18 Oct 2008, 10:45
18 Oct 2008, 10:51
18 Oct 2008, 11:21
18 Oct 2008, 11:41
19 Oct 2008, 18:53
19 Oct 2008, 19:07
19 Oct 2008, 19:23
19 Oct 2008, 19:36
19 Oct 2008, 19:49
19 Oct 2008, 20:03
$1 scrie:$2ttp://clubford.ro/viewtopic.php?f=3&t=5265&start=0
si mai vorbim dupa
$1 scrie:$2tiu ca nu s-a mai scris de mult pe aici, dar acum am vazut si eu topicul. Eu am doar EBD. Mi se aprind avariile (singure) la franare violenta chiar si de le 30 la ora.
Deci - daca frana e apasata destul de brusc merge si la cei care nu au EBA ci doar EBD.
19 Oct 2008, 20:07
$1 scrie:$2unctia EBA are ca optiune, mai nou , si aprinderea avariilor
19 Oct 2008, 20:23
$1 scrie:$2unctia EBA are ca optiune, mai nou, si aprinderea avariilor dar asta nu inseamna ca EBA reprezinta DOAR activarea avariilor; exista masini de ani buni cu functii precum EBA sau EBD la care nu se aprinde nimic; probabil ca, mai nou, s-a activat in ECU-ul fiecarei masini si functia de aprindere avarii in momentul in care senzorii detecteaza o crestere mare si mai ales brusca a presiunii in instalatia de frina.
$1 scrie:$2ai din cate stiu eu, astfel de masuri deja au fost luate. de exemplu noul mondeo (si probabil multe alte marci) are ca optional ceva de genu "activarea automata a avariilor la franare brusca". intr-adevar, o dotare foarte utila.
19 Oct 2008, 21:39
20 Oct 2008, 11:58
$1 scrie:$2i io apas pe avarii la frinarea brusca, la fel ca si atunci cind coloana din fata mea stationeaza
si am mai invatat un lucru, pe autostrada in franta (eram pasager in autocar): erau panouri pe marginea autostrazii care iti indicau sa lasi spatiu fata de masina din fata ta egal cu trei linii intermitente care separa benzile
ce ma dranjeaza cel mai mult in Romania este ca se merge "prea strins" fata de masina din fata
20 Oct 2008, 12:04
$1 scrie:$2erg dupa principiul "Cine pupa'n c*r plateste* Am grija doar in fata.
20 Oct 2008, 12:26
$1 scrie:$2m inteles in topicul asta de la Claudiu (cel citat) ca daca ai fie si EBD (dar mai ales EBA) avariile se aprind la frinare brusca.Lamuriti-ma si pe mine ..eu am si EBD si EBA si cu toate astea ar fi trebuit sa vad ca se aprind atunci cind am apasat violent pe frina .O mica neatentie in trafic si a trebuit sa apas pina la fund si extrem de brusc frina ca sa evit un accident .S-a lasat cu scartaieturi "impresionante"...dar cu aprinderea avariilor nu preaCe se intampla? Masina fiind destul de noua pentru mine imi atrage atentia fiecare zgomot sau sunet ciudat care se aude in habitaclu si nu numai...asa ca nu aveam cum "sa ratez" aprinderea avariilor.Poate gasiti voi o explicatie.Bafta
20 Oct 2008, 14:41
$1 scrie:$2$1 scrie:$2erg dupa principiul "Cine pupa'n c*r plateste* Am grija doar in fata.
si daca te pupa unu din spate mai serios
20 Oct 2008, 21:52
20 Oct 2008, 22:14
20 Oct 2008, 22:29
21 Oct 2008, 10:15
21 Oct 2008, 13:27
21 Oct 2008, 14:21
21 Oct 2008, 14:24
$1 scrie:$2laad : foarte interesant articolul.
am vazut (tv) ca la ford gt ca in momentul cand punea frana (orice tip, nu neaparat violenta), stopurile faceau intermitent dar puternic, parca erau stroboscoape. nu aveai cum sa nu il vezi. ar fi foarte bun un asa sistem la franarile bruste.
21 Oct 2008, 14:33
21 Oct 2008, 14:35
21 Oct 2008, 14:39
$1 scrie:$2am vazut (tv) ca la ford gt ca in momentul cand punea frana (orice tip, nu neaparat violenta), stopurile faceau intermitent dar puternic, parca erau stroboscoape.
21 Oct 2008, 15:34
$1 scrie:$2
@muzica9: zi-mi si mie te rog cum ti-ai dat seama ca avariile s-au aprins in timp ce frinai violent .merci Bafta
21 Oct 2008, 16:01
21 Oct 2008, 20:05
$1 scrie:$2um o dai tot e aiurea ...
ar mai fi varianta sa ne punem toti radare la masina (pilot automat d-ala nou) si cand cel din fata franeaza brusc sa franeze masina noastra singura.
serios acum, treaba cu avariile e buna.
$1 scrie:$2red ca subiectul a deviat de la problema initiala aceea de a frina mai inteligent la ce-ar fi cool sa stie masina sa faca, adica sa bage avariile la frine mai violente.
Dupa parerea mea, modul cel mai inteligent de a frina este sa NU trebuiasca sa te infigi in pedala si sa intepenesti pe asfalt pentru ca lovitura la 100km direct in spate te cam rupe. Evident si ala din spate pune frina dar nu poti sa stii niciodata CINE e in spate (parerea mea ca e diferenta daca in spate e o masina cu frine performante sau o dacie veche ori un TIR lansat) si CE face altceva decit sa stea cu ochii pe trafic (dormit, scobit in nas, mincat, admirat peisajul etc etc etc)
Avariile sunt SUPER ok atunci cind este o situatie MAI riscanta decit de obicei dar nu rezolva intru totul problema. ABS, EBD, ESP, XYZ sunt foarte ok insa nu suplinesc intru totul si nici nu garanteaza evitarea impactului. Pe sistemul "better safe than sorry", mai mult spatiu fata de cel din fata, frinare mai "lina", pericol mai mic...