de DanielT » 29 Feb 2008, 16:01
Ovidiu Bacaoanu povesteste ce a patit dupa ce si-a dus masina la service-ul firmei Tester, dealer Ford din judetul Iasi, pentru a-si face revizia de 25.000 de kilometri. Le-a cerut atunci mecanicilor sa-i remedieze o defectiune la cutia de viteze deoarece schimbatorul intra greu in marsarier. "Se termina revizia, semnez ca primarul ca am luat masina in buna stare si plec. Trafic intens. Bag in viteza a treia. Surpriza! Mi-a intrat in a cincea. Moare motorul. Bag repede a doua. Le transmit «urarile mele de bine» mecanicilor si merg mai departe", povesteste ieseanul. Trebuia sa plece din localitate.
La intoarcere, proprietarul afirma ca a mers din nou la service, pentru a rezolva problema cu treptele de viteza. Spera sa fie mai bine, dar a fost de fapt mai rau. "Ridica autovehiculul pe elevator si imi infunda pragul cu bratul de la elevator. Ma uit si nu-mi vine a crede. Fac o poza, sa ma conving ca nu e o iluzie optica. Nu e. Ii spun mecanicului ca mi-a busit pragul, la care el raspunde sa stau fara griji, ca nu are nimic. Iese masina din service si merg inca o data langa ea sa vad cat e de busita. Adica eu am grija de ea si mi-o distrug astia din service?"
Ovidiu Bacaoanu a reclamat incidentul conducerii Tester. Toata lumea l-a asigurat ca se rezolva, dar – sustine tanarul – nimeni nu i-a spus si cand. Dupa insistente, s-a gandit sa-l sune direct pe patron. "Imi aduc aminte ca patronul avea un numar de telefon pus la dispozitia clientilor, la care poti suna daca ai probleme. Sun. Imi raspunde o voce feminina (patronul e de sex masculin) si imi spune ca-i greseala", mentioneaza ieseanul.
Dupa doua zile, se intalneste totusi cu directorul executiv de la Tester, care din nou il asigura ca totul se rezolva. Aici apare o alta surpriza. "Intre timp, le cer sa-mi dea autorizatia de reparatie, sa pot circula. Pana la urma, primesc autorizatia. Ma uit pe ea si nu-mi vine sa cred ce vad. Au modificat data. Masina a fost avariata luni la ora 9, iar cei de la service au scris in declaratie «marti, ora 14.30». Probabil ca in felul asta au ocolit legea care stipula ca termenul de declarare este de 24 de ore". Dupa alte doua zile, pragul a fost reparat.
Bani in plus pentru munca in minus
Desi patit, Ovidiu Bacaoanu revine dupa ceva timp la acelasi service pentru a-si monta o alarma auto. Dupa cum ne-a declarat, a fost programat la 8.30, a venit cu 10 minute mai devreme, dar pana la pranz nu a facut altceva decat sa astepte. Inclusiv in timpul pauzei de masa a electricianului. "Dupa mica pauza, se apuca de instalat si termina pana la ora 14.05. Merg inapoi la birou sa facem formele. Sa cad pe spate! M-au facturat pentru sase ore. Le explic ca vreau deviz si/sau factura din care sa reiasa ca au muncit sase ore. Refuza. Incerc sa le explic ca nu e corect si ca voi merge la Protectia Consumatorului. Vorbesc si cu directorul tehnic, care incearca sa-mi tina teoria cu normarea, ca mai sunt si altii care muncesc pe langa electrician si pe care trebuie sa-i plateasca", spune Ovidiu Bacaoanu. Suparat, ieseanul a facut reclamatie la Oficiul pentru Protectia Consumatorului (OPC).
La doua zile dupa acest moment, Ovidiu Bacaoanu precizeaza ca a fost sunat de cineva din conducerea service-ului Tester si informat ca va trebui sa plateasca doar pentru doua ore de munca. Dar necazurile nu s-au terminat aici. Proprietarul Fordului sustine ca, atunci cand a mers sa plateasca factura, sub pretextul ca vor sa faca o proba, cei de la service i-au retinut cheile masinii. Dupa o cearta, din care o parte a fost inregistrata audio, "avocatul firmei mi-a cerut o hartie prin care renunt la plangerea facuta la OPC. Am platit factura. Cheile mi le-am primit inapoi doar dupa ce am semnat declaratia ca am solutionat «pe cale amiabila» subiectul petitiei depuse la OPC".
Sase ore cadou
Reprezentantii Tester Iasi admit ca au diminuat devizul de montare a alarmei de la sase la doua ore, dar considera ca Ovidiu Bacaoanu ar fi rau-intentionat. "Apreciem ca modul in care domnul Bacaoanu Ovidiu a descris activitatea din service-ul societatii noastre are o doza importanta de subiectivism, iar maniera in care acesta relateaza experienta sa este cel putin tendentioasa", ne-a raspuns Corneliu Rusu, director executiv Tester, care mai precizeaza ca reducerea devizului nu s-a facut din cauza reclamatiei depuse de client la OPC, ci pentru ca "societatea a luat decizia de a-i acorda contravaloarea a 4 ore de manopera discount (…) avandu-se in vedere evenimentele anterioare (n.r. - indoirea pragului) petrecute in service, astfel incat sa i se ofere o compensare domnului Bacaoanu Ovidiu". In plus, directorul executiv sustine ca ieseanul mai beneficiase deja, din oficiu, de o reducere. "I s-a explicat faptul ca pentru montarea alarmei trebuie intervenit asupra unei parti din instalatia electrica, precum si asupra capitonajului portierei stanga. Aceasta operatiune figureaza in normativele de timp cu 7,7 ore, clientului oferindu-i-se deja o reducere de 1,7 ore, avand in vedere cele intamplate anterior", precizeaza Corneliu Rusu. In plus, reprezentantii Tester au acceptat sa efectueze reparatiile de la pragul masinii pe propria cheltuiala.
FOCUS TOURNIER 2002 TDDI -90CP