Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
08 Oct 2009, 21:53
Vreau sa imi cumpar luna care vine anvelope de iarna si m-am cam lamurit, in sensul ca o sa ma indrept catre Dunlop Winter 3d. Acum voi ce ziceti, ce marime sa le iau: 205/55/r16 sau 195/65/r15. In functie de asta o sa imi cumpar si jantele de tabla.
De ex. adac spune asa:
"For the majority of cars are allowed two or more alternative tire sizes. Some of these are available with the M + S marking affixed
by the vehicle manufacturer intended as winter tires. These tires are generally suitable for the use of snow chains.
Should be listed in the vehicle documents no M + S tires for winter tires buyers raises the question of whether narrow
or wide tires are better suited for the winter.
Winter road conditions can present themselves very differently. Therefore, no universally valid answer can be given to this question.
For frequently schneematschbedeckte and wet roads, it is advisable to choose the narrower tires dimensions.
Wide tires can have benefits on packed snow at very low temperatures.
Ultimately, the ADAC recommends slush covered and wet roads, the smaller more suitable tires. In many cases,
may even on the narrow snow tires are mounted."
O alta diferenta ar fi banii. Pe
http://www.anvelopejantepromotii.ro 205/55/r16 costa 350 ron iar 195/65/r15 costa doar 223 ron. Pai la 4 anvelope inseamna din start o diferenta de 500 Ron.
08 Oct 2009, 22:00
o parere larg impartasita pe acest forum e sa folosesti gume mai inguste pt iarna - deci 195
08 Oct 2009, 22:51
in plus, consumul nu o sa creasca asa mult

si cand dai in gropi (rasar destule dupa ce dau cu nisip+sare) nu risti sa indoi janta
09 Oct 2009, 06:55
daca nu te deranjeaza partea estetica(faptul ca sunt mai subtiri) mergi pe 195 , sunt si mai recomandate si mai ieftine.
09 Oct 2009, 13:05
Desi intre 205 si 195 nu e diferenta mare de latime, teoretic vorbind, (cu exeptia pretului), nu vad de ce ar fi mai recomadate alea mai inguste iarna. Desi merg destul de des la munte si la ski eu votez pt alea mai late pt. ca iarna merg mai bine de 90% pe carosabil uscat sau ud, sau pe autostrada mai scap talpa in ea si prefer un plus la aderenta si controlul directiei. Pe un drum de munte cu zapada tasata le prefer tot pe astea mai late decat cele inguste care "taie zapada" si se infunda mult mai repede.
09 Oct 2009, 17:48
Bine ai si tu dreptate link2, dar merita plusul de aderenta diferenta mare de bani ? 500RON asta fara diferenta la jante.
09 Oct 2009, 18:20
chiar crezi ca o sa simti ca ai gumele putin mai inguste la un mers linistit spre tare? mai ales ca iarna nu e anotimp de reising. sunt multi care au gume de 195 (pe ff2) si, poate ciudat pentru unii, pot sa mearga in siguranta cu ele. sa nu mai zic ca aderenta nu e influentata de latimea pneului.
09 Oct 2009, 19:54
@sheffieldmac asta ziceam si eu ca singurul argument e pretul iar la unele diferenta de pet e mult mai mica
@addrian is foarte bune alea de 195, eu am facut multi km si cu gume de 155

in deplina siguranta dar parerea mea e ca alea mai late ma avantajaza mai mult chiar si iarna. Cum adica latimea pneului nu influenteaza aderenta, pai teoretic e o suprafata de contact mai mare, amprenta sau cum se numeste, iar asta aduce si alte avantaje, distante de franare etc...
09 Oct 2009, 22:28
total gresit.
cu cat latimea e mai mica, cu atat aderenta anvelopei de iarna e mai mare pe suprafetele alunecoase de genul zapezii.
nu se recomanda din prostie ca anvelopele de iarna sa fie subtiri. v-ati uitat la masinile de raliu vreodata sa vedeti ce roti subtiri au ?!
principiul este urmatorul si este f simplu: masina are 1400kg iar asta inseamna ca in medie, pe fiecare roata apasa 350kg. la o roata de 195, sa spunem ca ea are pe asfelt o amprenta de 35 cm patrati iar asta inseamna ca pe fiecare cm patrat apasa 10 kg. la o anvelopa lata de 255 care are o amprenta pe asfalt de, sa spunem, 50cm patrati, pe fiecare cm patrat de pe asfalt apasa 7 kg. pe gheata este mai bine sa ai greutate mai mare intr-un punct decat greutate disipata pt ca forta de frecare va fi mai mare in punctul respectiv si astfel posibilitatea de a pune masina in miscare creste.
10 Oct 2009, 08:08
Da edit, dar masinile de raliu folosesc o gama mult mai dedicata de pneuri si schimba in functie de starea carosabilului. Sa presupunem prin absurd ca au dreptul la singur tip de anvelope/iarna si merge 90% pe asfalt uscat si 10% pe alunecos sunt curios de care ar pune.
10 Oct 2009, 09:48
forta de frecare nu are treaba cu suprafata.
pirelli sotto zero ar pune
10 Oct 2009, 09:56
pe 205? nu?
10 Oct 2009, 10:21
nu stiu latimea, dar sigur sunt pe 15'. si chiar sottozero e folosit iarna.
24 Ian 2010, 11:55
Salutare tuturor,v-as ruga sa-mi da-ti citeva sfaturi in legatura cu gumele achizitionate pentru sezonul de iarna WINTER CARVING EDGE(PIRELLI),principalul motiv care m-a facut sa le cumpar a fost chinul de iarna trecuta cu all season,pe zapada,gheata si umed reactioneaza excelent,inconvenientul intervine pe drum uscat,au o anumita elasticitate in momentul cind schimb directia sau frinez mai violent(gen barca pe valuri),si a doua intrebare de unde as gasi cuiele care pot fi montate pe cauciucurile aferente,si ce stiti din expierenta despre presiunea optima din anvelope pe timp de iarna(cartulia am citit-o).o zi buna
25 Ian 2010, 01:15
salutare,am avut si eu michelin 3 sezoane de iarna si au fost ok mai ales si pe gheata 185/60/15,iar acum pe zapada batatorita in panta nu prea mare nu am putut urca,acum 1 luna am cumparat 4 cauciucuri noi UNIROYAL de iarna 195/65/15 si pot sa zic ca mananca gheata si zapada,stabilitatea e mult mai buna fata de michelin,acum nu stiu poate ca si dimensiunile ajuta cat de cat un pic.
26 Ian 2010, 00:08
@tatyflorin:
1) cata vreme forta de frecare nu tine cont de suprafata ce are la baza recomandarea ta cu cauciucuri late?
2) speranta ca gasesti petice de asfalt printre muntii de zapada este desarta (gheata este PE asfalt, deci cauciucul se va intani cu asfaltul DOAR DACA este suficient spatiu; altfel abia daca il atinge.
Cu cauciucurile mai inguste ai ghicit, maresti presiunea. Dar presiunea ce crezi ca va face? De fapt nu stii, ca ai explicat deja mai sus...
Presiunea creata va usura crearea unei cai prin zapada...
26 Ian 2010, 08:44
Cred ca e edificator de ce o masina de raliu foloseste asemenea gume pe zapada. Eu stiu ca pe zapada si gheata e mai bun un cauciuc ingust!
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

26 Ian 2010, 11:20
iar dupa ce s-au luat in calcul si formulele invatate la fizica, se concluzioneaza ca anvelopa de iarna trebuie sa fie cat mai ingusta.
26 Ian 2010, 14:38
Intrebare:
Doua automobile , o dacie cu cauciucuri de latime 155 si un BMW X5 cu cauciucuri de 315 ,
trebuie sa urce o rampa cu inclinatie de 20 grade , suprafata are gheata iar masinile
au aceleasi marca de cauciucuri de iarna.
Care masina ajunge prima ? ( se face abstractie de faptul ca bmw-ul are controlul tractiunii , sau alte dotari legate de tractiune sau ESP ... etc)
26 Ian 2010, 15:32
Ca sa comparam corect, sa presupunem ca pe o a doua Dacie poti pune aceleasi cauciucuri ca pe X5 si le punem pe ambele in conditii de drum drept si inzapezit.
27 Ian 2010, 15:40
se pare ca nu am fost atent. asta e
luand exemplele tale, mergi cu schiurile pe gheata si incearca sa virezi sau sa te opresti. pe urma incearca sa faci cu patinele acelasi lucru. cu care mergi mai bine?
apoi la patine si schiuri e frecare prin alunecare si nu frecare prin rostogolire(cum e intre roata si drum). si mai sunt facute din materiale dure care sa alunece cat mai usor si nu din cauciuc.
27 Ian 2010, 17:05
@tatyflorin:
- din comparatia patina/ski, eu am inteles ca trebuie sa-ti iei cauciucuri de 20-30 de ori mai late ca ale mele ca sa fii safe
- eu merg iarna in Bucuresti pe asfalt uscat/asfalt umed/zapada/zapada intarita sau zapada intarita/gheata in diverse combinatii cu zapada topita sau cu diverse substante/nisip. De ce sa-mi iau cauciucuri late cand pot numara pe degetele de la o mana situatiile EXCLUSIV cu gheata/polei din ultimii cativa ani?
Presiunea din rotile de 195 nu cred ca topesc zapada mai mult ca cele de 205 ca sa-ti faci probleme existentiale.
Ar trebui sa iei in considerare o alta problema: rotile inguste confera inaltime mai mare, cele late sunt mai joase (se si folosesc pe jante diferite pentru a nu influenta indicatorul de kilometraj).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.