gaskoe scrie: Am observat ca pe carcasa electroventilatorului, in partea dreapta jos, este un senzor. Are si el vreun rol in functionarea electroventilatorului?
PS> am verificat sigurantele
Multumesc.
S-ar putea ca ce ai vazut tu acolo sa fie rezistenta de reducere a turatiei ventilatorului.
Nu am Mondeo, asa ca vorbesc doar din auzite:
La orice masina, cand pornesti aerul conditionat, trebuie pornit si ventilatorul ca sa raceasca condensorul de AC (un radiator plasat in fata celui de racire a apei din motor).
La unele motoare Ford, atunci cand pornesti AC, se cupleaza ventilatorul in serie cu o rezistenta ca sa nu mearga la viteza maxima - zgomot mai mic, uzura mai mica, etc.
Atunci cand ECU porneste ventilatorul pentru ca apa din motor e prea fierbinte, scurtcircuiteaza acea rezistenta si porneste ventilatorul "pe direct", la viteza maxima.
Se pare ca acea rezistenta in timp se arde, contactele ei se oxideaza. Acea rezistenta este de obicei fixata pe radiator. Incearca sa o verifici si pe aia...
La motoarele mai noi, am vazut ca nu exista termocupla ci pornirea ventilatorului este integral controlata de ECU, prin intermediul unui senzor de temperatura motor.
LE: Pentru comanda electroventilatorului exista 2 relee, corespunzatoare pornirii pe cele doua trepte de viteza. Ar trebui verificate si acele relee.
Deseara o sa ma uit mai exact pe scheme, sa vad ce mai aflu si postez aici. Pentru asta, m-ar ajuta daca mi-ai da VIN-ul masinii (seria de sasiu, cea care incepe cu WF0...)
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]