Ai fost implicat intr-un accident si ai nevoie de un sfat?
Răspunde

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 00:25

in primul rand imi pare rau de intamplarea asta... :| ,si sper sa nu pateasca nimeni asa ceva pe viitor

in al doilea rand nu stiu de ce ti-ai luat asa masina mica,ca sa ai de ce sa te plangi?trebuia sa iti iei un bmw,audi,mercedes ceva mare sa nu ai probleme deastea...sau mai bine un tanc ceva si numai se indoia...
daca nu ai avut timp sa il eviti...sa franezi inseamana ca ai fost prea aproape de cel din fata(daca era femeie intelegeam ;)) )...si cel din spate la fel aproape de tine...este normal ca ai iesit asa sifonat ca ai fost prins la mijloc...aproape...
masinile astea mai noi sunt facute cu multe plasticaraie este adevarat,dar sunt gandite in asa fel incat daca lovesti un pieton sa mai amortizeze socul...sa se sparga plasticaraiele sa nu "simta"pietonu socul asa tare...ceva de genu...

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 11:21

$1 scrie:$2@Equalizer:masinuta ta sigur nu va mai fi aceeasi plus ca accidentul tau va cantari mult la revanzarea ei.trebuia sa faci tot posibilul sa o scoti dauna totala.

Cum s-o scot dauna totala daca pagubele nu se ridica la 35.000 lei? Sa o mai lovesc inca o data? Iar in privinta revanzarii, accidentul nu va cantari pentru ca toate piesele avariate se schimba iar in cartea de service nu se va scrie nimic.
Va fi ca si cum accidentul nu a avut loc. Se pare ca aceasta este procedura service-urilor.


Si pentru toti cei care considera ca faptul ca masina a avut atat de multe daune nu este important si o tin intr-una cu siguranta: nu e totuna sa repari o bara de protectie cu a inlocui toate piese de sub capota, plus 2 aripi, bara, spoiler si capota. Pot sa pun pariu ca reparatiile ii vor costa pe cei de la CASCO peste 15.000 lei. Deci daca nu aveam asigurarea, puteam sa arunc masina sau sa o vand dupa reparatie, sa pot sa mai scot niste bani.
Nu stiu cui ii este totuna sa repare toata partea frontala sau doar bara de protectie.
Textele cu "siguranta primeaza, piesele nu conteaza" sunt doar pentru cei care sunt destul de inspirati sa-si faca un CASCO pe mai mult de 1 an.
Iar daca la 40-50 la ora reparatiile ma costa atat de mult in comparatie cu alte masini, atunci cu siguranta pe viitor ma voi gandi de 10 ori inainte sa cumpar un Fiesta comparativ cu o masina second.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 11:40

$1 scrie:$2n primul rand imi pare rau de intamplarea asta... :| ,si sper sa nu pateasca nimeni asa ceva pe viitor

in al doilea rand nu stiu de ce ti-ai luat asa masina mica,ca sa ai de ce sa te plangi?trebuia sa iti iei un bmw,audi,mercedes ceva mare sa nu ai probleme deastea...sau mai bine un tanc ceva si numai se indoia...
daca nu ai avut timp sa il eviti...sa franezi inseamana ca ai fost prea aproape de cel din fata(daca era femeie intelegeam ;)) )...si cel din spate la fel aproape de tine...este normal ca ai iesit asa sifonat ca ai fost prins la mijloc...aproape...
masinile astea mai noi sunt facute cu multe plasticaraie este adevarat,dar sunt gandite in asa fel incat daca lovesti un pieton sa mai amortizeze socul...sa se sparga plasticaraiele sa nu "simta"pietonu socul asa tare...ceva de genu...


Pai sa stii ca pe viitor nu mai imi iau masina noua, ci una second dar mai solida. Asta e clar!
Si inca odata repet: nu am fost prin la mijloc. Au fost 2 lovituri separate, fara sa fiu facut acordeon.
Si daca ai fi citit mai atent, ai fi observat ca cel aflat imediat in spatele meu a evitat accidentul, in timp ce urmatorul m-a lovit. 3 soferi nu respecta distanta si unul care face drumuri de 300 km cand abia are carnet de 4 luni. Sa va fereasca Dumnezeu pe toti de copii inconstienti care se baga la astfel de drumuri cand ei nici macar nu stiu ca se semnalizeaza inainte sa opresti sa iei curba.
Si da, ma bucur ca e pentru protectia pietonului, dar eu daca nu am CASCO, dupa un accident minor pot sa vand masina si sa raman falit pentru ca "e conceputa pentru protectie" cica.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 11:50

incearca sa-ti vopsesti toata masina pt ca argintiu e o culoare pretentioasa si se va vedea diferenta de nuanta.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 11:57

apai si ala din fata ta nu stiu cum a luat permisu... :-t ,totusi 40-50 este viteza....destul de mare sa sparga plasticaraiele alea...si tabla in ziua de azi este foarte subtire....
noroc ca ai avut casco cum zici tu altfel....era foarte urata treaba :-S :| ,deci sa inteleg ca vinovat ai iesit tu si cel din spatele tau.

la cum arata nu prea sa acorda dauna totala acuma daca zici ca trebuie refacut tot compartimentul motor....e nasol...

iti urez bafta si sa ne ti la curent:)

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 12:01

$1 scrie:$2..
Pai sa stii ca pe viitor nu mai imi iau masina noua, ci una second dar mai solida. Asta e clar!

Poate ne dai si un exemplu de masina din aceeasi clasa cu Fiesta si care este foarte solida...? :D

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 12:04

@Equalizer:daca reparatia o faci la un service ford, va fi inregistrata in baza de date ale masinii.viitorul cumparator se poate interesa cu ajutorul VIN-ului despre istoricul masinii si va aparea ca a avut un accident.oricum iti doresc succes si sper sa iasa bine.cu toate ca despre tinichigii si vopsitori am retineri.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 12:10

$1 scrie:$2 masina de marimea Fiestei se va deforma mai mult sa ofere acelasi nivel de protectie ocupantilor fata de un Passat sau Vectra care sunt cu 2 clase si mai bine peste mititica ta. Deasemenea tre sa intelegi ca intr-un fel actioneaza inertia intr-o masina de 2 tone si una de 1 tona si putin.
Ce ziceai daca ti se juleau putin barile in rest masina sa fie intacta ... dar tu sa iti fi rupt gatul?
EuroNCAP face testele alea la 65 de km/h ... uitate cum arata dupa impact. Omasina ce se comporta ca un tanc in accident transfera toti cei 65 km/h asupra corpului ocupantului si crede-ma chiar si numai la 50km/h nu ai prea multe sanse de supravietuire in contact cu airbagu su bordul.
As mai putea zice ca ... am mai franat si eu la limita cateodata si pe cuvant daca te cred ca te-ai uitat pe ceasuri in momentele alea! Probabil atat aproximezi tu ca aveai.
Deasemenea una e sa lovesti o masina cu 50km/h si alta sai ai 50km/h in momentul impactului venind pe frane de la 100km/h sau mai mult.

Am aproximat viteza. Cand eram in coloana aveam cam 80 km/h. Dupa o frana serioasa ca cea pe care am pus-o, pot sa pun pariu ca am reusit sa reduc viteza pana la cel mul 40-50 km/h si asta pentru ca stiu cum se comporta. Imi mai lipsea foarte putin pana sa reusesc sa opresc complet. Daca el era doar in incetinire, nu oprit, nu aveam aceasta discutie.
Iar chestia cu protectia la masinile mai mari pica. Toata energia se transfera asupra aluia mai mic, deci tot a mea.
Chestia cu protectia pasagerilor e buna pentru mine, care am avut asigurare. Pe cel care va avea un accident fara sa aibe asigurare nu il va mai incalzi cu absolut nimic cand va trebui sa dea jumatate din valoarea masinii pe reparatii si dupa nici un an sa ramana cu nici jumatate din banii care i-a dat pe ea.
In concluzie, sa ramanem la masinile germane second, ca e mai sigur si mai ieftin.
Cu cat lumea vine mai mult cu argumente de genul "masina e facuta pentru siguranta, ce daca pe tine te-ar costa 6.000 de euro reparatiile, in comparatie cu unul pe care il costa vreo 200", cu atat parca parerea mea despre Fiesta se inrautateste.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 12:12

cred ca la fel ar fi fost si cu un focus...si restul masinilor ford...poate mondeo sa fi fost altfel...e mai robust asa :-/

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 12:18

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2..
Pai sa stii ca pe viitor nu mai imi iau masina noua, ci una second dar mai solida. Asta e clar!

Poate ne dai si un exemplu de masina din aceeasi clasa cu Fiesta si care este foarte solida...? :D

Nu. Am zis ca prefer sa-mi iau un VW sau Opel second decat o masina noua gen Fiesta, Focus, Polo, Corsa sau alte minunatii de genul asta. Sau un Logan, ca macar pe ala stiu de ce platesc cu 5.000 de euro mai putin decat pe un Fiesta.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 12:28

Daca nu aveai CASCO era foarte nasol dar cine alege sa nu isi faca CASCO isi asuma practic riscul de scoate din buzunar o suma importanta de bani. Legat de pagube chiar nu sunt mari. Daca aveai vreo piesa care trebuia taiata si sudata atunci era nasol. O capota, niste aripi si niste plastice se schimba relativ usor. Nu sunt ieftine ce e drept. Legat de masini SH - a patit un prieten de-al meu cu o masina mare si solida - Peugeot 406- sa fie lovit in lateral si ghici ce a dat cu nasul in geam pentru ca nu s-au deschis airbag-urile laterale care fusesera inlocuite cu o rezistenta de primul proprietar.
La faza cu pietonii preferi sa ai pagube mici si sa stai la puscarie, sa nu zic ca il ai pe constiinta pe nefericit sau sa scape ala? In rest fiarele se repara.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 12:32

$1 scrie:$2Cu cat lumea vine mai mult cu argumente de genul "masina e facuta pentru siguranta, ce daca pe tine te-ar costa 6.000 de euro reparatiile, in comparatie cu unul pe care il costa vreo 200", cu atat parca parerea mea despre Fiesta se inrautateste.

Eu as zice sa stai bland cu comparatiile astea...
Socoteste ca erai cu un Audi si ii spargeai radiatorul, faruri, indoiai masca/capota/etc. Nu era sifonat ca Fiesta (poate chiar ai fi putut sa mergi cu ea mai departe), dar faci pariu ca reparatia se poate sa te fi costat mai mult?
Intereseaza-te macar asa de principiu inainte sa faci investitia.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 12:51

uite ce am gasit pe forum,un accident la 50 km ore ceva de genu...uite topicu... viewtopic.php?f=151&t=30524&st=0&sk=t&sd=a&start=60

ps:este cam la jumatea subiectului un ford focus,sa ne zici dupa aceea parerea...eu zic ca ai iesit bine din asta:)

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 13:14

Pai ala s-a dat la autobuz. Diferenta foarte mare!
Sunt curios cat ii vor costa reparatiile pe astia de la CASCO. Daca e peste 15.000 lei, asigurarea isi face toti banii si mi-o mai continui pana imi expira garantia masinii.


@tudoralex
Pai nici eu nu am airbaguri laterale, deci daca dadeam cu freaza de gream, ma scoteam de niste dureri serioase de cap.
Si da, o capota, 2 aripi, o masca, cam toate piesele de sub capota. fara asigurare, acum vorbeam singur.

Cateva lucruri am invatat totusi din acest accident:
1. voi fi mai tolerant fata de cei care gresesc in trafic;
2. voi fi mai putin streasat la volan;
3. voi avea grija de 10 ori la distanta fata de masina din fata;
4. CASCO isi face toti banii daca ai evenimente.

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 13:19

si este si nu...oricum a intra mai mult sub el...dar voiam sa iti arat ca masina ta arata bine fata de a celui din tipic...e cam aceasti viteza...

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 13:32

Esti sigur ca nu ai airbag-uri laterale? ca vineri cand eram cu a mea in service m-am urcat de curiozitate intr-o Fiesta si am retinut ca avea 4 airbag-uri in standard.
Daca nu aveai CASCO nu vorbeai singur, vorbeai cu cei de la dezmembrari ;) Exista si variante mai ieftine de a repara o masina. Colegul cu Focusul negru a avut un accident destul de grav si cu toate astea s-a ales cu o luxație la picioar. Avand in vedere cum arata masina eu zic ca si-a facut treaba in materie de securitate.
Din ciclul mare versus mic :
http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
http://www.youtubevideos1.com/fifth-gear-renault-modus-v-volvo-940-crash-test/

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 15:18

$1 scrie:$2Am aproximat viteza. Cand eram in coloana aveam cam 80 km/h. Dupa o frana serioasa ca cea pe care am pus-o, pot sa pun pariu ca am reusit sa reduc viteza pana la cel mul 40-50 km/h si asta pentru ca stiu cum se comporta. Imi mai lipsea foarte putin pana sa reusesc sa opresc complet. Daca el era doar in incetinire, nu oprit, nu aveam aceasta discutie.
Iar chestia cu protectia la masinile mai mari pica. Toata energia se transfera asupra aluia mai mic, deci tot a mea.
Chestia cu protectia pasagerilor e buna pentru mine, care am avut asigurare. Pe cel care va avea un accident fara sa aibe asigurare nu il va mai incalzi cu absolut nimic cand va trebui sa dea jumatate din valoarea masinii pe reparatii si dupa nici un an sa ramana cu nici jumatate din banii care i-a dat pe ea.
In concluzie, sa ramanem la masinile germane second, ca e mai sigur si mai ieftin.
Cu cat lumea vine mai mult cu argumente de genul "masina e facuta pentru siguranta, ce daca pe tine te-ar costa 6.000 de euro reparatiile, in comparatie cu unul pe care il costa vreo 200", cu atat parca parerea mea despre Fiesta se inrautateste.


Cred ca nu esti tocmai constient ca la 50 km/h poti chiar sa mori in accident auto.
Sunt convins ca daca acum erai cu vreo 2 vertebre in pioneze nu mai erai de aceeasi parere.
Soliditatea nu este totuna cu siguranta, mai ales intr-o masina pe care in urma unui impact la 50km/h o repari cu 200 de euro. Uitate cum arata orice masina lovita de NCAP la 64km/h si fa comparatie cu a ta. La care mai poti adauga faptul ca practic masina ta a suferit 2 accidente rutiere.
Ford EU este considerata masina germana
Deasemenea nu e vina masinii ca al sau conducator isi face sau nu asigurare.
Pana la urma alegerea iti apartine ... dar nu este cea mai inteleapta.
Testele de mai sus sunt graitoare ... Volvo e masina "mai solida".

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 15:41

Si inca un filmulet inca unul mic se pune cu unul mare. De data asta cel mare este nou si rigid
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ&feature=related

Re: Accidente Fiesta 7

15 Noi 2010, 16:43

$1 scrie:$2sti sigur ca nu ai airbag-uri laterale? ca vineri cand eram cu a mea in service m-am urcat de curiozitate intr-o Fiesta si am retinut ca avea 4 airbag-uri in standard.

Sunt destul de sigur, deoarece le-am cautat si nu le-am gasit.

Re: Accidente Fiesta 7

18 Noi 2010, 08:48

Pe promotor.ro am gasit filmuletul asta: http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-diverse/galerie-crash-test-adac-cu-ford-fiesta-si-peugeot-308-7720602/videoclipuri

Re: Accidente Fiesta 7

18 Noi 2010, 09:22

Am vazut filmul ala. Niciunul dintre manechine nu pare sa fi supravietuit impactului.
Este exact cum ziceam eu: pe cei cu Fiesta sa-i fereasca Dumnezeu de impacturi frontale cu masini cat de cat solide!

Re: Accidente Fiesta 7

10 Dec 2010, 17:45

Iata ca deja a trecut o luna de la accident si eu tot pieton sunt. Am ceva sanse sa fie gata saptamana viitoare daca cei de la Ford reusesc sa faca devizul corect pentru ca cei care-mi repara masina pe RCA mi-au spus ca au trimis un deviz gresit si incomplet.
Probabil ca altfel ar fi stat treburile daca societatile de asigurari ar asigura inchirierea unei masini pe perioada serviceului.
Acum ma pot consola doar cu speranta ca macar reparatiile sa fie bine facute si nici in chestia asta nu pot avea o incredere foarte mare.

Re: Accidente Fiesta 7

20 Dec 2010, 15:16

Saptamana trecuta, marti (14.12) masina a fost gata si am preluat-o.
Per ansamblu, arata bine, dar am avut deja doua probleme cu ea.
Mi-a murit motorul cand incercam sa fac o pornire din panta in march-arriere si de 3 ori nu a mai pornit. Al doilea eveniment, azi dimineata, a murit motorul la relanti.
Sper sa fie doar o chestie trecatoare.

In ceea ce priveste costurile reparatiei, am ramas stupefiat: 30.000 lei la partea din fata si 11.000 la partea din spate.
Asta spune cam tot despre Fiesta, avand in vedere ca ea a rupt doar doua bare de protectie.
Intre timp am mai discutat si cu alti posesori de Fiesta modele anterioare si au confirmat ca nu se simt deloc in siguranta dupa ce au vazut cum se comporta la accidentele care le-au avut.

Concluzia e ca-mi pare rau ca am cumparat o masina atat de scumpa din care e doar designul si firma.

Re: Accidente Fiesta 7

20 Dec 2010, 16:16

Crezi ca un vw polo sau un opel corsa din acelasi an sunt mai sigure?
Masinile din clasa lor cred ca se comporta la fel sau poate mai rau

Re: Accidente Fiesta 7

20 Dec 2010, 16:48

http://www.euroncap.com/tests/skoda_fabia_2007/293.aspx , http://www.euroncap.com/tests/renault_clio_2005/220.aspx - daca arunci un ochi la concurenta o sa vezi lucrurile nu stau mai roz.
Iar daca comparam un Passat mai vechi cu Fiesta chiar ar trebui sa te feliciti pentru alegerea facuta.http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_2001/92.aspx
http://www.euroncap.com/tests/ford_fiesta_2008/333.aspx
In rest fiarele se repara sau se inlocuiesc viata si sanatatea omului nu.

Re: Accidente Fiesta 7

21 Dec 2010, 12:17

Nu pot sa-ti pricep conceptia, tudoralex. Cum poate fi o masina care trece prin a mea ca prin carton mai putin sigura decat a mea? Pai daca Passatul sau Opelul cu care m-am lovit veneau din fata cu aceeasi viteza ca si mine, ma stergeau de pe fata pamantului si din masina ramanea un morman de fiare.
Deci partea cu siguranta si ca fiarele se repara se aplica pana la primul impact mai serios, desi eu si la acest accident minor m-am convins de capacitatile noului Fiesta.
E clar ca tabla ramane intreaga si cel care are ghinionul sa aiba masina din plastic, sa-l fereasca Dumnezeu, ca masina devine o statistica.
Unde mai pui ca desi se repara, masina da rateuri, in timp ce cele care au avut daune minore nu se resimt.

Re: Accidente Fiesta 7

21 Dec 2010, 18:25

$1 scrie:$2u pot sa-ti pricep conceptia, tudoralex. Cum poate fi o masina care trece prin a mea ca prin carton mai putin sigura decat a mea?

Hai sa-ti explic cum vine asta... Un coleg are in semnatura o vorba: "Viteza nu ucide, oprirea brusca da", lucru foarte adevarat. Prin urmare, masina ta prin deformare absoarbe energia degajata in urma impactului.
Matematic vorbind, putem transpune astfel: forta impactului= deformarea masinii + "deformarea" soferului. Suma ultimilor doi termeni este constanta, deci daca masina se deformeaza mai putin sau deloc (teoretic), pasagerii vor suferi destul de mult.

Ca sa intelegi in termeni practici, un bebelus tinut in brate poate ajunge la 30kg la o ciocnire frontala, evident ca zboara din mainile mamei... Din aceste motive sunt scaune auto pentru copii, centuri de siguranta pentru adulti, si tot soiul de dispozitive si gaselnite (gen alunecarea motorului sub habitaclu pentru protejarea pasagerilor).

Re: Accidente Fiesta 7

22 Dec 2010, 11:43

Gresita conceptia ta!
Eu zic ca la un impact conteaza obiectul de care te lovesti, deformandu-se cel care are rezistenta mai mica. In ambele lovituri, cea mai deformata masina a fost a mea pentru ca a fost cei mai putin rezistenta.
Chestie de logica simpla: in impact tabla contra plastic, tabla se zgarie si plasticul se imprastie.
Si inca o chestie: daca e asa utila deformarea masinii, ce se intampla cand se termina masina? Incepe deformarea mea, corect? Iar daca la 40 km/h masina din fata a patruns pana la motor, daca as fi avut inca 10-20 km/h, m-ar fi adunat cu farasul de pe portbagajul aluia, care probabil s-ar fi deformat ceva mai tare.

Iar in ceea ce priveste acea zicala, as zice ca e incompleta. Oprirea brusca in obiecte mai dure decat masina ta ucide.

Re: Accidente Fiesta 7

23 Dec 2010, 00:04

Daca ti se pare normal ca o masina de oras sa fie gandita la un impact de 80-100km/h cred ca exagerezi putin...
Caroseria are si ea o limita de absorbtie.
Apropo, cat de tare s-a deformat habitaclul?

Re: Accidente Fiesta 7

23 Dec 2010, 08:57

Eu am o parere ca de la 90 -100 km/h mai ales impact frontal cu o alta masina sau impact cu o obiect fix (stalp, copac, cap de pod etc.) nu sunt supravietuibile indiferent ca ai Fiesta sau Q7.
In al doilea rand te-ai gandit ca poate nu toata Fiesta ta este deformabila? Ideal este ca o masina aiba zone deformabile de jur imprejurul compartimentului pasagerilor pentru absorbi energia impactului in timp ce habitaclul este foarte rigid nu se deformeaza si protejeaza pasagerii. Cel mai bun exemplu este o masina de Formula 1 care se dezintegreaza toatal mai putin zona din jurul pilotului care ramane intacta.
http://www.livevideo.com/video/7AB8CD7AE2C143D2961A5BB739515364/formula-1-accident-kubica.aspx
Răspunde