Stil de condus gresit
In urma cu cateva zile am avut o discutie mai aprinsa cu un prieten referitoare la stilul de condus (el sustine ca asa se conduce cum face el si ca eu sunt o exceptie , eu cred ca exceptia este el).
Avem urmatoarea situatie ne deplasam in oras cu 60kmh si se observa o groapa care necesita reducerea pana la 20kmh(conditii normale de drum ce nu necesita frana de motor , carosabil uscat ) .
varianta nr 1 - se calca frana si pe la aprox 30 la ora ambreiajul schimbat a2-a si decuplat ambreiajul ajungand astfel la aprox 20kmh
varianta nr 2 - se calca ambreiajul se introduce viteza a 2-a se tine ambreiajul calcat si frana de la 60 pana la 25-30kmh si apoi se decupleaza ajungand astfel la viteza de 20kmh
Mentionez pentru a elimina anumite confuzii ca nu este vorba de frana de motor in aceste situatii avand in vedere ca debreierea se face cam in acelasi moment la aprox 25 kmh . diferenta e reprezentata de momentul in care se calca ambreiajul si se introduce treapta a2-a 60 vs 30 si de faptul ca sta ambreiajul calcat ceva mai multe sec pe perioada franarii de la 60 la 20 spre deosebire de cealalta varianta de la 30 la 20 .
Astept cat mai multe pareri cu varianta pe care o folositi voi si daca aveti cunostiinte tehnice o eventuala explicatie cum e mai bine din punct de vedere tehnic sa procedam si daca exista vreo componenta care poate fi afectata daca folosim una din variante.
Daca se poate v-as ruga sa specificati de cat timp aveti permis si nr de km aprox parcursi.(optional)
- cip02
- Gold Member
- Mesaje: 663
- Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
- VIN: 11111111111111111