Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari
$1 scrie:$2alut Mihai,acum pot sa vorbesc si eu cu tine,nu cu "Moartea",ce ti.a venit cu numele asta funerar,nu stiu,eu sunt pescar dar tu,dar cred ca dai "moarte" in fiare si de aici vine.Din 1985 pana in 1992,numai Olticit.uri am mancat,ajunsesem in ultimul timp sa facem 45 de minute ca sa dam motorul jos,eu si cu un prieten,schimbam pe banda supape toata ziua,ca se rupeau curelele de distributie,inca nu aparusera Pirelli si indoiau supapele intr.o veselie.Aveam pe acel timp 147 de Oltcit.uri care se reparau la mine,mai am si acum registrul cu ele,toata ziua mergeam la fabrica la Craiova la poarta nr.3,ca sa iau axe cu came,culbutori si supape,ca mincau axele frecvent avand ungerea proasta ,cele cu motoare de 11oocm3 dar mai tarziu au scos motorul de 1300cm3 care aveau ungerea buna,in general o masina foarte reusita,ecartament mare pe fata oferind stabilitate,frane foarte eficiente,pana au inceput sa fabrice RM cu roti si planetare de Dacie si au suspendat discurile de frana de pe cutia de viteze si le.au zapacit si pe astea,nu aveau frana de mana din fabricati si cu toate ca cei de la statiile ITP,erau in cunostinta de cauza,le respingeau.Parghia care actiona placuta de frana avea cama foarte mica si le modificam prin majorarea camei,cu sudura electrica si le polizam ca sa le fac raza respestiva si apoi actionau imediat.Referitor la rulmentul de presiune,despre ce este vorba,au renutat la furca de actionare a rulmentului si acest rulment l.au facut hidraulic,adica lichidul intra direct in el si prin presiunea creata de pompa el se lungeste si ambreiaza placa de presiune.Au omis cilindrul receptor de pe cutie,cel care comanda furca si acum daca incepe sa curga lichidul din rulment,demontezi toata masina ca sa.l inlocuiesti,pe cand la cilindru receptor demontai 2 suruburi,deasupra cutiei si montai garnituri noi,cu 18 roni,pe cand acest rulment este 350 ron plus manopere de 500/800 ron,in functie de atelier.Cu acele viteze astronomice totusi nu ma convingi,parerea mea personala este ca legea trebuia facuta in asa fel,incat anumite motorizari sa nu apuce pe mana unui sofer de o zi,de cand a luat permisul,ci doar la soferii care au minim de 3/4 ani de experienta,ca sa nu mai discutam ca un permis de conducere se vinde cu 300 euro la negru.Am intalnit persoane care veneau cu masini adevarate la reparat si cand ii eliberam actele si.l puneam sa semneze de primire,zicea "sefule semneaza mata,mancatias,ca eu nu stiu sa scriu",la care eu ramaneam cu un gust amar si imi puneam o intrebare retorica"cum a invatat decretul,daca nu stie sa scrie si sa citeasca?".
Da dragilor,cu acestea fiind spuse,sa mai dus o zi din viata.Sanatate tuturor.
cocoane, văd că experienţa ta e imensă, eu nu cred că am demontat 147 de maşini în total, aşa cum ai demontat tu numai oltcituri 147...
am avut un atelier vreo 4 ani, dar din cauză că avaem mulţi prieteni nu prea mi-a mers
cinstit vorbind atelierul era în planul 2, aveam altă activitate care ulterior a evoluat, iar atelierul s-a dus uşor-uşor...
ulterior m-am implicat în activităţi cu utilaje de construcţii, dar nu am avut un atelier al meu.
în acest fel am dobândit şi ceva cunoştinţe de hidraulică mai complexă decât o pompă de servodirecţie dar nu cine ştie ce...
acum am înţeles ce e cu rulmentul ăla, am văzut aşa ceva pe un utilaj dar nu avea funcţia de rulment de presiune, la autoturisme pe tine te aud primul.
cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!
motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
-

Moartea - Member
- Mesaje: 291
- Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
- Localitate: Bucureşti
- Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland

...
Presa aia o pot aduce cu mine cand voi veni sa te vizitez impreuna cu sile.Este muncita sa stii,a montat cateva supape de oltici 

de aia te-am intrebat pentru ca am vazut o gramada de scule, dar majoritatea sunt de genul ( un fel de cleste in forma de C) ca trebuie sa iei jos si chiulasa motor...poate ar fi mai bine asa....ideea e ca manca motoru ulei...si ma gandesc ca ar putea fi simeringurile...banuiesc ca merita vazuta treaba, si ies mai ieftin decat cu segmentare(in cazul in care sun segmentii)....