ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

03 Mar 2010, 21:36

$1 scrie:$2^ Da' de ce ai vrea sa te duci la Slatina?

corect, mai bine ma duc la galati! :))

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

04 Mar 2010, 07:26

$1 scrie:$2Prefer sa platesc amenda - daca voi fi prins - numai ca banii sa nu se duca direct la drumuri...[/b] >:) >:) >:) [/i]


Vezi ca amenda e cu mult mai "grasa" decat rovigneta.
Acum, eu bat drumul asta Brasov-Pitesti saptamanal, n-am de ales. Pentru cine mai e in situatia asta exista o varianta ocolitoare; dupa Campulung chiar inainte de prima bariera de cale ferata faceti stanga (e un drum ingust la inceput) care traverseaza cateva sate si va scoate prin Mioveni inapoi la drumul national cu cativa km inainte de Pitesti. Astfel evitati mai mult de trei sferturi din drumul cu cratere. Traseul are 3-4 km in plus dar se merge lejer, asfaltul e in perfecta stare ;)

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

04 Mar 2010, 10:23

^^ O varianta asemanatoare am incercat si eu sa explic mai sus, doar ca dinspre Pitesti.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

05 Mar 2010, 11:01

a fost cineva de curand pe drumul Rm Valcea - Pitesti dar varianta pe curtea de Arges ca am auzit ca s-ar fi inchis o portiune de la alunecarile de teren La sfarsitul lunii trebuie sa merg la bucuresti si nu stiu ce sa fac pe unde sa merg

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

05 Mar 2010, 11:35

Ramnicu Valcea - Curtea de Arges este DN73C. Acesta se continua apoi catre Campulung Muscel. Daca te intereseaza sa ajungi la Pitesti, nu ai probleme cu zona in care au avut loc alunecarile de teren: acestea s-au produs intre Curtea de Arges si Campulung Muscel.
Concluzie: alunecarile de teren nu te afecteaza. Pentru mai multe detalii, cauta pe google.ro "DN 73C", deschide o harta a Romaniei si identifici zona alunecarilor de teren.
Multa bafta!

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

05 Mar 2010, 17:46

da la pitesti ma intereseaza sa ajung ca apoi sa ajung intr-un final la bucuresti fara sa imi mananc nervii si masina in gropile de pe dealu negru Multumesc pentru detalii

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

06 Mar 2010, 13:01

atunci incearca varianta brasov.
sau mai repede avion. la preturile astea...

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

06 Mar 2010, 13:06

da daca as avea cum sa merg cu avionul de la valcea la bucuresti crede-ma ca as face-o Ma interesea starea drumului nu o varianta ideala dar imposibila ;)

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

06 Mar 2010, 13:23

ma scuzi, nu am inteles ca ai treaba si in valcea... credeam ca mergi direct CJ-B.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

06 Mar 2010, 13:26

eu sunt din valcea si vreau sa merg la bucuresti si intrebam de starea drumului rm valcea - pitesti dar ruta pe curtea de arges ca sa evit dealu negru :(

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

06 Mar 2010, 17:32

la naiba, cred ca sunt blonda! :D abia acu' am vazut locatia...

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

06 Mar 2010, 18:14

=))

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

07 Mar 2010, 00:03

Salut tuturor! Am cont pe acest forum din vara, dar nu prea am fost prezent pe el. Nu mi-am facut contul ca am Ford, ci datorita unui loc de munca pe care il aveam in vara, dar asta nu e important. Eu mai am cont pe un forum, clubopel.com , iar acolo este un subiect cu aceeasi discutie, referitoare la plata rovingnetei degeaba ( http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=62790&start=120 linkul, daca e interesat cineva ) .Noi am tot stat si am vorbit, si am hotarat sa facem ceva, cel putin sa incercam. Vrem sa pornim un demers impotriva platirii acestei suprataxe, ce se gaseste si in carburant, dar pe unde mergem dam in gropi... In primul rand avem nevoie de cel putin 100.000 de semnaturi valabile. Colegii de pe forumul acela au conceput un tabel pe care il scoate cine vrea la imprimanta si strange semnaturile. Am apelat la voi sa ne sustineti nu doar pe noi, ci si pe voi, caci in aceleasi gropi dam fiecare, indiferent de masina. Am atasat tabelul, cine vrea il poate descarca si strange semnaturi. Daca mai are cineva intrebari, sunt dispus sa raspund. In rest, numai bine si drum bun!
Fişiere ataşate
scan0004l.jpg
acesta este tabelul conceput

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

07 Mar 2010, 00:47

Salut.

Am eu cateva intrebari :
  1. Care este punctul de vedere oficial (privind cheltuirea veniturilor din rovinieta)?
  2. Care este legea in care se stipuleaza includerea in pretul combustibilului a unei taxe care se face venit la CNADNR?
  3. Care este textul petitiei si de ce in antetul tabelului nu este redat numarul si denumirea corecta a ordonantei vizate?

Foarte multe despre petitii nu cunosc, avand in vedere ca necesita 100.000 de semnaturi (cifra o stiu de la petitia RealitateaTV privind taxa auto - mai multe detalii despre aceasta cifra nu cunosc) , cred ca trebuie neaparat consultat un avocat inainte de initierea procesului.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

07 Mar 2010, 00:58

Daca e asa de simplu, eu unul as propune sa modificam antetul si sa nu mai platim nicio taxa dupa ce se strang cele 100.000 de semnaturi... =)) =)) =))

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

07 Mar 2010, 16:06

Pai bineinteles ca varianta oficiala este ca banii se folosesc la reparatia drumurilor...dar asta unde? Vedeti foarte bine starea drumurilor si cu ce lejeritate apare cate un reprezentant si ne spune ca bugetul pentru reparatii nu mai e, a fost folosit la dezapezire. Multi ar fi de acord sa o plateasca, daca s-ar folosi banii astia la drumuri, si s-ar si vedea lucrul asta.
Nu stiu stiu sigur legea, dar am cautat putin pe net si am gasit ca ,,Taxa de drum se constituie prin aplicarea unei cote de 125 euro/tona la benzina si 110 euro/tona la motorina asupra pretului cu ridicata la rafinarie, ajungand sa reprezinte, la statii, intre 13 si 14% din pretul de comercializare a carburantilor.''

Constitutia Romaniei
ARTICOLUL 74
(1) Iniţiativa legislativă aparţine, după caz, Guvernului, deputaţilor, senatorilor sau unui număr de cel puţin 100.000 de cetăţeni cu drept de vot. Cetăţenii care îşi manifestă dreptul la iniţiativă legislativă trebuie să provină din cel puţin un sfert din judeţele ţării, iar în fiecare din aceste judeţe, respectiv în municipiul Bucureşti, trebuie să fie înregistrate cel puţin 5.000 de semnături în sprijinul acestei iniţiative. asta ne da dreptul sa facem ceea ce avem de gand...cel putin vom incerca.
Acesta este tabelul pe care se vor strange semnaturile, iar la toate tabele va mai fi atasat tot ce e nevoie pentru a fi ok. Incercati sa aruncati un ochi si pe discutia noastra de pe forum, sa vedeti despre ce e vorba. http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=62790

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

07 Mar 2010, 22:37

Cred ca bateti campii... Ajung cetatenii sa voteze bugetul si taxele impuse de MF???
S-a facut asa ceva pana acum? :D
Initiativa legislativa, da, dar nu legata de taxe si impozite...

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

07 Mar 2010, 23:11

$1 scrie:$2Initiativa legislativa, da, dar nu legata de taxe si impozite...

ba legata de orice

dar nu asta (subiectul) este problema, ci problema unei initiative legislative este ca trebuie dezbatuta bine (si cine ar dezbate-o, soferii? ma tem ca tot parlamentarii s-ar ocupa de asta, ca doar altcineva cine?) inainte de a fi aprobata

si n-are cum sa fie aprobata, pentru ca la noi (chiar daca n-ar fi criza) statul supravietuieste intr-un mod destul de artificial; banii (taxele, impozitele) nu vin preponderent din economie (in principal productie, ca asta este cel mai sanatos aspect; sau macar din comert, din turism, din ceva activ), ci din belirea necontenita a poporului, din taxarea si suprataxarea contribuabilului

iar daca poporul are si-asa veniturile extrem de mici, ce dracu sa mai belesti la el ca sa iasa ceva consistent?

nici vorba

uite, auzisem azi, la apropotv, ca romania are peste 400 de taxe si impozite, iar urmatoarea pe lista europeana ar fi polonia, cu doar 40 de taxe; alte pilde semnificative: suedia doar 2 taxe, iar la china am inteles (nu-s sigur ca am priceput bine) o singura taxa, in genul impozitului unic si atoatecuprinzator, de 19% pe care ii imparte statul dupa nevoi


dar nah, daca-s multe taxe, e loc si de multe spagi




una peste alta, cred ca ar fi un lucru bun, sa urnim o initiativa legislativa; chiar de n-ar duce nicaieri, macar s-ar mediatiza (iar cu mediatizare masiva nu cresc sansele de izbanda, dar macar nu se musamalizeaza discret), s-ar misca ceva in tara asta

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

08 Mar 2010, 01:13

Repet: hai sa facem o petitie ca sa eliminam toate taxele actuale.
Nu cred ca se va opune cineva... :D

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

08 Mar 2010, 01:30

$1 scrie:$2hai sa facem o petitie ca sa eliminam toate taxele actuale.

pai sa zicem asa: platim impozit (16, 19, hai sa fie chiar si 25 %), ajunge! sa se traga de acolo si sanatate, si pensie, si tot

restul: platim contravaloarea bunurilor si a serviciilor

si cui nu-i convine, n-are decat sa faca donatii suplimentare

nu?


man, zicem noi si ne prostim, dar in situatiile in care o oranduire sociala nu mai face fata nevoilor cetateanului si cetateanul nu mai poate, se mai intampla si care o schimbare generala - fie ea si "de catifea" (iar daca-s unii - cu talente de papusari si cu spate de la fratii mai mari - care nu vor schimbare, ci vor sa puna mana pe putere si s-o tina pe toata numai pentru ei, iese mai sangeros, cu gloante si pe urma cu ciomege si lampase; dar ceva-ceva tot iese, nu ramane cum a fost)

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

08 Mar 2010, 08:16

nu m-am putut abtine sa nu scriu..
ieri seara ma suna un prieten ca luat o groapa pe drum cand se indrepta spre Bucuresti,la Comarnic..cauciucul a facut galma,masina trage intr-o parte..nu trec 5 minute si ma suna un alt prieten,in acelasi loc,ca si el a patit-o la fel..si ca pe marginea drumului sunt inca 5 masini parcate obligat-fortat..nu se poate asa ceva! de asta platim taxe de drum?!
mi s-a facut scarba de tara asta!suntem de toata jena!nu se poate asa ceva..e trist ca pe un drum atat de circulat,cum este DN1 sa nu se repare soseaua..mi se pare iesit din comun!si luam amenda daca nu platim rovignetele alea obosite degeaba..sa putem circula pe drumurile astea pline de gropi!
mentionez ca acum 3 saptamani am nimerit si eu un crater din asta simpatic de mi-am facut janta patrata.. :|
sa traim..bine!!!

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

08 Mar 2010, 10:04

$1 scrie:$2ai bineinteles ca varianta oficiala este ca banii se folosesc la reparatia drumurilor...dar asta unde?
Pai asta vreau sa aflu si eu, unde (doar nu crezi ca ma multumeam cu atat...), de asta am zis sa ii intrebam, ar trebui sa aibe un purtator de cuvant care sa ne raspunda la aceste intrebari.

Cred ca ar trebui sa incepeti prin a trimite o scrisoare CNADNR-ului in care sa solicitati informatiile cerute, daca aveti o forma juridica (asociatie) cred ca putem implica si asociatia noastra pentru a spori greutatea solicitiarii.

$1 scrie:$2Nu stiu stiu sigur legea, dar am cautat putin pe net si am gasit ca ,,Taxa de drum se constituie prin aplicarea unei cote de 125 euro/tona la benzina si 110 euro/tona la motorina asupra pretului cu ridicata la rafinarie, ajungand sa reprezinte, la statii, intre 13 si 14% din pretul de comercializare a carburantilor.''
Articolul respectiv nici nu contine anul publicarii, dar nu pare recent. Prezint ce am gasit eu pana acum, simiti-va liberi sa ma contraziceti daca gresesc.

Legea initiala care prevedea ca un procent din costul combustibililor sa se faca venit la CNADNR era LEGEA nr.118 din 16 octombrie 1996 privind constituirea şi utilizarea Fondului special al drumurilor publice, dar care a fost abrogata de
ORDONANŢĂ nr.3 din 9 ianuarie 2003 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor şi pentru instituirea unor măsuri de îmbunătăţire a colectării unor venituri bugetare care prevedea la art. 3, alin. 2 ca incepând cu anul 2004, pentru finanţarea drumurilor judeţene, comunale şi a străzilor care se vor amenaja în perimetrele destinate construcţiilor de cvartale de locuinţe noi din localităţi rurale şi urbane, se acordă bugetelor locale sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, urmând ca alocarea fondurilor pentru finanţarea drumurilor naţionale să se stabilească în cadrul procesului elaborării bugetului de stat. Dar si asta a fost abrogata de LEGEA nr.571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal care reglementeaza nivelul accizelor (~RON/L : benzina cu plumb - 1,6 ; benzina fara plumb - 1,4 ; motorina - 1,2) si faptul ca acestea se varsa in bugetul de stat, dar asta nu inseamna ca se fac venit integral la CNADNR (adica nu inseamna ca au destinatia repararea drumurilor). Probabil ca la drumuri ajung in acelasi procent cat ajung accizele pe bere, vin si tigari.


$1 scrie:$2RTICOLUL 74 (4) Deputaţii, senatorii şi cetăţenii care exercită dreptul la iniţiativă legislativă pot prezenta propuneri legislative numai în forma cerută pentru proiectele de legi.

Eu va recomandam sa consultati un avocat ca sa nu ajungeti in situatia ca dupa ce ati strans 1000 de semnaturi, acestea sa fie nule pe varii motive de procedura.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

08 Mar 2010, 11:29

$1 scrie:$2nca 5 masini parcate obligat-fortat..

impreuna cu ceilalti doi egal sapte, actiune in instanta impotriva administratorului drumului. sanse suficiente zic.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

08 Mar 2010, 19:09

Da, DN1 e cu siguranta momentan soseaua extremelor, pe de o parte, ocolitoare Ploiestului si pe cealalta, portiunea cu gropi de la Breaza. A trebuit sa fac niste slalom, dar am reusit sa le evit, chiar si noaptea.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

09 Mar 2010, 08:34

cine naiba se gandea la actionarea in instanta?! iti dai seama ca saracii nu stiau cum sa rezolve sa isi continue drumul ca erau - 436289 grade afara..adevarul e ca nici nu cred ca s-au gandit la asta..omul se opreste la injuraturi aduse la extrem si..cam atat..barbia in gat si cuvintele : ''iar am patit-o''..desi n-ar trebui sa fie asa..dar ar insemna prea multa alergatura pentru obinerea unui verdict care sa duca la rezolvarea problemelor,alergatura dupa..dreptate?! si atunci..mai bine ramane la: ''ai facut,ai tacut..''..cam asa gandesc majoritatea oamenilor..si asa ma astept si eu sambata,cand ma duc la Bucuresti sa o patesc.. Doamne fereste,ar fi culmea.. :)

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

09 Mar 2010, 10:16

o platesti ca sa nu iti iei amenda, mai ales ca vor sa verifice de pe camere nr-ul de inamtriculare si o sa le apara daca ai platit sau nu.
o platesti pentru ca mai nou, daca ramai inzapezit verifica daca ai platit rovigneta. daca ai platit-o vin sa te dezapezeasca, daca nu, ramai acolo in frig. - asta era o discutie la tv prin iarna.
drumuri bune nu o sa fie niciodata.
dar... de ce sa lupte doar clubford, si sa nu apelam si la cluburile partenere cum ar fi cei de la kia. cine stie... poate mai multi vom avea succes.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

09 Mar 2010, 10:21

cei de la kia sigur ar fi de acord,ca sunt oameni de exceptie.. :) am avut ocazia fiu prezent la o intalnire de-a lor in brasov :) daca voi mai ajunge,voi arunca problema.. :) way to go, miss :)

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

09 Mar 2010, 14:02

Ma bucur sa vad ca ati fi de acord, la prima vedere. Tot pe faptul ca singuri nu facem nimic m-am axat si eu si am scris pe forum. Vad ca va pricepeti in ,,ale juridicii'' :) , sunt si pe clubopel oameni care se pricep, sunt sigur ca sunt si pe alte forumuri. Acum asteptam sa vedem ce semnaturi strangem si cine se mai aliaza.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

11 Mar 2010, 11:37

ma alatur si eu initiativei. cel putin trebuie ca autoritatile sa dea socoteala, explicatii.

Re: starea drumurilor din romania-de ce sa mai platim rovigneta?

13 Mar 2010, 17:13

ÎN INSTANŢĂ. Companiile de asigurări spun că rata de succes a unui proces intentat responsabililor pentru calitatea şoselelor este de 65% şi promit că lupta pentru recuperarea pagubelor va continua.

Numărul proceselor intentate de firmele de asigurări autorităţilor locale pentru a-şi recupera banii plătiţi şoferilor care şi-au distrus maşinile în gropi a explodat. Firmele de asigurări spun că un astfel de proces durează în medie cam un an şi jumătate.

Reprezentanţii Omniasig aveau pe rolul instanţelor, la sfârşitul anului trecut, 251 de dosare. Numărul proceselor câştigate în 2009 a fost de 14 şi doar un singur proces pierdut. „Valoarea totală a sumelor recuperate în instanţă în 2009 a fost de 26.219 lei, iar cea mai mare sumă într-un caz a fost de 9.777 de lei”, precizează Mădălina Constantin, reprezentant al Omniasig.

Ardaf, o altă firmă mare de asigurări a avut 18 procese, iar 7 au fost finalizate. Media despăgubirilor pe anul trecut a fost de aproximativ 50.000 de lei. „Exprimată în procente, rata de succes a unui proces este de 60%-65% în favoarea noastră”, susţine Marian Stoian, consilier Ardaf.

Bucureşti: 240 de procese

Avalanşa de dosare a început din 2007, când o modificare legislativă a dat dreptul firmelor de asigurări să-şi poată recupera de la municipalităţi banii plătiţi şoferilor cu maşini stricate în gropile oraşelor.

În Bucureşti, conform unei analize a revistei „Capital”, numai Administraţia Străzilor (ASB) avea anul trecut 240 de procese cu companiile de asigurare. „ASB a câştigat, prin sentinţe definitive şi irevocabile, 21 de dosare, a pierdut 3, iar 216 sunt în curs de soluţionare“, a declarat directorul Alina Roman pentru „Capital”.

Instituţia a plătit asigurătorilor aproape 475.000 de lei, o mare parte din sumă fiind achitată în contul proceselor pierdute în anul precedent. În 2008, ASB a plătit asigurătorilor aproape 1,7 milioane de lei.

La Iaşi, creştere de 900% a dosarelor

Astfel, dacă în 2005 au fost pe rol trei astfel de procese, în 2006 - două, iar în 2007 - patru, în 2008 şi 2009 numărul a ajuns la 36. Potrivit unei situaţii a Citadin, societatea din subordinea primăriei care se ocupă de asfaltări, suma totală solicitată în acest moment de firmele de asigurări se apropie de 100.000 de lei.

Recordul negativ este deţinut de o maşină care a suferit stricăciuni în valoare de 9.780 de lei. În Iaşi, starea drumurilor este catastrofală de mai mulţi ani. Două dintre arterele cele mai circulate şi mai afectate de gropi - DN 24 şi DN 28, sunt în administrarea Companiei de Drumuri Naţionale care a încheiat abia luna trecută două contracte în valoare de circa 7 milioane de lei pentru repararea lor. Iar compania este pârâtă în zeci de procese cauzate de starea proastă a drumurilor.

2,6 milioane de metri pătraţi de gropi

Şi la Cluj, primăria a devenit inamic public al asigurătorilor păgubiţi. După ce i-au despăgubit pe clienţii care şi-au stricat maşinile în gropile din asfalt, companiile de asigurări au cerut plata unor sume de bani într-un caz din 2007, trei din 2008, şapte din 2009, anul acest fiind depusă deja o notificare.

La Hunedoara, Asirom are 40 de astfel de procese pe rol, în timp ce filiala Omniasig din judeţ a câştigat deja 35 de dosare.

La Timişoara, pe rolul instanţelor au ajuns în ultimii ani circa 200 de „procese - gropi”. Pentru a câştiga procesele de acest gen sunt necesare probe care, de multe ori, sunt dificil de adunat, aşa că o pondere importantă a sentinţelor sunt în defavoarea asiguratorilor.

Probele la care apelează aceştia de cele mai multe ori sunt expertizele, fotografiile sau declaraţii ale martorilor.

Luna trecută Compania Naţională de Administrare a acestora a stabilit că faţă de aceeaşi perioadă din 2009 suprafaţă afectată de gropi a crescut cu 20%, la 2,6 milioane metri pătraţi.
Răspunde