Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari
- klausstan
- Ford Freak
- Mesaje: 221
- Membru din: 01 Feb 2011, 12:50
- Localitate: București
- Maşina: Kuga 2.0 Powershift, 150CP
Moderatori: DGAlexandru, verga_Cip
de klausstan » 29 Apr 2011, 18:25
de bibanu47 » 30 Apr 2011, 03:05
$1 scrie:$2alutari dl Gaby
Va rog niste lamuriri:
Am avut accident cu ff2 meu si in urma acestuia am urmatoarele pb.
Impactul a fost slabut dar s-a indoit putin spoilerul fata si capota si s-a spart farul dr insa s-au declansat cele 2 airbag-uri (desi eram singur in masina si cu centura pusa) iar la cel din dreapta, partea care se deschide in sus a spart parbrizul.
1. Mai pot repara airbag-urile sau tb schimbate ambele?
2. Centura dreapta desi nu era conectata acum nu mai functioneaza (probabil a blocat-o la impact). mai pot sa o repar?
3. Era normal sa mi se sparga parbrizul? Nu au facut si ei niste calcule sa vada cum se deschide panarama aia?
de Popescu Ionel » 30 Apr 2011, 14:01
de bibanu47 » 30 Apr 2011, 15:37
de radur » 01 Mai 2011, 01:28
de bibanu47 » 01 Mai 2011, 05:31
de valifocus » 01 Mai 2011, 06:28
de allex05 » 01 Mai 2011, 21:14
de cizma » 02 Mai 2011, 01:22
de bibanu47 » 02 Mai 2011, 03:33
de bibanu47 » 02 Mai 2011, 04:45
$1 scrie:$2alut,
sint nou pe forum asa ca va rog sa ma ajutati si sa ma scuzati daca postez neadecvat intrucat nu am experienta inca
am achizitionat un ford focus din 2001 de o saptamana si as dori sa ma ajutati cu niste date referitoare la schimb distributie.masina e model 2001 motor zetec se 1.6 benzina 74 kw.unii izc ca ar fi 16 v altii ca ar fi simplu
ce-i drept vad eu acolo 2 axe nu am demontat capacul si nu stiu la ce km sa ii schimb distributia.are 161 000 km si vechiul proprietar zice a fost schimbata pe la 120 000.masina e adusa din germania il cunosc pe tip deci am incredere in el.am vazut undeva ca distributia se schimba la 160 000.sa fie adevarat?
si am mai depistat o problema cand franez mult de pe la vreo 60 km/k pana la oprire cu toate ca e la punctul mort motorul scade sub 800rpm aproape sa moara...inca nu am fost la un mecanic....as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta cu niste sfaturi...intre timp m-a lasat o bujie.am schimbat toate 4 insa motorul refuza sa traga.am fost pe tester si a dat o eroare rateu aprindere cilindru 2 asta inainte sa schimb bujiile.de atunci insa se tureaza greu si trage si mai rau...mi s-a spus sa schimb modulul de aprindere.unul bun e destul de piperat din ce am-am documentat si as vrea sa fiu sigur ca dau banii pe ceea ce trebuie si nu schimb o piesa doar de dragul de a fi noua
ms mult
de omu_cu_romu » 02 Mai 2011, 11:48
de bibanu47 » 02 Mai 2011, 13:48
de omu_cu_romu » 02 Mai 2011, 14:19
de trisaba » 02 Mai 2011, 20:13
de radu_v8 » 02 Mai 2011, 20:42
de 4focus » 02 Mai 2011, 22:02
$1 scrie:$2-le Gabi,sarbatorile sfinte de paste sa va aduca d-voastra si familiei sanatate si fericire
Acum vreau sa va intreb daca astuparea EGR-ului cu tablita este benefic sau daunator pt motor?am citit o gramada de posturi pe net pro si contra,doresc sa imi spuneti parerea despre EGR
va multumesc
numa bine
de bibanu47 » 03 Mai 2011, 05:23
de boppzoli » 03 Mai 2011, 08:03
de bibanu47 » 03 Mai 2011, 15:34
de trisaba » 03 Mai 2011, 16:01
$1 scrie:$2una seara!tatal meu vrea sa faca un transplant: sa puna pe un focus din 2003, 1.8 tdci, 115 cai un motor de focus 2000 1,8 tddi 75 cai.Ambele sunt absolut complete.Intrebarea ar fi care sunt componentele absolut necesare care trebuiesc luate de la tddi?Eu m-am gandit in primul rand la pompa, turbina si calculator dar sunt in dubii de cutie daca are aceleasi rapoarte.Astept o parere avizata cam ce ar trebui luat ca sa ne facem viata cat mai usoara.Va multumesc anticipat!
de bibanu47 » 03 Mai 2011, 19:32
de radu_v8 » 03 Mai 2011, 19:40
$1 scrie:$2alutare nenea Gabi!!
Va rog, explicati-mi cand se schimba lichidul de servodirectie, sau hai s-o luam altfel, se schimba? E vorba de masina mea, 1.6 benzen 2008. Sunt tare curios
Multumesc
de trisaba » 03 Mai 2011, 20:42
de 4focus » 03 Mai 2011, 21:07
$1 scrie:$2b]Valva EGR – Rol, functionare si dezavantaje
Ca şi motoarele pe benzină, motoarele diesel sunt supuse unor norme de depoluare foarte severe. Emisiile poluante ale acestor motoare sunt în principal următoarele:
1-Oxidul de azot (NOx)
2-Monoxidul de carbon(CO)
3-Particulele solide.
Mijloacele utilizate pentru gestionarea poluării sunt similare celor de la motoarele pe benzină, dar strategiile de comandă sunt diferite.
Oxizii de azot (NOx)
Oxizii de azot (NOx) sunt poluanţi care provin dintr-o ardere la temperatura ridicată. Această creştere de temperatură poate fi consecinţa mai multor fenomene:
1-Un exces de aer
2-Un reglaj de avans aproximativ
3-O presiune de supraalimentare foarte importantă
4-Un raport volumetric greşit.
Două mijloace permit diminuarea conţinutului de NOx din gazele de eşapament:
1-Calculatorul optimizează punctul de avans în funcţie de sarcină şi de regimul motor.
2-Sistemul E.G.R. (Reciclarea Gazelor de Eşapament) coboară temperatura de ardere prin înlocuirea excedentului de oxigen cu gazele de eşapament (gaze inerte).
E.G.R.-ul permite diminuarea emisiilor de NOx recirculând gazele de eşapament prin admisie pentru a scădea temperatura de ardere (gazele de eşapament iau locul oxigenului).
Calculatorul pilotează o electrovană în mase secvenţiale. Cu cât vana este comandată mai mult, cu atât depresiunea creată de pompa cu vid se aplică vanei EGR şi o deschide. Cu cât vana se deschide, cu atât rata de recirculare este mai importantă.
Gestionarea electronică permite obţinerea unei rate de recirculare variabilă care poate fi cartografiată în funcţie de mai mulţi parametri. În anumite cazuri, va fi posibilă buclarea sistemului controlând poziţia reală a vanei EGR.
În cazul gestionării electronice a vanei E.G.R, anumite informaţii sunt esenţiale pentru calculator:
Sarcina:
Informează calculatorul de cererea de sarcină determinând comandarea E.G.R.-ului numai la sarcini joase şi interzice comanda vanei în deceleraţie (se evită emisiile de fum).
Viteza vehiculului:
Informează calculatorul despre viteza vehiculului pentru strategia E.G.R-ului; de exemplu dacă viteza vehiculului este nulă şi pedala acceleraţie ridicată sau viteza motorului la relanti, atunci E.G.R se va dezactiva; când viteza devine mai mare de 40km/h E.G.R. este din nou activată; aceasta pentru a evita ancrasarea supapelor.
Regimul motor:
La fel ca şi la informaţia viteză vehicul, utilă la strategia de comandă a vanei E.G.R.; în majoritatea cazurilor E.G.R.-ul nu mai este comandat peste 3000tr/min şi sub un regim de minim 800 tr/min pentru a evita calarea motorului.
Temperaturile apei, aerului şi motorinei:
Aceste informaţii servesc la strategia de comandă a E.G.R.-ului; de exemplu dacă temperatura apei de răcire este prea mică se limitează rata de gaz reciclat, altfel s-ar limita creşterea temperaturii motorului; în plus la rece există mai puţin NOx.
Presiunea atmosferică:
Informează asupra altitudinii pentru activarea vanei; cu creşterea altitudinii oxigenul se rarefiază, temperatura de ardere scade, deci nu mi este utilă comandarea vanei.
Poziţia vanei:
La vanele E.G.R. electrice, poziţia vanei este controlată printr-un captor de tip potenţiometru care este integrat în aceasta. Acesta informează calculatorul de poziţia exactă a vanei, calculatorul determinând deschiderea reală precum şi funcţionarea vanei. În caz de defectare a acestui captor vana nu mai poate fi comandată.
Debitmetrul de aer:
Este util la funcţionarea în buclă E.G.R. :
1 - Calculatorul defineşte debitul de aer necesar bunei funcţionări a motorului.
2 - Calculatorul compară acest debit de aer necesar cu debitul de aer admis şi măsurat prin debitmetru. Se poate determina şi cantitatea de gaze de eşapament care poate fi reciclat fără să influenţeze performanţele motorului.
3 – Se controlează raportul de deschidere a vanei cu debitmetrul (dacă există prea mult gaz reciclat, debitul de aer consumat va scădea).
Electrovana EGR este comandată printr-un semnal secvenţial de către calculator care permite modularea deschiderii acesteia. Poziţia exactă este controlată printr-un potenţiometru integrat.
EFECTE NEGATIVE DATORITA FUNCTIONARII SUPAPEI EGR-ului:
Nu de putine ori, la curatirea galeriei de admisie a motoarelor diesel dotate cu EGR, se constata depuneri masive de funingine intarita pe peretii acesteia (in special la motoarele cu rulaj mai mare de 80000 km).
Aceasta se datoreaza in special principiului de functionare al EGR-ului care introduce practic un procent de gaze de esapament nefiltrate in galeria de admisie.
Unul din scopurile (efectele) secundare, relativ ascuns de producatori, pe langa rolul de reducere a poluarii este scaderea consumului de combustibil Insa in timp este diminuata totodata performanta motorului datorita depunerilor reziduale in galeria de admisie, mai ales la motoarele cu uzura mare a axului turbinei, care genereaza pierderi de ulei in sistemul de admisie. Acestea, datorita temperaturii relativ ridicate si in contact cu gazele de esapament se transforma intr-un strat de funingine solida care ingruneaza si altereaza admisia aerului in motor.
Recomandari
Pentru evitarea acestor inconveniente se recomanda curatirea periodica a circuitului de admisie turbo-intercooler-EGR-colecotr admisie, prin pulverizarea de aditivi de curatire conform fisei tehnice a produsului si totodata curatirea manuala a galeriei de admisie cu solutii dedicate in acest sens.
de bibanu47 » 03 Mai 2011, 21:26
de boppzoli » 03 Mai 2011, 21:43
de alex89514 » 03 Mai 2011, 22:37
de bibanu47 » 04 Mai 2011, 06:45
de bibanu47 » 04 Mai 2011, 07:09
$1 scrie:$2omnul Gabi!
Va multumesc mult pentru rapunsuri!
1. Mi-a fost teama sa demontez, acele 2 suruburi, nu cumva sa fac ceva prostie ... dar daca spuneti dv. ca nu se intampla nimic, voi descface suruburile. Si se vede ca e ruginit, mi-a fost frica nu cumva sa rup suruburule ...![]()
2. Deci sa inteleg ca ar trebui cineva competent sa verifice aceste valori ... trebuie schimbate tachetii sau se gasesc pastile separat?Pote ca am intrebat o prostie ... dar nici nu-mi inchipui ce e in motor ... acolo ...
3. Aici in Cehu Silvaniei, jud. Salaj nu prea este cine sa faca operatia, am comandat unul nou cu 150 lei (neoriginal).
4. nici nu mi-a trecut prin gand ca v-ati da mare ... din contra ... va multumesc in numele tuturor din acest topic ca puneti atata energie in a raspunde intrebarile noastre ... cateodata banale ...![]()
Va multumesc, si va doresc numai bine!
P.S.: Deci trebuie sa iau tacheti? Sau numai pastile? S-ar putea sa nu-mi trebuiasca toti tachetii numai cativa? Pentru aceasta operatie trebuie sa se lase uleiul din motor?
Înapoi la Service-uri auto generale
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator