ceva trebuie făcut cu "civilizația" traficului de la noi, dar NU cum "gândeste" legislativ (daca se poate spune așa ceva

) si acționează Politia Rutiera in momentul de fata.
eu am niște constatări din trafic, care sunt generatoare si stau la baza producerii la circa 60-70% din accidente:
1. prezenta in trafic a unor relicve, care nu mai corespund nici celei mai permisive norme tehnice ( ex. dacii fabricație "1900, toamna", care mai de care mai „strâmbă” , fara verificare ITP, ce sa mai vorbim de RCA, epave cu nr. de înmatriculare BG, camioane “șuite” "de cind lupu'catel", care scot fum mai mult ca in camerele de gazare de la auswitz ....
2. participanți la trafic care nu corespund din punct de vedere psihologic sau al sanatatii fizice sau mintale ... ce sa mai vorbesc de șoferi profesioniști care NU se urca la volan dacit NUMAI după ce au consumat min. 250gr de „distilat casnic” ... asta așaaaaa pentru "preluarea jocurilor din articulații"
3. nerespectarea regulilor ESENTIALE de conduita in trafic ( deplasarea pe banda inferioara, acolo unde se poate, respectarea limitelor de viteza MINIMA-MAXIMA
4. mașini parcate “aiurea'n tramvai”, unde si unde nu vrei ... deh, daca "muschiu' lu' cimpanzeu vrea" sa-si lase masina pe banda aIIIa ... acolo o lasa ... " da'i in masa' pe restu' "
... iar lista si enumerarea poate continua ...
daca o sa aveti oportunitatea sa vedeti actele de constatare a unui accident rutier (nu ma refer aici la accidentele usoare, ci la cele cu victime) o sa constatați ca niciodata cei de la politie nu fac analiza si a cauzelor generatoare ale accidentului ... o sa va dau un exemplu, al unui grav accident, produs in urma unei depășiri a unei coloane formate in urma unei nesimtit (Dacia 1300, fabricatie 1973, sofer in virsta de 68 de ani, transporta cartofi si rosii la piata, cred ca se cunuaste genul de masina si personaj), care circula nejustificat pe banda aII cu viteza de 28km/h , in conditiile cind banda Ia era libera.
o parte din participati la trafic il depaseau prin dreapta, respectiv banda Ia, si bineînțeles ca s-a găsit si oligofrenul (nu ii diminuez culpa cu absolut nimic) cu masina inmatriculata in bulgaria (BMW 635, fabricatie 1979, sofer cu o anumita "tenta" a culorii, absolvent de 2 clase, 28 ani, 12 ani "cunostinte avansate la “scoala de bune maniere si dans", practic analfabet, dar "jmeker") sa-l depaseasca pe contrasens ... culmea este insa ca accidentul a fost filmat de aparatul radar, iar "domni" politisti nu au scris nimic despre cel care era „generatorul” real de accident ( de fapt el si-a vazut impasibil de drum, in continuare … nici macar nu a fost chemat ulterior ca martor al accidentului ... daca accidentul nu se producea, politistii isi vedeau in continuare de ”capturarea” vitezomanilor ... de fapt ce sa le ceri cind ei sunt cei care NU cunosc codul rutier si de prevederea legala privind "folosirea nejustificata a benzii superioare"