Re: Ford Focus ST mk 2.5
Motorul e destul de bulletproof, cutia la fel. Probleme tipice sunt cu ambreiajul (care se consuma repede), Boost Control Solenoid (senzor presiune turbina), tampoane motor si cutie, ce imi vin in cap pe moment. In general nu sunt probleme majore cu masina asta pe parte tehnica. La caroserie, au tendinta sa rugineasca aripile spate, unde se imbina cu bara de protectie, la wheel arch.
Verifica atent istoricul masinii (musai sa aiba). In Anglia Focus-urile ST se modifica puternic, gasesti peste tot masini cu cel putin Stage 1 la 260 de cai (Stage 2 ajung la 280, Stage 3 la 320+). Normal, e f simplu sa scoti softul si sa vinzi masina ca fiind stock, pe urma. Doar ca aici apare o problema....exemplare modificate (dar in cazuri rare si la cele stock), pot suferi de "cylinder liner cracks" - iti spun in engleza ca sa poti cauta pe focusstoc sau alte forumuri din Anglia. Mai exact, camasile pistoanelor se crapa si asta face ca peste noapte, antigelul din motor sa se scurga in camera de ardere. Simptomele sunt fum alb, rateuri la pornire sau in mers si consum ridicat de antigel (adica in vreo 40 mile se duce tot). Fenomenul apare datorita racirii insuficiente a motorului, al abuzului (blana cu motorul rece, nelasat motorul sa se raceasca 1-2 minute inainte de oprire), precum si unui design, stupid dupa parerea mea neavizata, al blocului motor facut de Volvo.
De obcei, chestia asta se intampla la exemplarele pre-facelift (inainte de 2008), dar avand in vedere ca ce ai gasit tu este 2010, sansele sa se intample asa ceva sunt mult mai mici, iar daca motorul este stock, tind spre zero.
In cazul in care se crapa camasile pistoanelor totusi, exista 2 variante - ori se schimba blocul, ori se incearca repararea blocului. Tot asa, mai multe informatii gasesti pe forumuri acolo.
Altfel, masina e bestiala dupa mine, nici un alt hot hatch (in afara de Audi RS3) nu se aude asa, sasiul e superb si comunicativ, overall o masina care iti pune zambetul pe buze aproape mereu. Mai putin la pompa, trebuie sa te astepti la un consum mediu de 10-13 l/100 km (maxime de 18 la mers f sportiv, minime de 9l/100 km). Depinde si cat porti la bocanc

-
poseidon06 - Incepator
- Mesaje: 0
- Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: