Service-uri auto generale

bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford

Moderatori: DGAlexandru, verga_Cip

Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati regulamentul sau acest topic.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 24 Ian 2009, 22:07

$1 scrie:$2alut Mihai,acum pot sa vorbesc si eu cu tine,nu cu "Moartea",ce ti.a venit cu numele asta funerar,nu stiu,eu sunt pescar dar tu,dar cred ca dai "moarte" in fiare si de aici vine.Din 1985 pana in 1992,numai Olticit.uri am mancat,ajunsesem in ultimul timp sa facem 45 de minute ca sa dam motorul jos,eu si cu un prieten,schimbam pe banda supape toata ziua,ca se rupeau curelele de distributie,inca nu aparusera Pirelli si indoiau supapele intr.o veselie.Aveam pe acel timp 147 de Oltcit.uri care se reparau la mine,mai am si acum registrul cu ele,toata ziua mergeam la fabrica la Craiova la poarta nr.3,ca sa iau axe cu came,culbutori si supape,ca mincau axele frecvent avand ungerea proasta ,cele cu motoare de 11oocm3 dar mai tarziu au scos motorul de 1300cm3 care aveau ungerea buna,in general o masina foarte reusita,ecartament mare pe fata oferind stabilitate,frane foarte eficiente,pana au inceput sa fabrice RM cu roti si planetare de Dacie si au suspendat discurile de frana de pe cutia de viteze si le.au zapacit si pe astea,nu aveau frana de mana din fabricati si cu toate ca cei de la statiile ITP,erau in cunostinta de cauza,le respingeau.Parghia care actiona placuta de frana avea cama foarte mica si le modificam prin majorarea camei,cu sudura electrica si le polizam ca sa le fac raza respestiva si apoi actionau imediat.Referitor la rulmentul de presiune,despre ce este vorba,au renutat la furca de actionare a rulmentului si acest rulment l.au facut hidraulic,adica lichidul intra direct in el si prin presiunea creata de pompa el se lungeste si ambreiaza placa de presiune.Au omis cilindrul receptor de pe cutie,cel care comanda furca si acum daca incepe sa curga lichidul din rulment,demontezi toata masina ca sa.l inlocuiesti,pe cand la cilindru receptor demontai 2 suruburi,deasupra cutiei si montai garnituri noi,cu 18 roni,pe cand acest rulment este 350 ron plus manopere de 500/800 ron,in functie de atelier.Cu acele viteze astronomice totusi nu ma convingi,parerea mea personala este ca legea trebuia facuta in asa fel,incat anumite motorizari sa nu apuce pe mana unui sofer de o zi,de cand a luat permisul,ci doar la soferii care au minim de 3/4 ani de experienta,ca sa nu mai discutam ca un permis de conducere se vinde cu 300 euro la negru.Am intalnit persoane care veneau cu masini adevarate la reparat si cand ii eliberam actele si.l puneam sa semneze de primire,zicea "sefule semneaza mata,mancatias,ca eu nu stiu sa scriu",la care eu ramaneam cu un gust amar si imi puneam o intrebare retorica"cum a invatat decretul,daca nu stie sa scrie si sa citeasca?".
Da dragilor,cu acestea fiind spuse,sa mai dus o zi din viata.Sanatate tuturor.


cocoane, văd că experienţa ta e imensă, eu nu cred că am demontat 147 de maşini în total, aşa cum ai demontat tu numai oltcituri 147... =D>
am avut un atelier vreo 4 ani, dar din cauză că avaem mulţi prieteni nu prea mi-a mers
cinstit vorbind atelierul era în planul 2, aveam altă activitate care ulterior a evoluat, iar atelierul s-a dus uşor-uşor...
ulterior m-am implicat în activităţi cu utilaje de construcţii, dar nu am avut un atelier al meu.
în acest fel am dobândit şi ceva cunoştinţe de hidraulică mai complexă decât o pompă de servodirecţie dar nu cine ştie ce...


acum am înţeles ce e cu rulmentul ăla, am văzut aşa ceva pe un utilaj dar nu avea funcţia de rulment de presiune, la autoturisme pe tine te aud primul.
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Il Fenomeno 10 » 24 Ian 2009, 22:21

Buna ziua domnule Bibanu47.Am citit despre dvs. pe forum si as vrea sa va pun o intrebare:Am o usoara bataie la motor, va rog sa.mi spuneti ce ar putea fi ? :-??
Avatar utilizator
Il Fenomeno 10
Incepator
 
Mesaje: 5
Membru din: 24 Ian 2009, 22:11
Localitate: Sicilia
Maşina: ford focus 1.6 i 2003

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde sile1 » 24 Ian 2009, 22:26

Foarte complexa descrierea...
Gus Guzzler
Avatar utilizator
sile1
Granada devoted
 
Mesaje: 3453
Membru din: 04 Ian 2006, 19:37
Localitate: bucuresti
Maşina: V12 600

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Il Fenomeno 10 » 24 Ian 2009, 22:40

La relanti nu se aude,numai cand o accelerez se aude o bataie.Ar putea fi grav si s-ar putea intampla ceva in mers ? :-S :-S
Avatar utilizator
Il Fenomeno 10
Incepator
 
Mesaje: 5
Membru din: 24 Ian 2009, 22:11
Localitate: Sicilia
Maşina: ford focus 1.6 i 2003

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 24 Ian 2009, 23:06

CAPITOLUL 2.
Confectionarea unei prese de supape,pentru inlocuirea simeringurilor,fara a demonta chiulasa.
Am fost rugat de cativa colegi de forum,sa le prezint cum ar putea fi comprimate arcurile de supape si cum ar arata o asemenea presa,care este simplu de confectionat,mentionez ca poza acestei prese este cea mentionata la pagina anterioara de moderatorul Sile,fapt pentru care ii multumesc de ajutor,deoarece recunosc ca nu am fost capabil sa postez poza si am apelat la ajutorul lui.
1.piulita de M12,care se sudeaza in capatul piesei nr.2,
2.piesa numerotata cu 2,este o teava de 3/8 toli si are o lungime de 50 cm,o gasiti la orice magazin de feroase si instalatii sanitare,
3.inel metalic,sau o piulita cu interiorul mai mare,care sa poata culisa pe teava,de la un cap la altul,
4.aceasi piesa ca cea descrisa la nr.3 si se sudeaza cu nr.3,in asa fel incat impreuna sa deseneze un 8,dar vor fi sudate cu interioarele la 90 de grade,adica sa aibe sensuri opuse,
5.aceasta piesa este o bucata de fier beton,cu diametrul de 8mm,care se indoaie in forma de U [ca o ureche de lacat], bara metalica trebuie sa aiba o lungime de 25 cm,inainte de indoire,
6.acest inel metalic,are latime de 1 cm si se confectioneaza pe strung,in functie de diametrul talerului de sustinere al arcului care mentine supapa inchisa.Acest inel difera de la motor la motor in functie de diametrul talerului.
Cum vin ansamblate aceste piese,ca presa sa fie gata?
Dupa ce piesa 3,sa sudat cu 4,dupa cum am descris mai sus,profilul U,care este nr.5,trece prin 4,iar la capetele lui se sudeaza inelul 6.
Cum functioneaza aceasta presa?
Este principiu asemanator,cu o cumpana de fantana,adica piesa nr.1 se prinde in locul unui surub de pe chiulasa,care sustine capacul la culbutori,formand o balama,inelul 3,culiseaza pe teava pentru a ajunge la oricare dintre supape,inelul 6 se aseaza peste talerul supapei si prin simpla apasare a tevii,se formeaza o parghie care comprima arcul supapei,pentru ca cele 2 sigurante,care asigura talerul,sa ramana libere.Acesta operatie se face numai cu pistonul ridicat in punctul cel mai de sus,pentru a nu permite supapei sa cada in motor.
Am descris aceasta operatie,dar nu o recomand la cei care nu au cat de cat cunostinte de mecanica elementara.Spor la treaba.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 24 Ian 2009, 23:23

$1 scrie:$2cesta operatie se face numai cu pistonul ridicat in punctul cel mai de sus,pentru a nu permite supapei sa cada in motor.


=))
=))

exact asta voiam să comentez...
ce te faci când îţi sare presa aia din mâini şi-ţi zboară supapa în capul pistonului?
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde BoogY » 24 Ian 2009, 23:46

$1 scrie:$2nca un motiv in plus sa facem iar o mica intalnire :D ...

Sa nu uiti sa-mi dai de veste cand mergi!
Uitati aici mai multe prese pentru supape.Numa bine si spor la treaba!!!

http://images.google.ro/images?um=1&hl= ... re+Imagini
L.E-o astfel de presa a costat anul trecut 20-30lire,o sa caut si situl de unde am cumparat pentru cei interesati.
BoogY
 

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Ford_V6 » 24 Ian 2009, 23:55

$1 scrie:$2ar te contrazic:
românul voia neapărat diesel că mergea gratis, de fapt nu aici te contrazic.
e vorba că motoarele pe benzină nu fac două parale în lumea comercială sau industrială.
motoarele pe benzină au căzut acum 30-50 de ani de pe camioane, utilaje, etc...
motorul diesel s-a dovedit a fi cel mai rentabil...
în viaţa de zi cu zi eu am avut un opel kadett combo (papuc) fabricat în 1986 cu care am rămas de vreo două ori în pană de motorină, uitam să-l alimentez, aşa puţin consuma... măgăruşul cel mai bun e diesel...


Tu macar citesti ce scriu eu sau ma contrazici asa din principiu ??? Am zis eu ceva de zona auto-comerciala ???? Ma refeream la turisme ... in general masini foarte valoroase gen Mercedes S600, BMW 750I etc care au fost dieselizate de romanasii cretini ....
C O S C A S T cylinder heads forever !
Avatar utilizator
Ford_V6
Clasic Ford Expert
 
Mesaje: 284
Membru din: 08 Ian 2005, 15:50

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 25 Ian 2009, 00:22

Eeeeeeeee,moderatorul tanar si istet,ma lasat sa ma chinui,sa dau telefoane,deoarece nu am stiut sa postez o amarata de poza cu acea presa si acum mi.a dat cu tifla cu internetul[daca stie,stie,asta e,nu ca mine].Stai putin,ca acum mi.a facut mie de lucru si ma pus sa studiez,ce presa sa.mi mai fac,faza tare este ca el e student si are presa originala si eu sunt mecanic si am presa confectionata de mine,pai da.
Sefu,pe unde stai si unde tii presa aia,ca poate vin in seara asta pe la capitala,sa vad ce grosime are stratul de zapada?
Nu sunt uzate simeringurile la supape la Focusul ala,sa vedem ce stie sa faca presa aia? =)) =)) =))
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde BoogY » 25 Ian 2009, 00:29

Eh n-am dat cu tifla doamne fereste eu doar m-am folosit de engleza si te gugal :) Presa aia o pot aduce cu mine cand voi veni sa te vizitez impreuna cu sile.Este muncita sa stii,a montat cateva supape de oltici :)
Semeringuri supape la focus uzate? Eu as zice macar sa fie doar atat,dar vedem si asta cand voi dispune de timp si evident finante.
P.s cand ai nevoie de ajutor da-mi un pm,un telefon ceva si te ajut cu cea mai mare placere!
BoogY
 

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 25 Ian 2009, 01:03

Da,asa e,de google si de engleza,problema e ca google am si eu ca tot omul,dar cand preda profesoara engleza,eu eram plecat la baie,sa ud buretele,asa ca nu prea "spikuiesc",decat cuvinte foarte uzuale,sunt genul de om care recunosc cand am lacune.Referitor la desenul cu presa,mi.a cerut omul insistent de 2/3 ori sa explic ce fel de presa se poate folosi,ca sa nu demontezi chiulasa de pe masina,pentru inlocuirea simeringurilor de supape si nu din comoditate nu i.am dat indicatii,dar nu stiam sa postez desenul si nu.mi este rusine sa recunosc,ca am luat contact cu calculatorul,spre vara anului trecut,fara a avea pe cineva sa ma indrume,descopar in fiecare zi cate ceva nou.Sa mai luat odata de mine,moderatorul DGAlexandru,ca nu postez poze cu cotiera de Mondeo,sa o vada lumea,dar el nu stia cu cine vorbeste,ca sunt "racit",la capitolul asta,ce sa fac,asta este,nu e nimeni de vina ca ne.am nascut in timpuri diferite,pe parcurs ne mai initiem si astia mai in varsta,important este ca impreuna,sa format un tot unitar si sa avem in vedere,ca fiecare om trebuie tratat,la nivelul de pregatire pe care il are,stiu o vorba,care cred ca am mai spus.o si cu alta ocazie "o sa murim noi,sa vedem pe cine o sa mai conduceti voi",asa ca trebuie sa fim mai iertatori.Multa sanatate si o seara buna.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde BoogY » 25 Ian 2009, 01:10

Eu am toata stima si respectul pentru cei care la o varsta mai inaintata de apuca de limbi straine,calculatoare jocuri samd.Bravo voua ca tineti pasul cu fuga asta!
BoogY
 

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 25 Ian 2009, 01:35

$1 scrie:$2a relanti nu se aude,numai cand o accelerez se aude o bataie.Ar putea fi grav si s-ar putea intampla ceva in mers ? :-S :-S

Salut si bine ai venit printre noi,te.as ruga sa precizezi ce tip de motor ai si ce an de fabricatie,as vrea sa am cat mai multe date si daca esti convins ca se aude strict din zona motorului si nu a ambreiajului sau din alt loc,mai astept unele detalii.Sanatate.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde tanasi » 25 Ian 2009, 10:12

salutare la toti
ma bucur ca mai sunt mecanici adevarati pe aici ca domnul bibanul pt care am toata stima si respectul,si pt care sa ma scuze dc il deranjez cu o intrebare: nu aveti vreun baiat caruia sa ii lasati mostenire bagajul de cunostinte, si arta mecanicii pt masini?
sincer,nu am mare tangenta cu mecanica,sunt informatician(programator)...dar totusi sunt inginer,si imi place sa stiu macar,dc nu reusesc si sa fac...de toate:D
aici ma iau dupa vb unui profesor, un inginer nu trebuie sa stie toate,tb sa gaseasca soltutii la orice problema
inainte de fordul din semnatura,am avut dacia 1410L 1998,cu GPL....mama ce buna mai era,pt ROMANIA noastra
si la ea mi-a placut sa stiu a face de tote,cand venea mecanicu la masina lui tata sau a mea,eram ochi si urechi pe el,intrebam tot ce imi trecea prin cap,si incet-incet,am invatat sa am grija singurel de dacia mea, nu era sa ma lase in drum si sa nu o pornesc
acu la ford,sincer...ma chinui,am avut oleak de belele cu el,si am intrebat pe unul pe altul...
mecanicul meu,la care fac masina,cand mi-a schimbat volanta si kitul a zis ca ma trimite acasa si ma cheama cand e totul gata dc il mai stresez cu intrebarile =))
chiar dc poate niciodata nu o sa ma apuc sa schimb eu kitul ambreaj, DAR VREAU SA STIU...macar ce se intampla acolo,cum functioneaza,cum se monteaza,echilibreaza discul pe placa de presiune...
acuma,o rugaminte,recomandati-mi si mie va rog o carte pt incepatori,pt ford...unul din care sa inteleg si eu circuitul motorului
spre ex: ce se intampla cu aerul care trece prin intercooler intra in egr-motor-turbo si iese pe evacuare
cum afecteaza clapeta egr si egr in general functionalitatea turbo,si ce rol are uleiul motor care trece prin turbo?
si revenind la subiect,am sa incerc sa urmaresc cu atentie forumul asta,macar pt cultura mea generala si cu parerea de rau,ca nu am apucat sa fiu si eu mecanic,iar timpul nu imi permite sa stau sa studiez de la zero...plus ca teoria fara practica...stiti cum e

si o rugaminte la dl bibanu,dl Mihai(Moartea .. sadic nume)..si restul doctori in mecanica,cu toata stima si respectul, pe cand o intalnire generala a dvs,a tuturor care va pricepeti si a moderatorilor acestui forum,o intalnire de 2 zile in weekend (sambata si duminica) zic asta ca in cursul sapt se lucreaza
dar sa fie undeva mai la mijloc de tara,sa ne putem intalniii toti(zic ca asta pt ca eu sunt din SV),dar uitati pana la brasov parca as veni pt o intalnire cu dvs,ma pornesc de vineri seara din Suceava astfel incat sambata dimineata sa fiu acolo
cred ca brasovul ar fi acceptabil si pt Bucuresti,si Teleorman etc

daca cadeti de acord asupra unei date undeva in februarie-martie,si o locatie va rog sa ma anuntati,as fi super incantat sa va cunosc,si sa va ascult,daca imi permiteti,ca sa imi dau cu parerea nu ma bag,nu ma pricep :D
multa sanatate,si sper ca in viata asta sa apuc sa va cunosc si personal pe dl bibanu in mod special,pe dl Mihai,dar si pe moderatorii acestui forum..cu o rugaminte la ei,cand mai veniti la Casa Galbena in SV,anuntati-ma si trec sa va vizitez macar pt o cafea ;)
Avatar utilizator
tanasi
Gold Member
 
Mesaje: 950
Membru din: 26 Mar 2008, 23:33
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus MK2 1.6 TDCI 12.2009
VIN: WF0SXXGCDS9D77095

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Alen » 25 Ian 2009, 11:15

Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde sandking » 25 Ian 2009, 14:29

$1 scrie:$2a,asa e,de google si de engleza,problema e ca google am si eu ca tot omul,dar cand preda profesoara engleza,eu eram plecat la baie,sa ud buretele,asa ca nu prea "spikuiesc",decat cuvinte foarte uzuale,sunt genul de om care recunosc cand am lacune.Referitor la desenul cu presa,mi.a cerut omul insistent de 2/3 ori sa explic ce fel de presa se poate folosi,ca sa nu demontezi chiulasa de pe masina,pentru inlocuirea simeringurilor de supape si nu din comoditate nu i.am dat indicatii,dar nu stiam sa postez desenul si nu.mi este rusine sa recunosc,ca am luat contact cu calculatorul,spre vara anului trecut,fara a avea pe cineva sa ma indrume,descopar in fiecare zi cate ceva nou.Sa mai luat odata de mine,moderatorul DGAlexandru,ca nu postez poze cu cotiera de Mondeo,sa o vada lumea,dar el nu stia cu cine vorbeste,ca sunt "racit",la capitolul asta,ce sa fac,asta este,nu e nimeni de vina ca ne.am nascut in timpuri diferite,pe parcurs ne mai initiem si astia mai in varsta,important este ca impreuna,sa format un tot unitar si sa avem in vedere,ca fiecare om trebuie tratat,la nivelul de pregatire pe care il are,stiu o vorba,care cred ca am mai spus.o si cu alta ocazie "o sa murim noi,sa vedem pe cine o sa mai conduceti voi",asa ca trebuie sa fim mai iertatori.Multa sanatate si o seara buna.


respect Dl Gabi.
multumesc pentru poza cu scula repectiva si multumesc pentru descriere....recunosc ca nu am facut asa ceva niciodata, mesteresc eu pe la masina dar de schimbat simeringuri inca nu am facut :)) de aia te-am intrebat pentru ca am vazut o gramada de scule, dar majoritatea sunt de genul ( un fel de cleste in forma de C) ca trebuie sa iei jos si chiulasa motor...poate ar fi mai bine asa....ideea e ca manca motoru ulei...si ma gandesc ca ar putea fi simeringurile...banuiesc ca merita vazuta treaba, si ies mai ieftin decat cu segmentare(in cazul in care sun segmentii)....
Ford Fiesta 2010 1.4 TDCI
Avatar utilizator
sandking
Gold Member
 
Mesaje: 607
Membru din: 02 Noi 2007, 11:37
Localitate: cluj-napoca
Maşina: Ford Focus I 1.4 16V 2001
VIN: WFOAXXGCDA1P67337

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde tanasi » 25 Ian 2009, 14:55

$1 scrie:$2tanasi: viewtopic.php?f=47&t=26892

stiu,am votat...astept finalizarile:D si locatia :-/
Avatar utilizator
tanasi
Gold Member
 
Mesaje: 950
Membru din: 26 Mar 2008, 23:33
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus MK2 1.6 TDCI 12.2009
VIN: WF0SXXGCDS9D77095

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 26 Ian 2009, 02:03

păi dacă bibanu vă scrie de reparaţii, eu să nu va scriu poveşti?

Bă, voi ştiţi ce e ăla „ţiuiac”?
Nu ştiţi… hai să vă povestesc.

Pe camioanele româneşti dotate cu motor aşa zis Raba (de fapt motorul la origini e MAN) era o pompă de alimentare cu un păhărel decantor din sticlă pentru a se putea vedea dacă motorina e curată sau are bule de aer… Deoarece pe timpurile de tristă amintire motorina era uneori ca vai de mama ei plus că se mai adăugau tot felul de reziduuri şi adeseori apă, şoferii, printre care m-am numărat şi eu la un moment dat, aveau mai mereu probleme şi rămâneau în drum cu maşina. Problemele, bineînţeles, se agravau pe timp de iarnă, friguros, de unde şi proverbul şoferesc „a venit iarna şi gerul, a belit p**a şoferul!”. Acum zâmbesc când îmi aduc aminte, dar momentele alea, când rămâneai cu instalaţia îngheţată pe şuşa, erau de coşmar. Aveai făclii şi torţe ca să dezgheţi ţevile care făceau traseul dintre rezervor şi filtrele de motorină… aveai totdeauna la tine 3-4 seturi de filtre şi totdeauna doar un set era de filtre noi, restul erau SH uscate pe calorifere deoarece nu erau înfundate de mizerie ci de apă îngheţată. Odată uscate, adică apa evaporată, mai mergeau o tură. (Chestia asta se făcea din cauza penuriei de orice din ţara asta pe vremea lu pif, răsuci-l-ar dracii-n cazanu cu smoală! După ce am scăpat de el obiceiurile sistemului au mai durat în jur de 10 ani şi aici mă refer la sistemul de alimentare cu combustibil al întregii ţări… furau toţi de la rafinărie pâna la benzinar, şi băgau toate mizeriile în carburant inclusiv apa…) în fine…
Mergeai şi dintr-o dată simţeai că nu mai trage motorul, ştiai: ori a îngheţat ori a luat un gunoi. Te străduiai să tragi pe dreapta cât mai comod şi dădeai cabina peste cap. te aşezai cu curu pe roată şi cu picioarele pe arc.
Acolo era un ritual firesc. Pompai manual şi vedeai că trage dar nu cum ar fi trebuit… demontai păhărelul, îl ştergeai cu cârpa şi-l puneai pe galerie. În timp ce manevrai pe-acolo măruntaiele pompei s-o desfunzi se producea nenorocirea: atingeai fără să vrei păhărelul. Cădea ori pe şasiu, ori pe arc, foarte rar pe pământ, şi se spărgea…
Aici se termina totul, erai fiul ploii, acolo rămâneai! Începeai să faci cu mâna şi până la urmă se oprea un şofer care îţi dădea un păhărel din ăla. Îi mulţumeai lui Dumnezeu că ai avut noroc şi nu stai o noapte înfăşurat în şubă.
Urmarea era că te învăţai să ai totdeauna 2-3 păharele din alea la tine. (ulterior au fost confecţionate din aluminiu în toate autobazele) Acele păhărele erau un coşmar!

La mai toate întoarcerile din cursă toţi colegii veneam, de pe unde veneam, având câte o sticlă de ceva mai ales cei ce veneau din Ardeal… eram întâmpinaţi de mecanici, prietenii noştri din atelierul auto. Îngheţaţi fiind de pe drumuri fiecare îl îmboldea pe-ăllalt să scoată ceva… până apărea ţiuiacul. Acel păhărel hulit ca dracu devenea dintr-o dată un obiect iubit. Ăla, de-l blestemasei cu câteva ore în urmă, acum era plin cu o palincă de Ardeal dumnezeiască… sau un coniac de pe la Vrancea sau Segarcea…
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 26 Ian 2009, 02:50

Salut,Mihaita nu ai vrea nene sa ne spui si noua cati ani ai,bine inteles daca nu e cofidential,ca la femei si in afara de asta poti sa descrii la baieti tot ce vrei despre "colosii industriei",nu am lucrat niciodata asa ceva nici macar ARO,am lucrat numai microbuze si turisme,Transitul de 2,5D si TD,il visez noaptea si motorul si cutia si VW Transporter la fel.In anul 1993 cand am avut ocazia sa repar primul Transporter,am cautat 1 ora paharul de lichid de frana,ca e ascuns deasupra ceasurilor de bord si kilometrajul era legat la roata din stanga fata,google,google,ce sa faci,nu era pe timpul ala,trebuia sa.ti pui mintea la contributie ca altfel radea clientul de tine,acuma cand nu stie ceva se face ca se duce la toaleta si google te cheama.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 26 Ian 2009, 08:52

$1 scrie:$2alut,Mihaita nu ai vrea nene sa ne spui si noua cati ani ai...


38.
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde sile1 » 26 Ian 2009, 10:45

Foarte tare proverbul ala... o sa il transmit unui bun prieten proprietar de granada diesel :D

Legat de rabe...am auzit ca se stricau din principiu ceva de genu dupa 3 curse urma RK-ul :) exceptie facand (tot din auzite) alea Alpine .
Gus Guzzler
Avatar utilizator
sile1
Granada devoted
 
Mesaje: 3453
Membru din: 04 Ian 2006, 19:37
Localitate: bucuresti
Maşina: V12 600

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 26 Ian 2009, 17:31

$1 scrie:$2Legat de rabe...am auzit ca se stricau din principiu ceva de genu dupa 3 curse urma RK-ul :) exceptie facand (tot din auzite) alea Alpine .


raba (de fapt orice camion) e o maşină mult mai complicată din toate punctele de vedere decât un turism... fiind mult mai multe piese pe ea e normal că într-una aveai ceva de reparat la ea. mai mult, a apărut şi in mai multe variante constructive.
ca sa dau un exemplu gândeşte-te doar la transmisie, ambreiajul putea fi de 3 feluri, după care urma cutia ak6, pe fundul cutiei mai putea fi montat un reductor (gv), dacă-l aveai, cardanu pâna la diferenţial era mai scurt, dacă nu era mai lung fireşte... din diferenţialul 1 ieşea un alt cardan foarte scurt care acţiona diferenţialul interaxial, din dif. interaxial iesea un cardan la fel de scurt care intra in diferenţialul punţii a doua motrice. pe diferenţiale mai aveai comanda blocajului sateliţilor, etc... nu mai zic cât de complicate erau alea 6x6...

eee... nu se stricau chiar dupa 3 curse dar erau păguboase rău, astea le aveai cu astea defilai... oricum rar făceai 1000km fără să te tăvăleşti niţel pe sub ele... eu nu am mers prea mult cu raba dar erau în ogradă cu mine le ştiu destul de binişor. mă refer la cele integral româneşti, nu la cele făcute cu motoare şi transmisii străine încoace după revoluţie...
cum ziceam mai sus necazurile mari le aveai iarna şi alea în special erau cu bateriile şi cauciucurile. bateriile nu aveau jvânc dimineaţa la pornire, uneori chiar noi fiind.
dimineaţa porneai una şi băieţii se porneau unul pe altul apoi... cu motorul cald nu mai era problemă, pornea cu bateriile ei... era jale nene! apoi au început să apară încet-încet baterii aduse din afară şi problemele s-au rărit.
cu cauciucurile la fel... uneori erau aşa de proaste cele reşapate încât nu mergeau nici 500km.
veneai numai tu ştii cum în autobază şi şefii te luau la p--ă... "ce bă, ţi-am dat cauciucuri noi săptămâna trecută, le-ai vândut nenorocitule!" cinstit cam aşa era în multe cazuri... :D nici şefii nu erau idioţi dar uneori chiar erau nasoale rău...
cu cauciucurile cam tot aşa s-a întâmplat, odată ce au apărut de-afară era mai bine, dar aici era altă drăcia dracului: majoritatea rabelor noastre aveau jantele pe 20, iar cele mai ieftine cauciucuri de afară erau pe 22,5 ca tirurile... în anii ăia dacă vedeai o rabă cu roţi noi pe 22,5 era 90% particulară, nu de întreprindere (firmă)
aveam un coleg care avea un record. făcuse un drum la borsec (cam 1000km), la dus a făcut 4 pene, iar la întors cu 16 tone pe maşină a mai făcut 7! total 11! alea la dus fuseseră floare la ureche, la întoarcere s-a chinuit cu 3 cricuri că nici alea nu erau în minţile lor... asta, desigur, a fost o excepţie... cauciucuri nasoale şi muuuult ghinion.
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Alen » 26 Ian 2009, 18:47

$1 scrie:$2.......pe vremea lu pif, răsuci-l-ar dracii-n cazanu cu smoală!

pai chiar azi, de ziua lui ? =))
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 26 Ian 2009, 19:03

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2.......pe vremea lu pif, răsuci-l-ar dracii-n cazanu cu smoală!

pai chiar azi, de ziua lui ? =))


:D

nu pupam noi forduri şi forumuri dacă mai trăia canalia, arză-l-ar focu!
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 26 Ian 2009, 19:56

$1 scrie:$2...am auzit ca se stricau din principiu ceva de genu dupa 3 curse urma RK-ul :)


catastrofale erau Saviemurile.
tata trimitea la RK la Tecuci la IRA (intreprinderea de reparaţii auto, nu irish republican army :D ) câte 3 bucăţi pe trimestru...
vă închipuiţi ce trimitea orice şef de autobază la o intreprindere de reparaţii la rk... monta la repezeală pe un şasiu strâmb o cabină accidentată sau arsă, sau foarte veche şi ruginită, un motor spart, o cutie la fel, cu bena îndoită, punţi strâmbe, etc; adică încropeai o "maşină" din tot ce aveai mai rău!"
după ceva timp îl sunau ăia de la ira că sunt gata maşinile... la rk se înlocuiau toate piesele defecte sau ireparabile. o maşină venită din rk nu era ca o maşină noo din cauză că pe timpu lu piticu, n-ar avea odihnă, era beleaua aia cu RRR (recondiţionare, refolosire, reciclare) lege.
tata chema la el 3 şoferi dintre cei mai şaolini (avea un grup de vreo 7-8 băieţaşi meseriaşi şi descurcăreţi) şi îi trimitea la Tecuci să aducă în autobază maşinile.

ehhh, fraţii mei! cu ce credeţi că-i trimitea la tecuci?
CU DEPANAREA, TETEO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(pentru ăi mai tineri care nu ştiu ce e aia depanare, depanarea este ambulanţa camioanelor, adică un echipaj compus din 2-3 mecanici (foarte buni) dintre care unul este şi şoferul camionului care se numeşte "autoatelier mobil".)
fără nicio vrăjeală au fost cazuri în care depanarea a venit acasă tractând la ştangă unul dintre saviemurile luate proaspete de la rk, iar altul din cele 3 îl tracta p-ăllalt!
staţi aşa, nu va căcaţi pe voi de răs! acu urmează faza:
saviemul care tracta, trăgătorul, era un puzzle făurit de cei 3 şoferi isteţi plus cei 2 mecanici din celelalte 2 mortăciuni, prin parcările patriei. de la tecuci la bucale sunt 230 km care uneori erau parcurşi în 2 zile...

ehe...
vă mai zic eu...
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde Moartea » 26 Ian 2009, 23:09

în postul de deasupra, cu privire la Saviem am greşit un pic.
Saviem este un motor celebru, foarte bun în epoca lui.
camionul românesc cunoscut ca "Saviem" sau "savarină" era o greşeală a sistemului multilateral dezvoltat! de asta mergea aşa de prost!
motorul Saviem avea 135 de cai şi era montat pe un camion de 5.5 tone în franţa natală.
românii când l-au adaptat, l-au pus pe un camion de 8 tone, camion preluat de la MAN cu un motor iniţial de 215 cai...

de fapt de ce am greşit?
în capul meu nu e nicio ordine, nu ştiu cum să o iau să fiu cât mai explicit...
Saviemul a îngropat motorul pa benzină al sr 114. a apărut camionul saviem cu cabină avansată, dar în spate a venit şi o ciudăţenie numită srDAC (seredac) cel cu cabina retrasă, ultima suflare a lui bucegi sr 114
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...

cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!

motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
Avatar utilizator
Moartea
Member
 
Mesaje: 291
Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
Localitate: Bucureşti
Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 27 Ian 2009, 00:09

Ia sa vorbesc eu cu moderatorii sa.ti faca si tie un topic "Moartea service",dar nu de pompe funebre, de "foste manivele".
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde sile1 » 27 Ian 2009, 00:26

Cu toate ca off-topicul este in floare pe acest topic in ultima parte , imi face o deosebita placere sa il frecventez :D ...

Numai bine si multa sanatate !
Gus Guzzler
Avatar utilizator
sile1
Granada devoted
 
Mesaje: 3453
Membru din: 04 Ian 2006, 19:37
Localitate: bucuresti
Maşina: V12 600

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde muzica9 » 27 Ian 2009, 01:33

=)) nu mai pot de ras. dar va rog, continuati! :))
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Mesajde bibanu47 » 27 Ian 2009, 01:52

Domnul moderator,aici e coltul batranilor,e "pravalia noastra",mai depanam si noi o amintire mai invata si colegii cate ceva,in ziua de astazi,nici.o informatie adaugata la cultura generala,nu strica,maine poimaine o sa ne relateze "Moartea,ce adancime trebuie sa aiba brazda de pamant,la aratura de toamna,important este ca discutiile sunt tot unele din domeniul mecanic,doar ca unele expresii ar mai trebui scrise ortodox,cred ca o sa incep cat de curand sa le dau "avertisment" si daca nu se potolesc,le fac sedinta cu parintii si o sa le pun si bulina rosie in colt.Iarta.i Doamne.Sanatate.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Service-uri auto generale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login