ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
14 Feb 2011, 22:13
Mie nu imi poate schimba nimeni parerea ca masura asta e binevenita, si e pentru siguranta soferilor.
Cum se face ca toti romanii care ies din tara si merg in Austria/Germania se comporta civilizat, daca merg iarna au gume de iarna, doar aici se face gura? Era undeva un citat, ca libertatea ta se termina unde incepe libertatea mea.
Neechipat corespunzator de iarna, esti un pericol pe strazi. Nu realizezi? Atunci trebuie lege ca sa iti dai seama.
14 Feb 2011, 22:40
Andrei, te rog studiaza legea (in locul domnului doctor) si vei intelege mai multe.
14 Feb 2011, 22:54
Tulai da ce a casunat zvony pe domnu doctor ...
Oricum un doctor .. in orice, nu ar trebui sa emita o astfel de parere
14 Feb 2011, 22:55
@zvony, nu stau acum sa raspund la tot ce ai scris din 2 motive care se leaga unul de celalalt: nu sunt de acord cu tine si daca as continua discutia probabil ca ar dura nesfarsit(si nu mai am nici timp nici kef de discutii interminabile) asa ca prefer sa ma opresc aici. Eu am citat articolul respectiv doar ptr ca mi s-a parut o abordare interesanta care imi intareste convingerea(deja existenta) ca legea asta este o prostie care are un singur scop: mai multi bani ptr "niste baieti destepti".
PS: am citit ca anul trecut in Ro au murit in RO doar 2000 de pers in accidente rutiere, mai putini decat cei care au murit din cauza fumatului. Care este rostul legii atunci ? Mor mai putin cu 100 de persoane ? Atunci sa ne oblige si sa ne punem filtru la tigara sau ceva de genul ...

PS2: daca aici sunt apreciate mai mult parerile unor manelisti, iar cele ale unor oameni respectabili sunt luate la misto si atacate persoanele respective, inseamna ca am gresit locul si ca nu trebuia sa postez...
Continuati sa traiti in lumea voastra "minunata" !
Ultima oară modificat de
andreylungu pe 14 Feb 2011, 23:00, modificat 1 dată în total.
14 Feb 2011, 23:00
Adevarul e ca 100 de morti sunt cantitate neglijabila ... atata vreme cat nu te afli intre ei.
Ultima oară modificat de
adyamg pe 14 Feb 2011, 23:00, modificat 1 dată în total.
14 Feb 2011, 23:04
@zvony, Lasa ca mor mai multi din cauza fumatului, adica si-o fac cu mana lor

Si oricum nu poti cuantifica cu cat se diminueaza numarul celor care mor anual datorita legii asteia... Oamenii mor si cu cauciucuri de iarna si fara, cand te sui la volan iti asumi un risc si tu trebuie sa il gestionezi cat mai bine, fara sa iti impuna statul sa faci ceva. Asta e realitatea, din pacate
@mihail, aia cu bautura e ultima, nu o mai auzisem
14 Feb 2011, 23:30
Conteaza daca moare, dar cu acum sunt doar cred ca putem sa fim mai permisivi pana ajungem si noi la o cifra competitiva, nu?
Asadar:
- limitele de viteza: abolite
- acordarea prioritatii pietonilor pe trecere: abolita
- depasirea pe linia continua in zona fara vizibilitate: premiata
Puteti continua.
14 Feb 2011, 23:33
@mihail: Evident ca nu gresesti(nu pot fi iporcit)
Parerea mea e ca nu se va reduce nr. deceselor datorita legii... Cam asta am vrut sa spun si mai sus. Accidentele cu victime au loc in 99%(presupun) din cazuri in afara orasului, si nu din cauza zapezii sau a cauciucurilor: drumurile se dezapesesc, iar daca mergi cu 120km/h cand ninge si e ud pe jos, ai aceleasi sanse sa mori sau sa omori pe cineva(doamne fereste !) fie daca ai gume de iarna, fie daca nu... Conteaza mai mult atitudinea soferilor in trafic decat cauciucurile, asta e parerea mea. Si in primul rand mai conteaza sa fie cauc. cat mai noi, mai putin sa fie de iarna neaparat, ca degeaba sunt de iarna daca sunt la limita uzurii
@zvony, vad ca ai o masina cu motor puternic, deci dupa rationamentul obligativitatii cauc. de iarna si tu reprezinti in trafic un risc mai mare decat altii care au motor de 1.2. Ti s-ar parea normal sa fi obligat de ex sa "iti scazi puterea masinii"

doar ptr a diminua riscul accidentelor ? Evident ca ar fi o mare tampenie, dar cam la fel este si cu cauciucurile astea...
Ultima oară modificat de
andreylungu pe 14 Feb 2011, 23:39, modificat 1 dată în total.
14 Feb 2011, 23:41
E clar ca logica nu e punctul tau forte... O fi dom' profesor de vina sau...?
14 Feb 2011, 23:44
Motorul puternic se remarca mai mult prin demaraj dect prin capacitatea de a prinde viteza mare.(un 1,2 poate prinde si el 170-180km/h, nu ?)
Multe accidente se intampla din cauza demarajului, una e sa ajungi la 100 la ora in 12 sec, alta e sa ajungi in 6-7 sec
Dar asta e deja o alta poveste...
14 Feb 2011, 23:53
Recunosc, n-am argumente, dar ai fi ipocrit daca ai contrazice-o... Oricum ideea era ca viteza peste 180 poti prinde si cu motor mic si cu motor mare. Demaraj, insa ai doar cu motor mare(puternic), cand l-am intrebat retoric pe zvony daca ar fi de acord sa il oblige statul sa isi scada puterea

ma refeream la demaraj ptr ca viteza sufiecienta cat sa mori prinzi si cu smartul de 800cm3 diesel
15 Feb 2011, 00:20
RCA-ul si impozitul se calculeaza pe baza capacitatii cilindrice.
In plus, indiferent cat de puternica este masina poti merge incet, dar atunci cand nu ai aderenta nu poti face din senin: ar fi bine daca ar exista si maneta de aderenta la bordul autoturismului.
Vad ca se face atat de mult tam-tam cu legea asta in timp ce in statele pe care le dam mereu exemplu ca sunt laptele si mierea Europei, legea se aplica de foarte multa vreme. In plus, varianta de la noi mi se pare cat se poate de permisiva (desi nu sunt de acord cu ea). Tind sa cred ca ne-am obisnuit ca la orice spune Guvernul sa sarim repede impotriva pentru ca abia dupa ce ne-am impotrivit sa cautam si argumente.
Andrei, imi pare rau timpul nu imi mai permite acum, dar te-as fi invitat intr-o parcare, intr-un parc sau pur si simplu pe un drum inzapezit sa iti arat care este, cu adevarat, diferenta dintre anvelope de vara si anvelope de iarna. Sa vezi cum acelasi viraj poti sa il iei cu 50-60km/h (viteza normala pentru drumurile nationale, mai ales in localitati) avand anvelope de iarna, iar cand esti cu anvelope de vara dela 25-30km/h masina este perpendiculara pe axul drumului. Pare SF, dar pur si simplu asa stau lucrurile.
Vrei inca un exemplu din experienta personala?
15 Decembrie 2009: ninsoare pe A1, eram cu masina actuala (are ESP) cu anvelope de vara (in septembrie am cumparat anvelopele de iarna si am comandat jantele, dar acestea au ajuns dupa Craciun) la viteze mai mari de 30km/h masina derapa dupa cum batea vantul. Nu mai vorbesc ca atunci cand incercam sa franez totul tinea de noroc.
Iarna anului 2006: sunt in Bucuresti si incepe ninsoarea. Primesc un telefon ca trebuie sa vin in Pitesti (o urgenta medicala legata de unul dintre parinti). Sar in masina si plec pe A1. Masina echipata cu anvelope de iarna era controlabila si la peste 100km/h (am mers, in general cu 80km/h). Si nu avea nimic mai mult decat ABS (fosta masina).
15 Feb 2011, 01:00
Apropo de alea 2000 de victime: numarul accidentelor FARA victime este mult mai mare. Nu doresc nimanui asa ceva, sa primesti RCA-ul omului (daca are) si sa te plimbi apoi cu masina prin service, sa stai cu morcov daca ti-au nimerit culoarea sau ti-au pus bine piesele.
E ca si cum te duci iarna pe munte. Daca nu ai echipament, mai bine stai acasa, sa nu patesti ceva. Diferenta e ca iarna la volan esti intr-o sanie de o tona, cu care faci pagube mult mai mari, altora, nu doar tie.
Fazele cu "mie nu imi trebuie cauciucuri de iarna ca eu conduc bine si merg prudent" credeam ca au fost epuizate pana acum in topic-ul asta

Normal ca daca esti echipat cum trebuie nu inseamna ca poti sa te aventurezi pe drumuri ca vara, dar oricum ai un plus destul de mare la siguranta.
15 Feb 2011, 09:33
Nu stii care e diferenta. Daca stiai, atunci cunosteai faptul ca alea de iarna se recomanda a fi folosite la temperaturi mici (sub +7 grade), chiar daca nu este zapada sau polei. Din cauza compozitiei, nu se intaresc la frig ca astea de vara - care se fac ca plasticul, si au aderenta mai buna.
Din cauza ideii asteia ca e bine sa ai cauciucuri de iarna doar daca e zapada, multi raman cu cele de vara, ca "e curatat drumul".
15 Feb 2011, 09:38
Eu am vorbit din propria experienta, nu din povesti de pe net, adica o masina cu cauciucuri de iarna pe zapada franeaza mult mai repede decat una neechipata si in curbe nu te mai fura spatele sau fata masinii daca circuli cu o viteza normala. Cand e uscat pe jos si sub 7 grade cum ai zis, sincer nu am simtit nicio diferenta nici la distanta de franare, nici in curbe. Diferente cred ca exista, dar sunt insesizabile ptr traficul in conditii normale(50km/h in oras). Probabil ca la raliuri unde se piloteaza cu viteza mare s-ar obrserva cu adevarat
15 Feb 2011, 09:49
La frane mai bruste in oras pe frig sunt sesizabile diferentele alea. Nu doresc nimanui sa le simta.
Eu am patit in oras la o frana pusa pe la 50kmh sa imi intre foarte repede ABS-ul, pe carosabil uscat, dar 0 grade. N-am fost cu pedala apasata de tot, si vara nu imi intra asa repede.
15 Feb 2011, 10:04
Producatorii auto vor fi obligati sa monteze lumini de zi pt a reduce nr accidentelor, iar unii dintre noi se mai indoiesc de necesitatea anvelopelor de iarna, iarna? Mi se pare dezarmant.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.