de bibanu47 » 21 Iun 2009, 17:15
Hai sa discutam si despre ce stim si despre ce nu stim si incepem cu consumul de ulei:
1.Toate aceste incoveniente sunt datorate politicii de piata auto,intrucat din cauza vanzari reduse au renuntat sa mai fabrice autoturisme foarte durabile in timp,incepand sa se amestece marile companii,intre ele,producand turisme mult mai ieftine,dar de o calitate indoielnica,fara a mai respecta cotele si tolerantele de fabricatie ale motoarelor.
Luam ca exemplu VW,Audi,care si ele sunt mare mancatoare de ulei din fabricatie,si ar fi de mentionat ca pana prin anii 1998,cand demontam un motor de 1,6 D sau TD,cand curatam calota pistoanelor,gaseam stantat 76,468 mm,iar cilindri blocului aveau 76,50 mm si atat aveau toate motoarele,pe cand acum nu isi permit sa mai scrie nici macar ce diametru in mm au,dar in sutimi.Pina acum vreo 4 ani,cand cumparam segmenti Kolben Smith,la plicuri albastre sau Goetze la plicuri galbene,cand ii probam pe cilindri,se inchideau cap in cap,de deabia intra lama de barbierit,iar acum,ma uit la motoarele noi,au tolerante de iti este frica sa.i montezi,sunt ca si uzati.Ce sa mai discutam,au murit nemtii care produceau adevaratele masini,acum sau nascut electronistii si nemtii care fabrica pompe de injectie care produc span de noi,segmenti de iti este frica sa.i montezi,pompe si casete servodirectie,alternatoare de unica folosinta,relee de incarcare care nu sunt compatibile cu calculatoarele(ECU) si nu stiu sa stinga becul de la bord,toate plasticurile scartaie in habitaclu si etc,e foarte mult de discutat aici,dar raspunsul la intrebarea ta este ca la 20 de motoare,doar unul este in cotele stricte ale legii mecanici,iar restul sunt "admise" de standarde.
2. Referitor la kit.ul de ambreiaj,de la un model la altul trebuie avute in vedere:
_diametrul coroanei de pornire si nr. de dinti,
_distanta de la electromotor la coroana,
_latimea volantei,deoarece influenteaza cursa rulmentului de presiune,
_adancime si diametrul interior la oala de la cutie,
_lungime suruburi de fixare.
3.Turbina cu geometrie variabila.
La punctul 2 si 3 este foarte greu sa.ti raspund,avand in vedere ca sunt turisme mai noi,oraselul meu este mic,deci automat si frecventa acestor tip de motoare este mica si aceste notiuni le dobandesti in momentul in care lucrezi mai des,modelele respective,"taticul" motorului tau,cel de 1,6D si 1,8 D,le cunosc foarte bine,plus ca in afara de aceste aspecte mai este de mentionat ca eu nu repar numai Ford.Ca sa pot sa.ti raspund concret la ce 2 intrebari,ar presupune sa am aceste 2 tipuri de motore,trase unul langa altul.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an. Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.