Saptamana trecuta am avut de reparat directia la un Focus din Bucuresti,proprietarul acestuia fiind Catalin,coleg de forum cu noi si avand nume de utilizator 5145h.
La demontare am gasit pivotii deteriorati pe ambele parti,rulmentul de la roata din stanga cu putin joc,rulmentul de la roata din dreapta era vanat de incins

si joc in cantitati industriale,sincer nu stiu cum a ajus pana la mine si nu s-a gripat si ca un ultim aspect,caseta de directie avea joc destul de maricel pe cremaliera.
Inlocuirea pivotilor originaliPentru inlocuirea pivotilor,vorbind de cei originali care sunt nituiti,cel mai indicat este sa se demonteze bascula deoarece aceste nituri trebuiesc polizate cu flexul si apoi batute pentru depresare,lucru care pe caroserie nu se poate face pentru faptul ca vibreaza si astfel ies inevitabil de greu,iar dupa aceasta operatie ei se fixeaza cu suruburi si la urmatoarea operatie de schimbare a pivotilor nu mai este necesara demontarea basculei de pe punte.
Inlocuirea rulmentilor cu sistem ABSAici trebuie acordata mare atentie la montarea acestui rulment,daca il privim putin vom observa ca el este perfect simetric si se poate monta oricum,dar capacele care etanseaza vaselina pe laterale,difera la culoare,unul fiind de culoare rosie iar celalalt neagra.
Cel de culoare neagra are in structura sa cititorul ABS-ului si daca acesta nu este montat spre partea unde intra planetara,ABS-ul nu va functiona.
La demontarea portfuzetelor de pe autoturism se va da mare atentie la scoaterea senzorilor ABS,care fiind de plastic si foarte siubtiri,se pot deteriora.
Mai discutam candva despre unele pietre care pot intra in bascule si datorita acestora produc zgomote ciudate la denivelari,dar in momentul cand verificam directia este foarte ciudat deoarece totul este in regula si totusi ne punem intrebarea de ce troncane si de aceea am postat ceva poze ca sa observati fenomenul.