de giogu_mihai » 27 Mar 2011, 21:08
Ma numesc Mihai Giogu, sunt din Pitesti si detin un Ford Fiesta 1.4 Tdci din 2008 August (MK6) care are momentan are 22.500 Km. Masina are 2 ani 7 luni si am urmatoarele probleme:
Partea 1
Am observat ca in momentul in care pun frana, pedala este destul de moale si se duce pana la capatul cursei in opritorul acesteia (de fier de sub pedala). M-am uitat la nivelul lichidului de frana si am observat ca acesta este la maxim.
Problema este ca pedala este moale, iar cateodata masina merge infranata iar alteori nu. M-am uitat si sub pedale, totul este curat fara prelingeri de lichid.
1.De la ce ar putea fi?
De curand am fost la Royal Motors unde am schimbat cablul de frana de mana (era gripat), dupa aceasta operatiune facandu-mi si 2 teste pe stand pentru stabilirea eficacitatii franelor. In primul test a iesit faptul ca masina avea un coeficient de rezistenta la rulare de 38 pe puntea fata la ambele roti, iar pe puntea spate de 22 pe roata dreapta si 11 pe stanga (in trecut am mai facut un test de frane si am observat ca rezistenta la rulare era 12-13 pe fata si 11-12 pe spate), iar apoi la al 2 lea test masina avea rezistenta la rulare pe fata 13 si pe spate 11. Mentionez ca nu au umblat la circuitul de frana hidraulica, ei umbland doar la axa spate, pe partea de frana mecanica.
In mers am observat ca masina cateodata merge foarte bine (lin), iar altadata cam infranata. Tamburii pe spate nu se incalzesc.
Este o problema pe partea hidraulica din cate imi dau seama . Acum o luna nu aveam nicio problema. Acum din senin a aparut problema asta, care s-a manifestat la testul de frane prima data si apoi la testul urmator a disparut. Dar eu in continuare simt pedala moale si uneori masina este infranata si alteori nu.Cum observ ca este infranata? Vad ca masina urca greu in obtinerea vitezei dorite. Uneori e fasneata, alteori e obosita, parca nu are vlaga.
2.Din ce cauza cateodata masina merge infranata si cateodata nu?
3.Sa fie de la lichidul de frana? Nu a fost schimbat niciodata.
4.Ce cantitate este necesara pentru efectuarea schimbului de lichid de frana?
Partea a 2 a
In urma cu un 8 luni de zile am observat ca la actionarea franei de mana , rota dreapta frana corespunzator iar roata stanga nu se bloca la actionarea manetei de frana de mana, ci se rotea in continuare.
Am fost in service, problema s-a manifestat, ei punand diagnosticul de " dezechilibru cablu frana de mana" . Au zis ca acest lucru se poate remedia fie prin schimbarea cablului principal de frana de mana la un cost destul de piperat, fie cu un cost minim prin desfacerea tamburului rotii afectate si umblarea la autoreglaj ceea ce au si facut. Au pus masina pe standul de testare a franelor si intradevar se remediase oarecum problema dar nu in totalitate, existand un dezechilibru de aproximativ 15% intre roti, roata dreapta franand normal, iar cea stanga mai putin. Dupa ce am plecat de la ei, problema iar s-a manifestat. Toate aceste lucruri s-au intamplat in August 2010.
In iarna aceasta, prin Noiembrie-Decembrie m-i sa blocat roata cu probleme din cauza frigului, si am mers cu ea asa cam circa 4 Km , unde am observat ca aceasta se incinsese foarte tare. Am bagat mana pe sub roata si am tras de cablul de frana de mana pe partea stanga si roata si-a revenit din blocaj.
In ultimul timp am observat urmatorul lucru:
Cu frana de mana neactionata roata cu probleme (stanga) se incalzea - tamburul acesteia. Roata drepta era normala. La actionarea franei de mana , roata cu probleme nu frana complet, roata dreapta cea buna - frana corect.
Am fost la Tiriac Auto si au umblat la roata stanga , la auto reglaj, m-au pus sa cumpar saboti de frana si cablu de frana de mana (cel central - format din 2 bucati mari), si problema este inca prezenta. Roata stanga nu franeaza la actionarea completa a franei de mana si la neactionarea acesteia (in mers normal) se incinde.
Am cheltuit timp, bani, motorina si nervi si problema e inca acolo.
Nu stiu ce sa mai fac. Te rog da-mi un sfat cum se regleaza acest autoreglaj sau de la ce ar putea fi.
Diametrul tamburului pe interior este 203,0. Ce valoare trebuie sa aibe diametrul sabotilor (din ferodou in ferodou) setat din autoreglaj, in modul de frana de mana si de picior neactionate.
Va multumesc pentru timpul acordat!
Cu stima,
Giogu Mihai.
- Fişiere ataşate
-

-
