Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford
Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati sau .
26 Apr 2010, 16:41
Saptamana trecuta am avut de reparat directia la un Focus din Bucuresti,proprietarul acestuia fiind Catalin,coleg de forum cu noi si avand nume de utilizator 5145h.
La demontare am gasit pivotii deteriorati pe ambele parti,rulmentul de la roata din stanga cu putin joc,rulmentul de la roata din dreapta era vanat de incins

si joc in cantitati industriale,sincer nu stiu cum a ajus pana la mine si nu s-a gripat si ca un ultim aspect,caseta de directie avea joc destul de maricel pe cremaliera.
Inlocuirea pivotilor originaliPentru inlocuirea pivotilor,vorbind de cei originali care sunt nituiti,cel mai indicat este sa se demonteze bascula deoarece aceste nituri trebuiesc polizate cu flexul si apoi batute pentru depresare,lucru care pe caroserie nu se poate face pentru faptul ca vibreaza si astfel ies inevitabil de greu,iar dupa aceasta operatie ei se fixeaza cu suruburi si la urmatoarea operatie de schimbare a pivotilor nu mai este necesara demontarea basculei de pe punte.
Inlocuirea rulmentilor cu sistem ABSAici trebuie acordata mare atentie la montarea acestui rulment,daca il privim putin vom observa ca el este perfect simetric si se poate monta oricum,dar capacele care etanseaza vaselina pe laterale,difera la culoare,unul fiind de culoare rosie iar celalalt neagra.
Cel de culoare neagra are in structura sa cititorul ABS-ului si daca acesta nu este montat spre partea unde intra planetara,ABS-ul nu va functiona.
La demontarea portfuzetelor de pe autoturism se va da mare atentie la scoaterea senzorilor ABS,care fiind de plastic si foarte siubtiri,se pot deteriora.
Mai discutam candva despre unele pietre care pot intra in bascule si datorita acestora produc zgomote ciudate la denivelari,dar in momentul cand verificam directia este foarte ciudat deoarece totul este in regula si totusi ne punem intrebarea de ce troncane si de aceea am postat ceva poze ca sa observati fenomenul.
- Fişiere ataşate
-

- pivotul cu niturile de fabrica
-

- pivotul cu niturile originale
-

- noul pivot montat cu suruburi
-

- piatra din bascula
-

- piatra cu pricina
-

- rulmentul echipat in fuzeta
-

- fata dinspre roata,fara ABS
-

- fata dinspre planetara,este cea cu sistemul ABS
-

- port fuzeta echipata total
-

- orificiul unde se monteaza senzorul ABS
29 Apr 2010, 09:55
Feedback:
Deocamdata totul pare in regula, nu mai troncane, crantzane, pocneste nimic pe fatza.
Sunt curios cam la cati kilometri parcursi trebuie repetata operatia atat in cazul pivotilor cat si in cazul rulmentilor, bineinteles in conditii normale de drum - pt ca in cele anormale doar doamna HARA poate sa isi dea cu parerea

.
Inca odata multumesc.
Multa sanatate.
CC
01 Mai 2010, 22:27
Buna seara domnu bibanu47,am si eu o mica problema care a devenit chiar iritanta de o saptamana.
Mi se intampla in trafic in timpul mersului atunci cand scot din viteza sa mi se opreasca motorul,mi s-a mai intamplat si in viraj si a fost o senzatie ``tare`` rau ca sa zic asa,injectoarele au fost curatate,valva de relantu a fost si ea curatata si am cam inceput sa raman fara idei. Singurul lucru de care nu sunt sigur e valva aceea de presiune din rampa de alimnentare si nici nu stiu cum s-o verific desi ma gandesc ca acea valva functioneaza pe retur.
Sper sa-mi raspundeti si mie curand pentru a rezolva aceasta problema,va multumesc anticipat.
04 Mai 2010, 18:06
Acum ceva timp am facut o reparatie capitala la un motor de 2500 cm3 diesel de Alfa Romeo,dar care au fost echipate o serie si pe Ford Scorpio,masina fiind a tovarasului admin. Huffy

.
Acest tip de motor este unic in felul sau,deoarece italianul l-a construit cu 4 chiulase,fiind echipat cu cate o chiulasa pe fiecare piston in parte,fara a practica canalizatii de ungere prin ele preferand sa vina cu conducte exterioare,iar prin chiulasa trecand decat cu lichidul de racire.Distributia este in ulei,fiind alcatiuta numai din pinioane,fara lant sau contra patine de frictiune.
Motorul este prevazut cu camasi in bloc,etansate cu oringuri de cauciuc si inele de aluminiu.
La demontare am gasit uzura pe camasile setului motor,pistonul nr 1 nu functiona din cauza supapelor care nu produceau etanseitatea,iar segmentii erau extrem de uzati.
Camasile setului motor au fost confectionate la Bucuresti la atelierul de bucsat motoare,atelier care l-am mai pomenit si cu alte ocazii,acestia lucrand cu material de calitate si simt de raspundere,iar setul de segmentii,kit-ul de garnituri si consumabilele au fost procurate de proprietar.
In pozele de mai jos incerc sa detaliez unele momente si etape din reparatia motorului.
- Fişiere ataşate
-

- masina propriuzisa
-

- ansamblu motor
-

- vedere ansamblu motor
-

- motorul cu chiulasele demontate
-

- una din cele 4 garnituri de chiulasa
-

- primele doua pistoane,dintre care se poate observa ca cel din stanga,adica nr.1 nu lucra,ere umed de motorina
-

- fanta segmentului vechi si uzat
-

- fanta segmentului nou
-

- alternatorul
-

- pompa de injectie
05 Mai 2010, 00:48
Buna treaba asta cu pinioane la distributie..
05 Mai 2010, 20:03
bibane!
parcă ţi-am mai povestit că odată am făcut un motor mititel în 3 cilindri de stivuitor Balkancar care avea montat pe capul blocului un pinion cât o farfurie, iar pe el erau angrenate alte 3, vilbrochenu, axa şi pompa, iar pinionul ăla mare ere aşa mare ca să se lovească geometric pe distanţa mare dintre vilbrochen şi axă...
în general toate motoarele de camioane sunt cu distribuţia pe pinioane şi nu se poate regla nimic decât avansul la injecţie...
în distribuţiile pe pinioane ai uzuri foarte mici, incomparabile cu cele din cutii unde ai eforturi mari pe ele... în motoare se învârt flaşnetă, doar să nu rămână fără ulei sau să intre la ele şpan sau corp străin să le deterioreze...
ştii de ce îmi pare rău?
pe vremea când mă ocupam cu aşa ceva nu exita tehnologia foto digitală, sau poate exista dar eu nu ştiam şi oricum era la început şi foarte scumpă probabil...
aveam aparate pe clişeu dar cine le băga în atelier unde era jegul dracilor?...
ca idee îţi recomand să-ţi iei o cemeră mai performantă şi când faci poze să ai mai multă lumină
E PĂCAT CĂ SE PIERDE ATÂTA MUNCĂ ŞI EXPERIENŢĂ!
06 Mai 2010, 05:43
Mihaita,as cumpara nene dar nu ma lasa cei de la OPC si BOC.
10 Mai 2010, 18:50
Distributie motor 1.4i Renault,echipat si pe Logan.La sfarsitul saptamanii trecute am avut de facut o revizie la 60.000km,adica inlocuit distributie si consumabile,la un motor 1.4i de Renault.
Distributia este compusa din curea,o rola intinzatoare si pompa de apa,aceasta fiind antrenata tot de cureaua de distributie,iar la accesorii,dintr-o curea 4PK si doua role,aici fiind antrenate pompa de servodirectie,alternatotul si compresorul AC.
La demontarea capacelor de protectie am gasit cureaua de distributie foarte slaba,aceasta avand ocazia ca la folosirea unei benzine de proasta calitate,la oprirea motorului sa faca autoaprindere si cureaua sa sara.
Ce ar fi de apreciat,ar fi faptul ca motorul este protejat de un puternic scut metalic.
La incheiere as mentiona ca filtrul de ulei nu se poate demonta de cat cu trusa spaciala,aceasta putand fi vizionata mai jos.
- Fişiere ataşate
-

- vedere generala motor.
-

- tampon sustinere motor.
-

- motorul cu bratul de sustinere demontat.
-

- distributia
-

- distributia
-

- pinion distributie vilbrochen.
-

- piesele necesare,pompa de apa,curelele,rolele intizatoare,filtru de aer,de combustibil si uleiul.
-

- carcasa si filtrul de aer.
-

- surubul de aerisire cu care e prevazuta instalatia.
-

- trusa speciala cu care se inlocuieste filtrul de ulei.
14 Mai 2010, 00:46
Salutare domnilor,
Voi incerca sa expun problema mea cat mai pe scurt:
De cateva luni incoace se aude la trecerea peste gropi, sau pe piatra cubica, din ce in ce mai tare, un troncanit puternic undeva sub bord, central (ca si cum as baga doua, trei dornuri intr-o galeata de metal cu peretii grosi si as agita-o).
Mentionez ca zgomotul se aude in egala masura la viteze mici, cat si la viteze mari la trecerea peste orice obstacol cat si la o franare mai brusca sau un “onduleu” in asfaltul soselei. Deasemenea se pare ca este putin afectata si stabilitatea masinii la curbele luate cu o viteza ceva mai mare. Directia se comporta normal, nu prea am joc.
Mai nou, am constat un scartait de pat vechi cu arcuri, la curbele mai stranse sau atunci cand ma dau jos din masina si aceasta este parcata cu rotile de pe partea dreapta urcate pe trotuar.
Am fost la un service mic, de cartier si mecanicul de acolo s-a uitat pe sub masina, a desfacut un burduf, a tras de tije, s-a uitat la bieletele antiruliu, la bucsi, etc, ajungand la concluzia ca nu am probleme la articulatii si ca troncanitul vine de undeva din caseta de directie. Mi-a mai spus ca din caseta nu curge lichid, este etansa.
As dori si parerile dumneavostra, inainte sa cumpar caseta de directie; poate defectul este in alta parte si o cumpar degeaba.
*Pentru domul Gabi – Bibanul47:
- as dori sa fac un drum pana la Alexandria, la dumneavostra la service, pentru un diagnostic profesionist (ce faceti dumneavoastra este arta, citesc tot ce ati scris si sunt uimit de cat de mult va place meseria si ce pasiune puneti), si dupa constatarea defectiunii sa fac reparatia tot la dumneavoastra daca este posibil, fiind vorba de directie, nu m-as juca sa o repar la oricine, este vorba de siguranta mea si a celorlalti in trafic.
Multumesc pentru rabdarea de a citi aceasta “nuvela” si astept pareri
14 Mai 2010, 06:09
Salut,
Te pot ajuta cu problema respectiva dar numai cu conditia ca masina sa ramana la mine vreo 3 zile,e vorba de facut ceva la strung si remontat,nu te apuca sa cumperi caseta degeaba.
Daca doresti sa colaboram saptamana viitoare,imi lasi un PM,iar nr. de tel. il gasesti in semnatura mea.
O zi buna sa ai.
20 Mai 2010, 14:49
Vechea poveste,se i-a titlul topicului de aici se duce pe privat si apoi urmeaza un sir de intrebari,intrebari care nu au nici un fel de caracter confidential ci din contra,i-ar ajuta pe multi colegi care au probleme similare.
Promit sa nu raspund pe privat decat celor care au intrebari care nu privesc pe ceilalti participanti la forum.
22 Mai 2010, 05:22
gabi, ia zi părerea ta.
la transitul meu de vreo 3-4 zile se aude din zona ambreiajului un cloncănit ceva asemănător cu o bilă într-o centrifugă. zgomotul dispare dacă calci ambreiajul. partea cea mai nasoală e că nu face într-una.
am mai auzit povestea asta şi ştiu că e volanta.
poate-mi dai şi mie ceva explicaţii
22 Mai 2010, 07:14
Salut Mihaita,
Parerea mea personala este ca se aude numai in momentul cand prinde presarea rulmentului pe portiunea deteriorata sau sa nu te prinda mirarea poate sa fie cazuta garda dintre bilele rulmentului de presiune si cand se aduna toate pe o parte,cealalta jumatate nu preseaza egal.
Oricum dai cutia jos nu scapi.
24 Mai 2010, 02:27
Stima si respect Domnu Gabi
Nu am pace de cind urmaresc raspunsurile competente, profesionalitatea si bunavointa de care dati dovada.
Sper sa ma insel si sa num schimb buna impresie care o am despre mecanicul din tara care imi face masina cind merg in vacanta.
Nedumerirea mea este-Acum 2 ani ,mecanicul mi-a schimbat distributia
la masina din semnatura(in total mi-a facut 4 distributii de cind ne cunoastem si nu am avut probleme,decit la ultima).Spre norocul meu,
anul trecut(Am avut ghinionul de-a mi se infunda injectoarele) l-am rugat
pe mecanic (in Milano) sa se uite de unde vine un zgomot care nu-mi placea din zona curelelor.Mi-a gasit cureaua de distributie pe mai putin de jumatate din latime, era ca si taiata cu cutitul-aveam 18000km cu ea.A schimbat curelele,rolele, intinzatoru si pinionu ax came(era stricat,
sarit de la loc-nu am inteles bine)Mi-a zis ca am avut si eu si el noroc,
ca as fi putut da vina pe el ,daca se rupea in service la ei.
Precizez ca la montatul curelei,prietenul meu mecanic a gasit cureaua cu
2 dinti mai lunga(Nu era ford-dar luata de pe catalog aici in Milano)Am fost la magazin in tara sa cumpar alta,dar aveau aceiasi marca ca amea
si pe catalogul lor era la fel,zicindumi ca doar cea originala are mai putin cu 2 dinti.
Te rog sa-mi spui-A gresit ceva prietenul meu? Sau din cauza celor 2 dinti in plus a curelei?Primul schimb la 147000km,al doilea obligat la 175000km.(Noroc cu ghinionul de a se infunda injectoarele si a ma obliga
a merge in service)
Te salut si multa sanatate!
Leo-Milano
Rectific-28000km
25 Mai 2010, 18:39
buna seara.
am un focus 1 1,8 TDI 90 cp.acum o luna am schimbat kit-ul de distributie (curea + rola intinzatoare) si cureaua de la accesorii.Dupa 2 sapt de la efectuarea schimbului am sesizat un sunet ciudat pe la cureaua de accesorii( ca si cum cureaua ar atinge ceva).sunetul era la fel atat la relanti cat si in mers.Dupa 5 zile acel sunet a ramas la fel la relanti, dar odata cu cresterea turatiei motorului crestea si intensitatea sunetului(un fel de suierat).Am fost la acelasi mecanic care mi-a schimbat distributia, a dat cureaua de la accesorii jos si m-a pus sa pornesc motorul.Nu se mai auzea acel sunet, si mi-a zis ca sunetul vine de la pompa servo.Acum vin cu cateva intrebari:
1. Este posibil ca pompa servo sa se strice din cauza curelei de la accesorii(adica a fost intinsa prea mult)
2. mecanicul m-a sfatuit sa facem un schimb de ulei servo(sa curatam instalatia), a zis ca e posibil sa-si revina.
3. momentan nu am bani pt o pomapa noua, ce ma sfatuiti sa fac: sa cumpar una reconditionata(de la una din firmele de pe acest forum), sau sa cumpar una de la dezmembrari.
multumesc si numai bine.
26 Mai 2010, 17:18
Salut Gabi(A-T),
Si mie imi plac sporturile alea,tu intelegi la ce ma refer.
Multumesc de raspuns,dar inca nus lamurit-uzura curelei nu era la grosimea ei ,unde sint dinti(pe interior), sau pe esterior, ci la latimea ei,
exemplu aproximativ:din 6cm -mai erau 2cm ,sau aici se face uzura si
nu te-am inteles eu bine?
Te las cu bine si multa sanatate!
Leo-Milano
28 Mai 2010, 18:43
urmeaza sa fac si eu revizia de 30.000 km, in urma cu 2 min am vazut la stiri ca de la 1 iunie intra in vigoare o directiva a Uniunii Europene prin care vom putea face revizia la orice service independet (dar probabil nu de coltul strazii) fara sa pierdem garantia , cautati si voi stirea la protv, e foarte bine venita zic eu
no more abuses
ce ziceti cine se risca primul?

p.s. stirea
http://stirileprotv.ro/stiri/social/mas ... dente.html
30 Mai 2010, 17:46
Buna ziua domnule Gabi. Am revenit cu o problema pe care o am la un Passat din 94 cu injectie monopunct, motor de 1,8 i. As vrea sa stiu ce e defect si daca e vreo legatura intre sistemul de climatizate si sistemul de racire? Va intreb asta deoarece cind merg cu AC pornit apa sta fix pe 90 de grade iar cind opresc AC fluctueaza intre 70 si 100 de grade. Va multumesc anticipat.
31 Mai 2010, 21:55
bibane,daca se pune spuma poliuretanica in interiorul bratului e bine sau rau?
asta ca sa scapam de pietricelele din interiorul bratului
numa bine
- Fişiere ataşate
-

- brat.JPG (7.1 KiB) Vizualizat de 3293 ori
31 Mai 2010, 22:38
Buna seara! Pentru un Ford Fiesta Mk3, 1,8D 44kw, din 1990, tocmai ce i-am facut segmetare cu segmenti de reparatia a 2-a, am terminat rodajul si am pus un ulei Elf 15w40 si dimineata cand o pornesc nu mi se aprinde becul in bord... si am testat si chestia cu pusul uleiului pe deget si sa departez degetele si nu prea se lipeste de degete... deci ma gandesc ca nu este bun uleiul... ce ulei imi recoamdanti? Marca+Tip As vrea sa il schimb cat mai curand sa nu o dau in altele...
Si inca o chestie: i-am schimbat si distributia odata cu segmentii si sambata mergeam linistit, deabea plecasem de pe loc, i-am dat viteza a 2-a si au inceput sa bata rau de tot tachetii, s-a uitat unchimiu la ea si a zis ca a sarit de la punct distributia (axa cu came este cu un dinte de la fulie INAPOI

) aveti idee de la ce s-ar fi putut intampla asta? Am pus mana pe curea si cureaua e tare...
Multumesc anticipat!
01 Iun 2010, 06:11
Salut,
Parerea mea personala este ca motorul are probleme la pompa de ulei sau sorb(montate aiurea),nu are treaba cu uleiul,mai ales cand motorul e rece.
Referitor la ce au lasat baieti slab care au facut motorul,ei sunt mult mai in masura sa raspunda la aceste intrebari,dar totusi imi permit sa iti fac o recomandare,daca l-ai facut pe vreo naveta de bere in spatele blocului,nu cauta sa ii stresezi degeaba,ei nu au nici o vina,e criza trebuie sa manance si ei o paine.
Am inteles ceva minuni de segmenti de reparatia a 2 a,dar nu inteleg ce ai facut,ai alezat blocul si ai bagat set motor,esti foarte sumar in detalii,revin-o te rog,m-ai pierdut la ideea ca ai bagat segmenti de R2 pe ST,nu pricep.
01 Iun 2010, 09:32
La pompa de ulei/sorb nici nu s-a umblat, deci nu cred ca nu au fost montate ok.
Distributia a fost montata de un mecanic la service si masina a mers ok aproape 2000km si am si alergat cu ea si nu s-a intamplat nimic, cand a inceput sa bata tachetii nu cred ca aveam mai mult de 40 km/h... am pus mana pe curea si este intinsa si nu inteleg cum de a sarit de la punct si de la ce ar putea fi... doar axa cu came e sarita, restul sunt ok.
Am pus segmenti de R2 pentru ca cei ST erau prea mici

... motorul meu este monobloc si cand au incercat baietii sa bage segmentii de ST statea pistonul lejer in bloc, blocul meu nu are camasi... Si s-au facut masuratori dupa piston si astfel au ajuns la concluzia ca trebuie segmenti de R2... dadusem acest detaliu ca sa va dati seama si de uzura motorului atunci cand imi recomandati uleiul

Multumesc anticipat! O zi buna!
01 Iun 2010, 15:37
Deci:
-nu exista in istoria mecanicii ca atunci cand repari un motor sa nu verifici si pompa de ulei si sa schimbi cuzinetii la biele mai ales ca motorul e diesel si are detonatie mare,
-cand s-a demontat setul motor s-a demontat sorbul obligatoriu,
-pinionul de pe axul cu came nu are canal de pana,e strans decat in surubul central si se preseaza in con.
Daca nu a fost strans corespunzator acest surub,in turatie permite pinionului sa se deplaseze in jurul axei,cureaua ramanand perfect intinsa,
-motorul avea deja set motor de reparatia a 2 a de aceea ai pus segmenti de R2 si cei de standard jucau,
-cunosc faptul ca motorul tau e monobloc

,Ford nu fabrica motoare cu camasi in bloc poate numai in conditiile in care se vor muta in Franta

,
-imi place foarte mult cum pui problema,ma refer la faptu ca sustii ca motorul a fost reparat cum trebuie,odata ce a tinut 2000km

,tare faza
-iti recomand sa folosesti uleiul indicat de fabricant,nu ai de ce sa pui un ulei mai gros,tachetii nu se vor incarca la capacitatea lor.
Iti doresc o zi minunata si sanatate la motor

se pare ca la 2000 km deja are nevoie.
01 Iun 2010, 16:41
cuzinetii de la biele au fost schimbati, "pinionul de pe axul cu came nu are canal de pana,e strans decat in surubul central si se preseaza in con."

tocmai a fost desfacut pinionul la service pentru a se verifica daca nu cumva s-a rupt pana si ce crezi, are pana

Multumesc pentru raspunsuri, au fost de foarte mare ajutor!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.