Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Re: Ford Focus ST mk 2.5

16 Noi 2015, 12:57

@Driver uk, la categoria aceasta de masini, conteaza foarte mult intretinerea anterioara si stilul de condus. Nu cred ca e cineva care isi ia hot hatch ca sa mearga batraneste cu ea.
Motorul e destul de bulletproof, cutia la fel. Probleme tipice sunt cu ambreiajul (care se consuma repede), Boost Control Solenoid (senzor presiune turbina), tampoane motor si cutie, ce imi vin in cap pe moment. In general nu sunt probleme majore cu masina asta pe parte tehnica. La caroserie, au tendinta sa rugineasca aripile spate, unde se imbina cu bara de protectie, la wheel arch.
Verifica atent istoricul masinii (musai sa aiba). In Anglia Focus-urile ST se modifica puternic, gasesti peste tot masini cu cel putin Stage 1 la 260 de cai (Stage 2 ajung la 280, Stage 3 la 320+). Normal, e f simplu sa scoti softul si sa vinzi masina ca fiind stock, pe urma. Doar ca aici apare o problema....exemplare modificate (dar in cazuri rare si la cele stock), pot suferi de "cylinder liner cracks" - iti spun in engleza ca sa poti cauta pe focusstoc sau alte forumuri din Anglia. Mai exact, camasile pistoanelor se crapa si asta face ca peste noapte, antigelul din motor sa se scurga in camera de ardere. Simptomele sunt fum alb, rateuri la pornire sau in mers si consum ridicat de antigel (adica in vreo 40 mile se duce tot). Fenomenul apare datorita racirii insuficiente a motorului, al abuzului (blana cu motorul rece, nelasat motorul sa se raceasca 1-2 minute inainte de oprire), precum si unui design, stupid dupa parerea mea neavizata, al blocului motor facut de Volvo.
De obcei, chestia asta se intampla la exemplarele pre-facelift (inainte de 2008), dar avand in vedere ca ce ai gasit tu este 2010, sansele sa se intample asa ceva sunt mult mai mici, iar daca motorul este stock, tind spre zero.

In cazul in care se crapa camasile pistoanelor totusi, exista 2 variante - ori se schimba blocul, ori se incearca repararea blocului. Tot asa, mai multe informatii gasesti pe forumuri acolo.
Altfel, masina e bestiala dupa mine, nici un alt hot hatch (in afara de Audi RS3) nu se aude asa, sasiul e superb si comunicativ, overall o masina care iti pune zambetul pe buze aproape mereu. Mai putin la pompa, trebuie sa te astepti la un consum mediu de 10-13 l/100 km (maxime de 18 la mers f sportiv, minime de 9l/100 km). Depinde si cat porti la bocanc :P

Re: Ford Focus ST mk 2.5

16 Noi 2015, 13:36

Nu mai pot edita postul anterior, dar uite aici 2 link-uri utile:
http://www.evo.co.uk/ford/focus-st/1407 ... heckpoints
http://www.fastfordmag.co.uk/2011/08/04 ... us-st-225/

Re: Ford Focus ST mk 2.5

16 Noi 2015, 13:57

Tind sa cred, sper sa fie asa, ca motoarele ecoboost mai ales din ani precum 2014-2015 consuma mai putin . sper
Eu tocmai ce am cerut oferta astazi pentru ford focus st varianta wagon, benzina ,jeante de 19 in culoare neagra si coloare argintiu inchis,
Mi-a iesit deocamdanta 26.500 euro cu termen de livrare 4 luni ...
Om vedea :)

Scuze pentru off topic

Re: Ford Focus ST mk 2.5

16 Noi 2015, 15:21

Daca se concretizeaza oferta, sa o stapanesti sanatos! :)

Motorul de pe ST este un motor de generatie mai veche, fara injectie directa, de cilindree mare, LPT (low pressure turbo). E fiabil in timp, dar nu economic. Astea mai noi, cu injectie directa, cilindree mica, Start/Stop etc, stau mult mai bine la capitolul consum, daca mergi normal cu ele.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

19 Noi 2015, 13:10

In sfarsit, dupa indelungi asteptari, am reusit sa fac si distributia + accesoriile. Pe langa asta, am schimbat senzorul de marsarier (pierdea ulei pe acolo), uleiul din cutie si amortizoarele de la hayon pentru ca mergeau greu.
Lucrarile le-am facut la Maddog Garage, mi-a placut cum s-a lucrat, a fost o multime de demontat avand in vedere cat de stramt e spatiul in compartimentul motor.
Mentionez ca dupa 7 ani si aproape 71.000 km, cureaua de distributie arata ca noua. Dar acum m-am linistit :D
FiÅŸiere ataÅŸate
20151116_230753.jpg

Re: Ford Focus ST mk 2.5

03 Dec 2015, 10:53

Mos Nicolae a venit mai devreme pentru masini :P Nu se vede in poza, dar am mai luat si un odorizant cu aroma de mar verde, care miroase super. Si bonus am primit gratuit un kit pentru eliminarea zgarieturilor fine.
FiÅŸiere ataÅŸate
20151202_203758.jpg

Re: Ford Focus ST mk 2.5

24 Mai 2016, 13:58

Salutari, dragi colegi. Nu am mai scris de ceva vreme. Asta pentru ca de vreo 2 luni masina sta degeaba. Si peste iarna oricum nu am mers cu ea.
Motivul pentru care sta degeaba este ca a picat caseta de directie (iar). A fost reconditionata de niste imbecili cu piese ieftine (deh, pana sa inveti, dai banii la toti gura casca care cica te rezolva), iar acum curge ca la balamuc prin ambele parti, adica mananca 1 l de lichid de servodirectie intr-o zi de mers cu ea.
Pe aftermarket nu am gasit nimic in stoc (vreau sa cumpar de la Spidan). Pe origine, cel mai bun pret pe care l-am gasit a fost 2775 lei. Nu as vrea sa o reconditionez din nou, deja din doua reconditionari imi iau caseta pe aftermarket cu garantie, daca as gasi in stoc.
Am scris un mail la GKN, astept raspuns sau confirmare daca mai produc caseta aia sau nu (ma rog, vorba vine produc). I-am intrebat si de pompa de servo, asta tiuie tare si as vrea sa o schimb daca tot fac treaba. Ford o coteaza cu 3540 lei. Dupa ce ca sunt proaste, sunt si scumpe.

On the bright side, inainte sa pice caseta, am inlocuit ambreiajul, volanta si bujiile. Volanta si ambreiajul sunt de Focus RS (volanta este originala Ford, ambreiajul Luk). Bujiile sunt Denso Iridium. Am reusit sa merg putin cu ea dupa aceea, se simt foarte misto, desi piesele de pe masina erau inca in stare decenta.

Overall sunt putin dezamagit de calitatea masinilor Ford, bazandu-ma pe experienta cu Focus-ul asta. Incerc sa aduc masina cat mai aproape de perfectiune, dar baza nu te ajuta. Teoretic, ar trebui sa mai am de inlocuit caseta, pompa de servo, sa fac o revizie la A/C, sa schimb un tampon de la motor si sa reconditionez jantele. Sper asta sa fie lista finala.
FiÅŸiere ataÅŸate
20160422_141827.jpg
20160422_110429.jpg
20160422_095655.jpg

Re: Ford Focus ST mk 2.5

25 Mai 2016, 09:29

Salut!

Multa bataie de cap. Ma gandeam sa-mi iau si eu un focus ST, sa inteleg ca nu mi-ai recomanda?

Re: Ford Focus ST mk 2.5

25 Mai 2016, 10:46

Daca iti iei unul SH, trebuie verificat super bine. Sunt putini care chiar le ingrijesc. Iar drumurile de la noi sunt neiertatoare cu masini de genul asta.
Pe de alta parte, majoritatea pieselor pentru Focus Mk2 sunt destul de ieftine acum. Motorul si cutia duc f multi km daca sunt intretinute corect.
Eu vreau sa o fac pt ca mi se pare o masina deosebita datorita motorului. E un hot hatch special. Dar cu toate dragostea, parca tot mi s-a urat sa bag bani in ea.

Oricum, fa-ti un calcul inainte pt ca o masina sport are costuri de intretinere mult mai mari decat o masina normala - asigurare, impozit (in cazul ST-ului), consum, revizii si piese. Nu stiu exact cat m-a costat pana acum, mi-e teama sa fac un calcul, dar doar ambreiajul, volanta, bujiile si manopera au fost aproape 1000 euro. Ma astept tot la atat pentru caseta si pompa. In mare as fi putut sa imi iau o Fiesta ST noua si nu ma durea capul.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

25 Mai 2016, 12:34

ST SH, gasisem cateva prin Ro, ma gandeam eu ca nu sunt prea intretinute.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

25 Mai 2016, 17:39

Da, am vazut si eu pe OLX 2 ST-uri care arata binisor, unul alb si unul negru. Ambele sunt modificate si se invart pe la 9-10.000 euro. Cand iei o masina modificata trebuie sa verifici si mai atent cum s-au facut modificarile. Spre exemplu, cum am zis si in trecut, motorul cam sufera din cauza temperaturilor mari in compartimentul motor de la Focus. Toamna/iarna e alta masina decat vara dupa ce o accelerezi de 2 ori. Deci un intercooler mai mare ar fi indicat si pentru o masina stock.
Asta aveam si eu in plan, un intercooler, eventual radiator de apa de la Airtec de 50mm (30mm are asta standard grosime), evacuare completa, poate racitor de ulei de RS (asta e recomandat doar daca sari de 300 de cai). Si pe urma soft Stage 1, atat.
Oricum la Stage 1 ai deja cel putin 400NM. Iar potentialul motorului e mare daca te joci cu el cum trebuie. Sincer, sunt atatea moduri in care poti modifica un ST incat daca te apuca rau microbul, nu te mai opresti decat cand ajungi pe la 800 si ceva de cai si iti bubuie motorul (nebunii de prin Anglia :)) ). Si pe urma il refaci si tintesti 1000 de cai 8-}

Am divagat, deci, daca vrei un Focus ST, de preferat alege facelift si verifica-l bine la cineva care se pricepe. La unele reprezentante habar n-au. Bucsi, prostii de suspensie se schimba...sa nu ajungi la din astea scumpe gen caseta de directie, ambreiaje, volante, set complet discuri + placute etc :)
Repet, nici o alta masina nu se aude ca asta (in afara de Audi RS3 care e triplu ca pret la SH) si iti ofera o experienta deosebita cand o conduci. Daca vrei doar cai si acceleratie, atunci si un Golf 4 GTI cu soft e suficient...

Re: Ford Focus ST mk 2.5

26 Mai 2016, 09:10

Salut!

N-am curaj sa cumpar un ST modificat, in primul rand din aceleasi motive enumerate de tine mai sus, al doilea motiv este ca mie nu-mi mai ramane nimic de modificat. Un ST modificat sigur a vazut forja la greu. Multi stiu sa apese pedala dar putini stiu cu racoreasca masina dupa forja.

As prefera un ST stock, FL cum ai precizat.

VW niciodata, motoarele TFSI pana in 2013 halesc ulei la greu, ajung sa manance pana la 1 litru ulei la 1000km. Era sa ma intep cu un A5 2.0TFSI

Re: Ford Focus ST mk 2.5

26 Mai 2016, 10:36

Te cred....nici eu nu m-as baga la unul modificat. Sau poate m-as baga, dar nu modificat extrem si l-as cauta inclusiv cu stetoscopul si endoscopul :)) Pana si la asta a mea i-am bagat endoscop-ul pe la bujii sa vad cum arata camasile si pistoanele.
Oricum, si daca e stock si tot nu ai vreo garantie ca nu a vazut forja. Dar motorul asta e destul de fiabil, e si low pressure turbo, deci componentele sunt low stress si rezita mai bine. Eu o las sa se raceasca ori cu A/C-ul pornit, pentru ca merge si ventilatorul de la clima, deci mai mult aer, ori dau la maxim pe cald cateva minute inainte sa o opresc (cand nu e vara). Si se vede ca scade temperatura uleiului de la 90-100 de grade pe la 75-80.

Da, TFSI-urile de 2.0L consuma mult ulei, asa e. Inclusiv cel de 1.4 Turbo citeam ca mananca ulei de nou. Dar inca nu m-am lamurit daca asa merg ele, adica e ceva normal sa mai consume (si in cartea masinii scrie), sau nu.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

26 Mai 2016, 15:23

Decat TFSI mai bine Renault 2.0 turbo...

Re: Ford Focus ST mk 2.5

14 Iun 2016, 10:24

A venit caseta :D Vineri dimineata sper sa o montez. Imi place ca este completa cu bielete si capete de bara. O sa ii intreb pe cei care o monteaza daca pompa este in regula, am mai auzit si alte Focusuri pe strada la care pompa scoate un tziuit inalt ca a mea.
FiÅŸiere ataÅŸate
Caseta.jpg

Re: Ford Focus ST mk 2.5

20 Iun 2016, 10:15

Caseta de directie a fost montata vineri. In sfarsit ma pot bucura din nou de masina :D
Cu pompa, m-am lamurit - e electrohidraulica, iar bazaitul ala, desi cam tare dupa mine, e normal. Fordul e prima masina pe care o am fara directie asistata 100% electric, deci probabil de asta mi s-a parut ceva suspect. Vorba aia, e un tacanit intre volan si scaun

Re: Ford Focus ST mk 2.5

26 Iun 2016, 13:47

Salut ...cat te.a ajuns volanta si kitul de ambreiaj ?

Re: Ford Focus ST mk 2.5

27 Iun 2016, 15:49

Salut! Aproape 1000 euro toata distractia - volanta, ambreiaj, ulei cutie, manopera. Nu mai stiu exact cat au fost piesele separat, undeva pe la 3600-3700 lei ambreiaj + volanta parca.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

24 Iul 2016, 11:15

Ieri masina a primit revizia de un an, ocazie cu care am constatat ca am facut doar 2000 km de anul trecut pana acum :shock:
I-am schimbat si basculele cu totul, pentru ca tampitii care mi-au montat caseta de directie, au distrus filetele de la suruburi si de la bascule, strangandu-le prost cu pistolul. Tot aia mi-au lasat contrapiulita de la bieleta din dreapta nestransa cand au facut geometria. Imi era si teama sa conduc masina pentru ca se auzeau tot felul de zgomote metalice si trosnituri la plecat de pe loc si franat, de unde frecau suruburile cu filetul varza in bascula.
Acum totul e OK.
Am schimbat si tamponul superior de la motor si pe cel de sub cutie, care era de la Powerflex. Am pus originale pentru mai mult confort. Cel de la Powerflex era cam dur pentru mers in Bucuresti, masina vibra putin la plecarea de pe loc. Intr-adevar, cand vroiai sa schimbi repede la acceleratii puternice, era super, dar nici cu tamponul stock nu e rau si confortul s-a imbunatatit simtitor.

Momentan, as zice ca din punct de vedere tehnic, sunt multumit de cum se prezinta Focusul. O sa ma ocup si de partea estetica, adica jante si revopsit niste elemente. In principiu, mi-as dori ca la anul sa ajung cu el pe Nurburgring, nu ca sa ma dau tare, ci ca sa experimentez circuitul intr-o masina potrivita :)

Re: Ford Focus ST mk 2.5

24 Iul 2016, 23:38

Nu cred ca exista posesor de masina cu pretentii sportive de vechime comparabila care sa poate spune ca nu investeste in intretinere sume similare, e un aspect pe care ti'l asumi si, de obicei, e rasplatit prin zambetul de pe fata atunci cand toate merg cum trebuie ;)
O experienta pe Nurburgring (sau orice alt circuit) e ceva ce trebuie bifat ;)

Cam putini km intr'un an, chiar daca ai avut si probleme cu masina intre timp. Iarna n'ai miscat'o deloc, nu prea ii place sau nu prea iti place tie?

Re: Ford Focus ST mk 2.5

25 Iul 2016, 10:53

Da, in mare ai dreptate Andrei, la vechimea masinii, mai sunt lucruri de schimbat, dar totusi, caseta de directie nu ma asteptam sa o schimb :) Sau alte chestii, gen tampoane. Astea de suspensie sunt normale in timp, ambreiajul la fel.
Acum sunt fericit si sper sa merg cu ea cat mai des :P

Exact asa am zis si eu de Nurburgring, macar o data sa merg pe el cu o masina mai sport care nu se teme de niste curbe sau schimbari mai bruste de directie :D Sper sa ii schimb si intercoolerul pana atunci si poate sa iau un intake cu filtru conic. Mi-ar placea sistemul de pe Focus RS, dar nu stiu exact ce presupune sa il adaptez. Alta tubulatura de admisie, alt debitmetru, carasa ECU de RS si treaba asta: http://www.autospecialists.co.uk/AS-Per ... -1276.html - pt ca la ST, gura care duce aer catre carcasa filtrului de aer este pe partea opusa, in stanga si astfel filtrul conic nu ar primi aer de afara.

Cu masina nu am mers iarna, nu am mers vreo 3 luni pana am cumparat caseta noua, decat ca sa o dezmortesc putin pe stradute. Acum are de toate si sunt si eu motivat sa ma bucur de ea :D I-as face un dyno test de curiozitate. Poate la anul ii schimb toate bobinele de inductie si trec la injectoare de RS.
Cu softul inca ma mai gandesc. Teoretic, cu evacuare, intercooler, filtru de aer, injectoare de RS ar trebui sa scoata 300 CP cel putin, dar deocamdata si 225 mi se par suficienti. In plus, puterea e utilizabila, ai torque steer, dar nu iti rupe mainile, daca vrei sa conduci domol, cu acceleratii pana la 1/2 din pedala, face presiune doar 0.3 bar, adica e f docila, nu simti ca te razboiesti cu ea.
Ma mai gandesc, e usor sa te ia valul cand sunt atatea piese disponibile :)

Re: Ford Focus ST mk 2.5

25 Iul 2016, 13:31

Cutia de viteze suporta puteri mai mari?
La Forester'ul meu doar dintr'un soft se duce pe la 270CP, unul agresiv scoate si mai mult, dar cutia am inteles ca e cam firava, un 300CP si plecari mai in forta o pot termina, asa ca stau linistit, desi aveam si eu ceva planuri de aruncat banii :D

Cat a costat caseta, nu am vazut pretul?

Re: Ford Focus ST mk 2.5

25 Iul 2016, 15:02

La Forester am citit si eu mai demult de un caz prin Bucuresti, tot cu cutia, dar tipul cica o si forta.
Cutia tine la Focus, e aceeasi de pe RS si de pe alte motorizari diesel. Ambreiajul si volanta stock nu tineau, dar am facut upgrade la cele de RS si ar trebui sa duca lejer cel putin 550 NM. Intercoolerul e de tot rasul, acela e limitarea momentan si pentru masina standard.

La Foresterul tau nici nu cred ca are rost sa te agiti prea mult, oricum e 4x4 si ai alta senzatie cand pune toata puterea jos :)
Caseta a fost in jur de 2750 lei plus 420 lei montajul. Fara sa mai pun la socoteala si basculele distruse de aia care au montat caseta...

Re: Ford Focus ST mk 2.5

26 Iul 2016, 15:25

Problema la Subaru privind cutiile de viteze este de foarte multi timp. Exceptand STI-ul, cutia de viteze este una dintre problemele mari la japonezi. Ideea este ca nu puterea le rupe ci cuplul. Este recomandat sa se evite plecarile de pe loc brutale precum si downshift-ul in ture mari. Grija mare si la softul Forester-ului, motorul de 2.5 este destul de ciudat EJ25-ul fiind evitat de multi care vor cai.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

09 Sep 2016, 19:03

Iar a trecut ceva timp de cand am scris. Am mai reusit sa reconditionez jantele Forduletului :) Au fost vopsite in camp electrostatic, plus aplicat 2 straturi de lac protector la Top Wheels Auto in Bucuresti. Super baietii, le-au rezolvat repede si mi-au dat si roti la schimb ca sa nu las masina pe sticle de bere :D
FiÅŸiere ataÅŸate
20160811_183056.jpg
20160811_183035.jpg
20160811_182801.jpg
20160811_175418.jpg

Re: Ford Focus ST mk 2.5

10 Sep 2016, 10:26

Arata super jantele!
Poate gasesti si un set de piulite complete (cu capacel) - astea nu dau bine cu jantele cele noi + o sa fie dificil sa schimbi roata in caz de pana.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

10 Sep 2016, 20:52

Multumesc Emil. Da, sunt in plan si piulite si capacele, dar sa vedem de unde. Intr-o perioada aveau pe epiesa de la febi si nu erau f scumpe, dar vad ca le-au scos.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

11 Sep 2016, 00:54

11-12 ron/buc ar fi piulite noi.
Cat te'a costat reconditionarea? Interesanta oferta lor de a oferi jante la schimb, e mult mai comod asa

Re: Ford Focus ST mk 2.5

11 Sep 2016, 16:55

Ai dreptate Andrei, am cautat din nou si am gasit pe net de la febi sau swag la 11-12 lei. :) Cred ca o sa iau un set nou de piulite si un set de antifurturi.
Reconditionarea, adica dat jos de pe masina, montat roti la schimb, pe urma sablat, indreptat, adaugat material prin sudura unde era lipsa (de la frecat de bordura), vopsit in camp electrostatic, lacuit, apoi pus valve si montat inapoi pe masina, a fost 910 lei. Au fost gata in 3 zile. Ca si culoare am ales argintiu simplu + lac. Au o paleta destul de cuprinzatoare de culori, sau le pot face perlate sau mate. Ma tenta sa le fac aceeasi nuanta ca la ST-ul MK3, adica un fel de grafit, argintiu inchis, dar si masina fiind gri, am zis mai bine sa le las cat mai aproape de original.

Re: Ford Focus ST mk 2.5

12 Sep 2016, 17:08

Arata foarte bine. Pretul final nu mi se pare deloc mare.
Răspunde