$1 scrie:$2
$1 scrie:$2alutare...
La punctul 1 o sa iau legatura si cu clegul de forum, dar la punctul 2, e ceva ce nu se prea intalneste, pe cine am intrebat chiar nu-si da seama ce poate fi. Sa inteleg ca e din vina electromotorului? Ca pun contactul, pornesc, se aude zgomotul, iau contactul, scot cheia din contact, motorul se opreste, dar zgomotul persista plus de asta se tot invarte motorul, nu se aude ca atunci cand e pornit dar nici ca atunci cand dau la automat, e ceva intre ele. Daca iau contactul si zgomotul se tot aude, scot cheia din contact, mototrul e oprit dar se aude totusi zgomotul ala si se invarte totusi motorul dar nu cum e pornit normal, pun cheia in contact, o rasucesc pana la scatul unde ramane ea dupa ce ii dai la automat, fara sa ii dau la automat si el porneste iarasi normal. E un fenomen greu de explicat. E posibil sa fie de la injectoare, pompa de injectie? M-am gandit si aici ca ar putea fi ceva uzat, un injector sa ramana blocat, ca am auzit ca asa sunt simptomele.... Nu sunt mecanic ca sa stiu ce este. Dar am mai observat ceva. Azi am iesit din casa pe la 11.00 (de aseara de pe la ora 22.00 pana la 11.00 ziua, nu a fost pornita) si era cald afara, in jur la 30 de grade, am pornit masina si nu sa mai auzit zgomotul acesta, dimineata sau seara cand e racoare si masina sta destul in repaos se intampla acest incident...
Plus de asta, o problema de vreo doi ani de zile care iar nu prea ii dau de cap si nici nu vreau sa umblu acolo. Cand calc ambreiajul se aude un harait, cand dau drumu la ambreiaj se aude acelasi harait, daca o las la relanti, din cand in cand se aude un zgomot, un harait mai puternic. Mi sa spus ca ar fi volanta, ca inainte arcurile erau pe placa de presiune, iar acum sunt montate pe volanta si ca de acolo ar fi aceste sunete, plus rulmentul de presiune. Dar de cand a inceput sa faca pana in prezent am 100 de mii de km facuti cu ea si na picat ambreiajul, lucru care iar ma uimeste. Tatal meu are un Peugeot 307 HDI si are acelasi motor pe ea, de fapt motorul care il am eu pe masina e motor de peugeot, exact acelasi motor, e diferita injectia si partea de turbo, a lui are 90 de cai, a mea 136, dar e acelasi motor. La a lui la 200 de mii de km a picat ambreiajul, chiar eu eram la volan cand a picat, eram la semafor si sa oprit motorul din senin, i-am dat la automat si nimic, am sunat la reprezentanta si ni sa spus ca e ambreiajul, in momentul in care sa spart rulmentul de presiune, un senzor de acolo citeste asta si nu ii mai da voie soferului sa porneasca masina. Dar curios este ca lui nu ia dat niciodata semne ca trebuie sa pice, sa faca vreun zgomot sau ceva, tam-nesam sa dus....... La mine ce poate fi si cum se poate remedia? Ce m-am mai gandit eu, e posibil ca ambreiajul de la a lui sa se potriveasca la a mea and acelasi motor? Cutiile sunt iar diferite, el are 5+1, a mea are 6+1...
Salut,
Nu vrei deloc sa dai detaliile cuvenite,de exemplu nu ai fost si tu curios sa ridici capota si sa localizezi zona din care vine?
-Se aude in carcasa ambreiajului?
-Face cumva motorul auto-aprindere?
-O fi cumva motorasul de la ABS?
Parerea mea este ca toate se trag de la volanta cu masa dubla care fiind deterioara,fuleaza si loveste in electromotor.
Chiar daca motoarele sunt identice pe cele doua echipari,au cutii de viteze diferite,sigur cutia cu 6 trepte are disc mai mare.
Am rezolvat problema cu zgomotul care il facea la prima pornire, si tot ramanea chiar daca opream motorul, era de la electromotor. Ma apuc sa dau jos electromotorul, l-am demontat, si sa localizez buba... Bobina de pe el are un miez de fier care e legat de o parghie ce duce la bendix. Acel miez de fier se trage inauntru cand dau la automat, arunca bendixul inafara si cupleaza si plusul de la electromotor. Miezul ala de fier ramanea blocat cand era tras inauntru, deci bendixul ramanea cuplat pe coroana. L-am dat eu cu niste spray antirugina,cu vaselina lichida tot la spray l-am frecat de ia venit rau pana a inceput sa culiseze usor. L-am remontat si a mers ca uns. Dupa 7-8 porniri, teste, ma urc in masina sa plec unde aveam treaba, pun cheia in contact si cand sa dau la automat se aude "clamp", pun iar cheia, dau la automat aceeasi chestie, o pornesc impinsa si cand sa ma uit in bord, bateria ramanea aprinsa... Am zis ca e de la alternator. L-am scos totusi de acolo (pe electromotor) ma duc la o alta baterie, pun fisele pe el, mergea de rupea, daca nu am injurat, il montez pe masina..."clamp"...

(((((( Am stat 2 zile si i-am dat tarcoale... Mi-a venit ideea sa masor firul de alimentare care vine de la baterie la demaror si la alternator, avea continuitate de la alternator la electromotor, dar de la electromotor la borna nu mai avea...Opa... Ma pun si dau firul de plus de la borna si incep sa-l iau pe bajbaite.... Cand ce credeti ca era, langa borna pe acel fir e o lamela mai lunga, care e invelita si de ceva plastic, demontez acolo si cand ma uit mai atent, lamela era intrerupta, era ceva de genul unei sigurante da ceva mai groasa. Observ totusi ca a mai fost umblat la asta ca era lipita cu fludor. Se topise fludorul ala si nu mai avea continuitate, aduc ciocanul de lipit, fludor si i-al la lipit. Montez totul la loc si pornesc motorul, bateria din bord sa stins dupa pornire, totul e ok. DUpa atata timp in care efectiv imi venea sa-i dau foc, ii povestesc lu unu ce am patit si el imi zice, aia e siguranta de rupere, asa se numeste, m-am gandit la varianta asta dar nu eram sigur ca o ai....Imi venea efectiv sa-l injur in fata... Ca daca imi zicea, umblam din prima la aia si asta era....... O seara placuta....