$1 scrie:$2u poti sa mergi in treapta a 5-a cu 50 la ora fara ca motorul sa fie subturat indiferent de incarcarea masinii
Depinde care este definitia ta pentru "mers subturat".
$1 scrie:$2u prin subturat inteleg mersul sub pragul de cuplu maxim (1750 rot/min in cazul meu )
...
1a.Atit timp cit turatia e sub cea de cuplu maxim inseamna ca mergi subturat .
Sunt curios de unde ai scos aceasta definitie si sunt destul de sigur ca este gresita. Am avut in familie o masina cu 175.000 Km care 99.9% din timp a mers la turatii mai mici decat cea de cuplu maxim si nu pare sa fie afectata.
$1 scrie:$2 posibil ca mergind subturat intr-a 6-a cu 120 la ora consumul sa scada , dar efectele subturarii (depunerea de calamina ) ramin !
Nu prea ne intereseaza efectele subturarii in aceasta discutie, ne intereseaza in principal consumul, indiferent de efectele colaterale, acesta fiind si titlul topicului.
Iar acest "bau-bau" generic aruncat in stanga si in dreapta pe forumuri, cum ca mersul subturat are ca efect depunerea de calamina incepe deja sa semene destul de mult cu o superstitie. Prea putine rezultate concrete pana acum. Iar rezultatele concrete care exista pot fi explicate si pe alte cai: daca accelerezi brusc de la turatii mici, amestecul este imbogatit brusc (ceea ce afecteaza negativ si consumul) si se produce multa funingine, combustibilul injectat arde doar partial, restul este evacuat. La diesel problema este mai intensa, motorina este mai predispusa sa faca funingine care ajunge fix in turbina. La benzinare, benzina nearsa ajunge in catalizator si il strica. Dar, repet, se intampla la accelerarea brusca, nu la mersul constant.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]