Discutii libere/forum

Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde VIPER » 27 Iun 2008, 08:42

Mai nene, dar daca esti pe sosea si vezi unu cu bena ridicata, apai faci pe dracu in 4 si te bagi in fata lui sa-l anunti! Pasivitatea insa e la mare pret in RO... Doar comentarii si atat... Nu vorbesc de cei de pe forum... Dar cat a mers basculanta aia cu bena sus? In ce zi a saptamanii? Ce trafic era? Chiar nu putea nimeni sa-l atentioneze???
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2008, 08:54

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2 Ati vazut si legea aia votata in unanimitate de senat, aia cu 50-50 stiri pozitive si negative.


Oaaaah ce cretina e legea asta , oare cind n-or sa aibe stiri pozitive de bagat ( cam cum fac acuma ) ce-or sa faca , probabil or sa prezinte o parte din stirile "negative " rizind ...


Mai nasol mi se pare sa fie cand vor avea o stire buna la care sa nu aiba pereche...
Parca-i aud: Vasile, ia fa tu un viol ca sa putem da si stirea despre CE 2008, ca a castigat Romania... =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde claudiu* » 27 Iun 2008, 09:05

Mai zic o data: cel cu basculanta are partea lui de vina, dar din punctul meu de vedere nu e autorul moral al acestei intamplari. Pasarela aceea ( pusa peste un drum rutier, nu peste un parau) era proiectata ca un pod peste o apa mica - deci era sprijinita pe piloni si neancorata in nimik. Cel care a proiectat-o/montat-o trebuia sa ia in calcul situatii de genul asta: poate sunt idioti ca cel care a provocat acest accident, poate e un sofer de basculanta inteligent si responsabil, dar care face un atac de cord in timp ce conduce si cade peste butonul/maneta care ridica bena ... poate sa fie o lebada turbata, care nu vede bine si se loveste de pasarela, poate sa fie un cutremur cu magnitudine mare ... si tot asa.
_______________________________________________________________________________________________
Niste idioti
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde toxicristi » 27 Iun 2008, 09:09

Haideti sa vorbim in necunostinta de cauza, sa mai presaram si un pic de politica si gata, suntem romani!
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde Tiry213 » 27 Iun 2008, 09:33

$1 scrie:$2are trebuie sa moara un om in tara noastra de c***t ca sa se miste ceva? eu nu cred ca o se intample nimica nici acuma. vb si promisiuni care tin fix 3 zile.

Pai chestia e ca trebuie sa moara mai multi ca sa miste ceva, doar pentru un om nu se "obosesc". Citeste in ultimul articol sa vezi ce s-a rezolvat in cateva din cazurile grave.... nimic.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde Tiry213 » 27 Iun 2008, 09:36

$1 scrie:$2ai zic o data: cel cu basculanta are partea lui de vina, dar din punctul meu de vedere nu e autorul moral al acestei intamplari. Pasarela aceea ( pusa peste un drum rutier, nu peste un parau) era proiectata ca un pod peste o apa mica - deci era sprijinita pe piloni si neancorata in nimik. Cel care a proiectat-o/montat-o trebuia sa ia in calcul situatii de genul asta: poate sunt idioti ca cel care a provocat acest accident, poate e un sofer de basculanta inteligent si responsabil, dar care face un atac de cord in timp ce conduce si cade peste butonul/maneta care ridica bena ... poate sa fie o lebada turbata, care nu vede bine si se loveste de pasarela, poate sa fie un cutremur cu magnitudine mare ... si tot asa.
_______________________________________________________________________________________________
Niste idioti

Pai tu iti dai seama ce pasarela trebuia sa faca sa reziste la o basculanta? Ii costa cat inca 3-4 pasarele. Eu consider ca vina e a soferului, si mai mult decat atat, el nu avea nici autorizatie de circulat pe drumul acela. Dar ce sa-i faci , e administrator de firma, are bani de amenzi sau de "spaguit".
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde claudiu* » 27 Iun 2008, 09:54

$1 scrie:$2ai tu iti dai seama ce pasarela trebuia sa faca sa reziste la o basculanta? Ii costa cat inca 3-4 pasarele.

Imi dau seama ... si nu e chiar asa greu de facut. Costa inca 3 pasarele poate la noi in romanica (cu tot cu spaga ministeriala). Dar sa nu imi spui ca din cauza costului asta "ridicat" nu le-au ancorat si ca e "mai ieftin" sa moara oameni dacat sa faci o lucrare asa cum trebuie.
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde Tiry213 » 27 Iun 2008, 10:07

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ai tu iti dai seama ce pasarela trebuia sa faca sa reziste la o basculanta? Ii costa cat inca 3-4 pasarele.

Imi dau seama ... si nu e chiar asa greu de facut. Costa inca 3 pasarele poate la noi in romanica (cu tot cu spaga ministeriala). Dar sa nu imi spui ca din cauza costului asta "ridicat" nu le-au ancorat si ca e "mai ieftin" sa moara oameni dacat sa faci o lucrare asa cum trebuie.

Pai scria intr-un articol ca nu le-au ancorat (prin sudura) fiindca se dilata, si ar fii crapat. Oricum puteau pune niste cabluri. Dar ei nu s-au gandit la ipostaze de genul acesta. Iar pasarelele nu au fost luate in primire pana acum, pe contract apar ca nu sunt gata(ceva de genul asta) fiindca mai aveau niste lucruri de facut, inclusiv ancorarea.
LE: Citat.
"Deşi la terminarea lucrării, la data de 31.01.2002, s-a încheiat de către comisia de recepţie un proces-erbal la terminarea lucrărilor – în care s-au efectuat mai multe recomandări: executarea fundaţiilor stâlpilor parapetului direcţional, degajarea şi nivelarea terenului în zona pasarelei, amenajarea trotuarelor conform documentaţiei", se arată în raportul Curţii de Conturi.

Un alt aspect grav semnalat de inspectori este acela că „nici până la data finalizării auditului (noiembrie 2007) nu a fost efectuată recepţia finală care să ateste remedierea acestora". Specialiştii Curţii de Conturi au depistat nereguli şi cu privire la modalităţile de acordare a contractelor de construire a pasarelelor.

Concret, nu au fost organizate licitaţii, aşa cum prevede legea, constructorii fiind desemnaţi prin "cerere de ofertă". Aceeaşi situaţie şi în cazul desemnării proiectantului pasarelelor, Search Corporation SRL Bucureşti.

Directorul de relaţii publice al societăţii de proiectare, Mihaela Drăghici, recunoaşte că "a fost contract prin încredinţare directă", dar susţine că acesta a fost încheiat "conform legii achiziţiei publice în vigoare la momentul respectiv".

Administratorul firmei constructoare, Servomont Import-Export SRL Craiova, Constantin Popescu, susţine, la rândul său, că deficienţele semnalate la predarea-primirea lucrării ar fi fost remediate încă din 2002.

"Obiecţiunile beneficiarului la întocmirea procesului-verbal de recepţie au fost mărunte şi remediate la vremea res­pectivă, chiar mai devreme de termenul impus.

Părerea mea este că pasarela a fost bine proiectată şi executată. Nu putea fi sudată, căci îi trebuie spaţiu pentru a se contracta şi dilata, în funcţie de temperatură".
Afacerea „Pasarela"
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde adicristea » 27 Iun 2008, 10:25

Asta cu "pentru a se contracta si dilata" mi se pare de porc. Sau cum sa mai fugim de responsabilitate.
\\\ Cumpara "romaneste"! Salveaza-ti slujba! ///
Nu fi zmeu, s-ar putea sa zbori!
Nemulţumirile oamenilor nu vin din ceea ce li se întâmplă, ci din diferenţa dintre ceea ce li se întâmplă şi aşteptările lor. ™Ciugu®
Imagine
Avatar utilizator
adicristea
 
Mesaje: 6108
Membru din: 18 Ian 2008, 13:01
Localitate: Reading, UK
Maşina: Citroen C4 Picasso 1.6 eHDI
VIN: 00000000000000000

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde isotech_ro » 27 Iun 2008, 10:34

90 % vina soferului camionului - au avea ce sa caute pe acel drum si mai ales sa se afle cu bena ridicata in miscare;
10 % vina autoritatilor rutiere care nu au montat gabarit de protectie pe sensul de mers ( ca la subtraversarile de poduri CF;

PUNCT

PS chiar ma enerveaza lamentarile si subpozitiile celor din media si mai ales ale autoritatilor
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde catalin1972 » 27 Iun 2008, 11:14

$1 scrie:$20 % vina autoritatilor rutiere care nu au montat gabarit de protectie pe sensul de mers ( ca la subtraversarile de poduri CF;


Asta era solutia !Rosturi de dilatare e normal sa aibe dar asta nu inseamna ca grinda nu e asigurata ...
La noi la santier a venit unul cu un camion care nu a observat podul CFR de la Slobozia , si-a turtit eleronul de deasupra cabinei in protectia de dinainte de pod si apoi a trecut lejer pe sub pod.A mai venit si o nava care si-a turtit cosul de fum si timoneria la trecerea pe sub un pod in Serbia . :D
focus 2 tournier 2005 1.6 tdci 90 cp TL 02 YHY
"'jaba culegi , daca nu sortezi " (Piri neni )
Avatar utilizator
catalin1972
1nsane Member
 
Mesaje: 1406
Membru din: 14 Aug 2007, 16:10
Localitate: Tulcea

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde vdstanescu » 27 Iun 2008, 11:39

Ma intreb dacă o astfel de pasarelă neancorată nu riscă să cadă şi în urma vibraţiilor?
vdstanescu
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 19 Noi 2007, 12:47

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde toxicristi » 27 Iun 2008, 11:43

RAPORTUL CURTII DE CONTURI
Daca il cititi, ve-ti observa ca nu exista nicio referire la probleme la structura de rezistenta a pasarelelor, la stabilitatea, la executia si la proiectarea acestora. Neregulile sesizate au legatura doar cu parapetii, cu trotuarele si ceva amenajari adiacente pasarelei. Chestii marunte, care nu au jucat niciun rol in acest accident.

Eu nu pot si nu vreau sa ma exprim asupra starii pasarelei, acel lucru il va face comisia.



FORTA AUTOBASCULANTEI
Am putea face un mic exercitiu de fizica ideala, doar ca sa ne facem o idee. Sa presupunem ca pasarela nu ar fi cazut daca s-ar fi deplasat doar 1 metru. Ce forta ne-ar trebui sa oprim, intr-un singur metru, un utilaj de 20 de tone care merge cu 70km/h?

Vom calcula energia cinetica a utilajului :
Ec = (m*v^2)/2 = 20.000/2 * (70/3.6)^2 = 10.000 * 378 = 3780864 J

Energia finala este Ef = 0 (repaus)

Variatia energiei cinetice este : ΔE = Ec - Ef = 3780864 J

Variatia energiei este egala lucrul mecanic al fortei : ΔE = F*d => F = ΔE/d = 3780864/1 (N) = 378086.4 kg-forta (daN) = 378.0864 tone-forta



Verificarea o putem face prin aplicarea formulei F = m*a .

Acceleratia este variatia vitezei in timp, a = v/t.

Ar trebui sa aflam in cat timp un corp deccelereaza de la Vmax = 70km/h (19.45m/s) la V0 = 0 in 1 m. Considerand deccelerarea liniara, putem considera timpul de oprire in 1m egal cu timpul in care viteza medie parcurge parcurge 1 m, Vm = (Vmax + V0)/2 = 9.725 m/s . Timpul in care s-ar parcurge 1m, t = d/v = 1/9.725 = 0.1028 (s).

Astfel, a = 19.45 / 0.1028 = 189.15125 (m/s^2)

Forta finala F = 20.000 * 189.15125 = 3783025 N = 378302.5 kg-forta (daN) = 378.3025 tone-forta

Dar nu, haideti sa consideram ca jumatate din aceasta valoare se transmite structurii. Adica 190 de tone forta. Si asta permitand miscarea de 1m. Ca sa se urneasca doar 10 cm, de exemplu, forta ar fi fost de 10 ori mai mare!

DAR CUM SE RESIMTE ASUPRA STRUCTURII
Pasarela este o structura care trebuie sa isi sustina greutatea proprie (sa aproximam un maximum de 25 de tone), pietoni (15 tone) si zapada (10 tone). Asta inseamna ca o structura capabila sa preia 50 tone (in cele mai defavorabile conditii) dar atentie, PE VERTICALA si cu forta de 50 de tone DISTRIBUITA PE TOATA LUNGIMEA, deci, printre altele, si egal la ambele capete, este supusa unui soc de 4 ori mai mare sub forma unei forte concentrate de impact, foarte apropiate DE UNUL DINTRE SPRIJINIRI, ceea ce inseamna ca fortele nu se impart egal la ambele capete, ci aprox 80% se duce la cel apropiat.

Astfel, cerem unui sistem care poate sa preia 30 de tone-forta pe verticala (aici ma refer la unul dintre capete - jumatate din cele 50 de tone enuntate mai sus plus o rezerva) sa preia un soc de 5 ori mai mare pe orizontala (80% din impact, sa zicem 150 tone-forta). In cazul asta, stalpii ar trebuit sa fie facuti pe orizonatala, nu verticala.

Intradevar, in calculul de rezistenta se prevede si o forta orizontala din vant sau cutremur mediu, dar avand in vedere masa, inaltimea si clasa de importanta relativ scazuta, nu cred ca mai mult de 20 de KN (adica 2tone-forta).

Parerea mea, sper sa nu gresesc.

A, si pasarela cu protectie impotriva celor care merg cu bena ridicata inca nu am vazut. Am vazut la pasaje inferioare sau la treceri de nivel cu calea ferata, dar acelea nu aveau 5.20m . Aveau cam 4.00m . Legea spune clar ca daca depasesti 5m inaltime, iti trebuie aviz de la politie si autorizatie speciala de la administratorului drumului. Iar pasarela are 5.20 .
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mircea george » 27 Iun 2008, 11:54

Calculul e f bine facut cu 2 amendamente: basculanta nu avea 20t ptr ca era goala (cu bena ridicata) deci doar vreo 5t, max 8t; modul in care calculezi energia, lucrul mecanic si restul sint corecte dar eu zic ca nu ai aplicat corect fortele, adica masina a lovit cu partea de sus a benei pasarela care a opus o minima rezistenta si care a facut sa apara un moment la bena + masina si care de fapt a si zmuls bena de pe masina DECI nu toata energia cinetica s-a transmis in mod direct si neconditionat pasarelei. Oricum situatia reala e pe aproape cu calculul de mai sus...
Mondeo break verde inchis, 2004, 2.0 TDCI 130cp TIPTRONIC, GHIA, navigatie touchscreen DVD
"Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." F.G.
Avatar utilizator
mircea george
1nsane Member
 
Mesaje: 1283
Membru din: 12 Dec 2006, 18:31
Localitate: Bucuresti

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mauru007 » 27 Iun 2008, 12:15

La stiri ziceau ca basculanta avea 35 de tone incarcata. O basculanta Roman are 11 tone si poate sa care tot atit tottal 22 tone.La gol basculanta vinovata de accident avea oricum minim 15 tone.
am gasit pe net modelul de basculanta. Are 18 tone la gol. Am fost aproape cu estimarea.
Basculanta Marca Mercedes Benz

Model 1841 LS din 2004

Greutate 18 t

Motor Diesel

2 axe

Euro 3

6 viteze

ABS

ASR

Clima

Tempomat

Incalzire

Legatura hidraulica

Rezervor AL 400 L

Cuplu remorca
Fişiere ataşate
iv1675c-760117.jpg
Mazda Miata
Axa Valcea- Bucuresti - Severin
Avatar utilizator
mauru007
Member
 
Mesaje: 252
Membru din: 05 Oct 2006, 18:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mazda Miata

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde claudiu* » 27 Iun 2008, 12:27

$1 scrie:$2m gasit pe net modelul de basculanta. Are 18 tone la gol.

vezi ca are 18t toata; nu doar bena cu care a lovit.
PS: la altii cum de nu cad ???
Fişiere ataşate
capture1.jpg
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mircea george » 27 Iun 2008, 12:31

Atunci e posibil sa ne apropiem de 20t dar nu mai mergeti pe ideea ca "am vazut la stiri..."; eu lucrez inclusiv "la stiri" si stiu cum se "documenteaza" reporterii/editorii si cum se amplifica lucrurile ptr a parea un dezastru si a face audienta mai mare... Datele oficiale sint cele din raportul politiei si nu cele date "pe post"...
Mondeo break verde inchis, 2004, 2.0 TDCI 130cp TIPTRONIC, GHIA, navigatie touchscreen DVD
"Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." F.G.
Avatar utilizator
mircea george
1nsane Member
 
Mesaje: 1283
Membru din: 12 Dec 2006, 18:31
Localitate: Bucuresti

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde toxicristi » 27 Iun 2008, 12:34

Dar dupa ce am facut calcul, am redus rezultatul la jumatate. Chiar si redus la un sfert, tot e f mult.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mircea george » 27 Iun 2008, 12:43

Bine ca facem noi calcule si ne dam de ceasul mortii ca "ce situatie" (chiar e f grav ca a murit un om) si cei care ar fi trebuit sa faca acele calcule si sa le aplice in constructie sint binemerci, si-au incasat banii care provin tot din impozitele noastre (inclusiv ale victimei) si nimeni n-o sa fie tras la raspundere mai serios, ati mai auzit ceva de cazul Mihailesti, de ex? Vinovati indirect: angajatorul soferului si ministerul transportului; direct: soferul si proiectantul/constructorul pasarelei...
Mondeo break verde inchis, 2004, 2.0 TDCI 130cp TIPTRONIC, GHIA, navigatie touchscreen DVD
"Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." F.G.
Avatar utilizator
mircea george
1nsane Member
 
Mesaje: 1283
Membru din: 12 Dec 2006, 18:31
Localitate: Bucuresti

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mauru007 » 27 Iun 2008, 12:49

Am spus ca am vazut la stiri dar de documentat acum m-am documentat pe net, nu am luat neaparat de buna informatia. Era pauza la meci ca altfel nu urmaresc stirile.
Oricum ieri un coleg al individului care a provocat accidentul (e patron) a fost prin de politie tot pe DN1 cu o basculanta similara si era f. recalcitrant, a luat o amenda de 3000 ron. Din punctul meu de vedere e o diversiune cu pasarela, incearca sa loveasca in ministrul transporturilor din 2002 habar nu am cine era. Unicul si singurul vinovat de producerea accidentului este soferul basculantei. Am mai zis in tara asta nu pot sa ai permis legal pentru un pistol cu glont pentru autoaparate in schimb orice distrus poate sa obtina permis si sa mearga cu o bomba pe sosele.
M-a distrat chestia ca a lovit doar cu bena, bena era atasata de camion, asa ca greutatea (pina in momentul in care legatura hidraulica a cedat) suportata de pasarela a fost greutatea totala a basculantei.
Mazda Miata
Axa Valcea- Bucuresti - Severin
Avatar utilizator
mauru007
Member
 
Mesaje: 252
Membru din: 05 Oct 2006, 18:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mazda Miata

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mircea george » 27 Iun 2008, 13:09

Distreza-te cit vrei dar dpdv al fizicii si mecanicii gresesti si toxi poate confirma! Pasarela ar fi suportat greutatea totala a basculantei numai daca masina se afla PE pasarela, lucru imposibil; in aceste cazuri care presupun miscari si ciocniri e vorba de transfer de energie si atunci pasarela ar fi preluat toata energia cinetica a masinii doar daca masina lovea frontal pasarela; in realitate energ cinetica s-a disipat in multe feluri printre care si faptul ca bena a cedat si s-a desprins dar si ptr ca masina nu s-a oprit brusc ( deci nu am avut nici energia finala nici viteza finala zero) ptr ca am vazut "la stiri" ca basculanta s-a oprit in balarii pe cimp...
Mondeo break verde inchis, 2004, 2.0 TDCI 130cp TIPTRONIC, GHIA, navigatie touchscreen DVD
"Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." F.G.
Avatar utilizator
mircea george
1nsane Member
 
Mesaje: 1283
Membru din: 12 Dec 2006, 18:31
Localitate: Bucuresti

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde isotech_ro » 27 Iun 2008, 13:20

mai fratilor intradevar si in primul rind este foarte grav ca a murit un om, alti doi sunt grav raniti si daca nu ma insel 3 autoturisme sunt distruse, in afara camionului, fara sa aiba nici o vina. sau ma rog au vina de a fi la momentul inoportun acolo unde s-a intimpat tragedia. dar ce ne facem cu ANIMALELE si CRETINII care se suie la volanul unor astfel de bestii de 20 tone, fara incarcare, si care-si inchipuie ca soseaua este a lor, ca legile sunt doar pentru ceilati, care-si decupleza limitatorul de viteza si tine-te nene .... v-am spus nu mai departe de acum o luna am vazut un astfel de specimen care alerga o "bestie" incarcata cu numai 140km/h .... pot sa pun pariu ca animalul s-a imbatat linistit in seara dupa petrecerea accidentului .... are el pe cineva care-l va scoate bazma curata din necaz ....
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde bil » 27 Iun 2008, 14:19

Super tare toxicristi (ce meserie ai ???). Intr-adevar...si eu sunt de acord ca pasarela aia nu a fost construita sa opreasca basculante de 18t....dar nici sa sara asa de repede la impact (dupa cate am vazut ...partea aia care a cazut nu era prinsa in niciun fel de stalpii laterali).
Ford Sierra
Avatar utilizator
bil
1nsane Member
 
Mesaje: 2124
Membru din: 23 Sep 2005, 22:08
Localitate: Bucuresti

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde link2 » 27 Iun 2008, 14:56

$1 scrie:$2RETINII care se suie la volanul unor astfel de bestii de 20 tone, fara incarcare, si care-si inchipuie ca soseaua este a lor, ca legile sunt doar pentru ceilati, care-si decupleza limitatorul de viteza si tine-te nene ...


...din pacate astia "e multi". Vad foarte multi camionagii care pacalesc limitatorul gonind cu camionul incarcat cu peste 100 prin localitati si cu bena incarcata la refuz, si descoperita bineinteles (prelata e pliata frumos in lateral), sa mai sara din cand in cad cate un bolovan in parbrize. Legi exista dar astia parca sunt invizibili pt politistii ocupati cu amenzi de cetura si de 65 km/h. De spalatul cauciucurilor cand ies de pe santier, si cat de curate sunt drumurile, oare are rost sa discutam :D ?
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1463
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mauru007 » 27 Iun 2008, 15:09

$1 scrie:$2istreza-te cit vrei dar dpdv al fizicii si mecanicii gresesti si toxi poate confirma! Pasarela ar fi suportat greutatea totala a basculantei numai daca masina se afla PE pasarela, lucru imposibil; in aceste cazuri care presupun miscari si ciocniri e vorba de transfer de energie si atunci pasarela ar fi preluat toata energia cinetica a masinii doar daca masina lovea frontal pasarela; in realitate energ cinetica s-a disipat in multe feluri printre care si faptul ca bena a cedat si s-a desprins dar si ptr ca masina nu s-a oprit brusc ( deci nu am avut nici energia finala nici viteza finala zero) ptr ca am vazut "la stiri" ca basculanta s-a oprit in balarii pe cimp...


Ma distrez in continuare si toxi poate confirma ca nu am dreptate, a fost e exagerare din partea mea ca raspuns la un post anterior care lua in calcul doar greutatea benei. . Oricum nu are rost sa polemizam despre greutatea basculantei si energie disipata, daca legea era respectata si imbecilul ala mergea cu bena neridicata cum ar fi normal nu era nici un accident. Dar cretinul care a comis accidentul e patron de firma, firma care are sediul cu acces numai pe DN1 asa ca practic in fiecare zi el si angajatii lui calcau legea cu buna stiinta si probabil cu complicitatea politiei. E interesant (a se citi cata spaga a dat) cum a obtinut aprobarile pentru desfasurarea activitatii in zona.

Un alt calcul de pe alt forum
as face eu un calcul de rezistenta la soc ca sa aveti idee ce inseamna o bara plina de sectiune circulara de otel indigen (vreun OL45, cu E=2.1+e5 MPa, si sigma admisibil ~ 150MPa )
modificam un pic problema si vedem in primul rand cat de mare e bara pt a rezista la incarcarea statica a camionului, adica 20tone=> F=20000kg*9.81m/s2 =196200N=196kN~hai 200kN
Bun, bara are lungimea L=30m, incarcata la jumatatea ei, deci momentul incovoietor din reazeme (incastrari)
ar fi 2 forte de 100kN ca reactiuni iar in diagrama de momente ne iese un maxim la jumate de 15m*100kN=1500kNm
Acuma facem un mic artificiu de calcul, inlocuiesc viteza camionului cu h, adica inaltimea de la care ar trebui sa "cada" camionul pe pasarela cu viteza de ~70km/h si h=(din conservarea energiilor)=vpatrat/2g=19,6m~20metri
si dimensionam grinda noastra cu
psi=1+sqrt(1+h/delta static)
impreuna cu relatia lui delta static care e in cazul asta deltastatic=(200*30^3/48)/EIz
Iz(pt cerc)=Ip=pi*d^3/16
sigma adimisibil=sigma dinamic max=psi*(Mi/Wz) (unde wz=iz*z max)
si ajunge la un sistem de 4ecuatii cu 4necunoscute (delta static, iz, psi si cel mai important d, diametrul barii noastre rotunde, pline)
sa va scutesc de efort, am rezolvat sistemul pe "hartie"(mathcad, sistem de ecuatii) in continuare si avem un factor de multiplicare psi=188
si un diametru rezultant de d=16.87METRI



Asa ca pt cei care au deschis televizorul mai tarziu, o pasarela calculata pt a da nea gica cu basculanta in pasarela ar trebui sa contina o grinda de diamtru 17metri de otel. (si tot nu e bine ca apare oboseala, si deformatii in domeniul plastic, iar la asemenea dimensiune deja nu putem neglija greutatea proprie, deci diametrul va fi si mai mare, si cel mai important aspect este faptul ca este eronat calculul deoarece deja nu mai avem de-a face cu teoriile de la bare drepte, deoarece lungimea ei este foarte mica in comparatie cu diametrul, deci, trebuie abordata o varianta pe metoda elementelor finite)
Este un calcul teoretic, iar masuri de siguranta contra unui camion la 70 la ora nu isi au rostul (exista dar alfel facute si realizate, si pt scopuri antiteroriste - vezi discovery), asa ca nu vad de ce constructorul pasarelei ar fi vinovat.

(si asa am examen zilele astea la RM, asa ca am mai recapitulat cu ocazia asta incovoierea prin soc)
Mazda Miata
Axa Valcea- Bucuresti - Severin
Avatar utilizator
mauru007
Member
 
Mesaje: 252
Membru din: 05 Oct 2006, 18:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mazda Miata

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mircea george » 27 Iun 2008, 15:38

:D mai, esti sigur ca nu ai calculat nimic pe la turnurile gemene acum citiva ani? :)) hai ca esti tare la RM, bravo, la mine ai trecut... =D> totusi un om a murit si alti 2 sint pe margine ceea ce e ff tragic, cu toate calculele noastre...
Mondeo break verde inchis, 2004, 2.0 TDCI 130cp TIPTRONIC, GHIA, navigatie touchscreen DVD
"Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." F.G.
Avatar utilizator
mircea george
1nsane Member
 
Mesaje: 1283
Membru din: 12 Dec 2006, 18:31
Localitate: Bucuresti

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde Tiry213 » 27 Iun 2008, 15:42

17 m diametru? :O Si lungimea sa aiba cca 15-20 ? Pai cu aia daca e prinsa bine, opresti un tren, nu o basculanta.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde VIPER » 27 Iun 2008, 15:42

Mortul de la groapa nu se mai intoarce, din pacate... Macar calculele astea poate sar in ochii cuiva care va vedea unde este adevarata vina in problema! Si anume la sofer, la firma lui, si la politie! Si, revin: si la ceilalti din trafic care nu au facut nimic!
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde mauru007 » 27 Iun 2008, 15:45

Imi cer scuze daca s-a inteles ca imi apartine calculul. E de pe alt forum facut de ALT USER. Desi sunt inginer la baza (masini unelte) examenele la Rm m-au costat 120 dolari acum vreo 10 ani. Mea culpa! :-??
P.S. Nu profesez in domeniu, m-am reprofilat dupa a doua facultate pe logistica.
Mazda Miata
Axa Valcea- Bucuresti - Severin
Avatar utilizator
mauru007
Member
 
Mesaje: 252
Membru din: 05 Oct 2006, 18:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mazda Miata

Re: Accident pe DN1, o pasarela a cazut pe o fiesta

Mesajde Tiry213 » 27 Iun 2008, 16:11

$1 scrie:$2mi cer scuze daca s-a inteles ca imi apartine calculul. E de pe alt forum facut de ALT USER. Desi sunt inginer la baza (masini unelte) examenele la Rm m-au costat 120 dolari acum vreo 10 ani. Mea culpa! :-??
P.S. Nu profesez in domeniu, m-am reprofilat dupa a doua facultate pe logistica.

Am vazut ca e de pe alt forum calculul, eu nu ma calculat dar mi se pare gresit rau calculul.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 7 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 7 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login