Saptamana trecuta am avut la reparat un Ford Fiesta 1.4 TDCI de la Bucuresti,a colegului de forum Eugen,avand nume de utilizator gica0.El m-a solicitat pentru repararea casetei de directie care curgea de mult timp si curatarea EGR,dar din pacate dupa demontarea casetei am constatat,ca datorita faptului ca s-a mers foarte mult cu burduful casetei deteriorat,permitand apei si nisipului sa intre in acesta si sa corodeze axul cremalierei,nu s-a mai putut repara,dar ulterior Eugen a reusit sa gaseasca in timp record si la un pret destul de rezonabil (600 ron),o caseta SH care era perfect functionala.
Detaliez pentru cei care vor sa demonteze caseta de pe masina,operatiile necesare si sculele folosite:
-se suspenda si se asigura masina pe partea din fata.demontand ambele roti,
-pe sub aripa de pe partea soferului(stanga),cu ajutorul unei tubulare de M10 se demonteaza surubul care asigura cu o placa metalica,ambele conducte de ulei,de tur si retur si se goleste instalatia miscand succesiv de volan stanga si apoi dreapta,operatia repetanduse pana cand nu ma curge ulei,
-in interiorul masinii,jos intre pedalele de comanda se gaseste cuplajul casetei care este fixat cu un singur surub tot cu tubulara de M10,dupa demontare se extrage usor axul,
-caseta are fixat pe corpul ei conducta de retur cu ajutorul a doua suruburi care se demonteaza cu tubulara de M8,acestea sunt postate pe capetele casetei si daca nu sunt demontate conducta se poate rupe,
-caseta este fixata pe punte cu ajutorul a doua suruburi,acestea fiind postate aproape de capete si se demonteaza cu tubulara de M13,
-datorita faptului ca axul de la cuplajul casetei este prea lung,aceasta nu se poate scoate de pe caroserie decat daca demontam puntea si o coboram vreo 10 cm.Puntea este fixata cu 8 suruburi,4 dintre ele se demonteaza cu tubulara de M18,2 cu tubulara de M15 si inca 2 cu tubulara de M13,dar nu trebuie sa uitam demontarea bratului antirasturnare care fixeaza motorul si cutia de punte,acesta fiind fixat la randul lui cu 2 suruburi cu tubulara de M15 si 3 cu tubulara de M13,
-puntea trebuie asigurata la demontare cu un cric hidraulic postat la jumatatea ei,
-dupa remontarea tuturor ansamblurilor,obligatoriu se va merge la orice statie de spalare auto,datorita faptului ca tot uleiul hidraulic curs pe punte,va deteriora tot ce se numeste cauciucarie,adica bucsi bascule,bucsi bara stabilizatoare ,etc.
Va rog sa dati atentie explicatiilor de la fiecare poza in parte.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

- Fiesta 1.4 TDCI
-

- vedere ansablu motor
-

- conductele de alimentare ale casetei,cu placa de asigurare, care se demonteaza si se goleste instalatia
-

- suruburi fixare punte fata
-

- articulatie cardanica dintre volan si cuplajul casetei
-

- surub fixare conducta retur de pe partea stanga
-

- surub fixare conducta retur de pe partea dreapta
-

- surubul de fixare al casetei de pe partea copilotului(dreapta)
-

- surubul de fixare al casetei de pe partea soferului
-

- bratul antirasturnare dintre cutia de viteze si motor