:coltul de la capota motor indoit ,aripa+contra aripa ,farul si bara fata schimbate, usa sifonata si cerbul a disparut.

15 Oct 2007, 13:28

Cate airbag-uri ai? Senzorul pentru impact frontal e cam in zona siglei de pe bot, cele de impact lateral sunt in stalpi...

18 Oct 2007, 11:05

Doar doua,ma bucur ca n-au sarit dar ma intreb daca nu era cazul?Nu stiu.
Răspunde