10 Mai 2011, 18:58
11 Mai 2011, 06:07
11 Mai 2011, 06:33
11 Mai 2011, 07:24
11 Mai 2011, 07:42
11 Mai 2011, 07:54
11 Mai 2011, 08:30
11 Mai 2011, 12:53
12 Mai 2011, 05:41
12 Mai 2011, 06:40
12 Mai 2011, 06:48
12 Mai 2011, 06:53
12 Mai 2011, 07:06
12 Mai 2011, 07:59
12 Mai 2011, 09:04
12 Mai 2011, 13:00
$1 scrie:$2:)^![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Intrebari:
1. La tachetul nr.1, unde era toleranta de 0.20, daca ne gandim logic, toleranta nu ar trebui sa fie mai mare dacat cel standard (0.35 respectiv 0.50)? Ca ma gandesc ca pastila aia se uzeaza, deci devine mai subtire la mijloc, deci rezulta o toleranta mai mare dacat cel standard ...![]()
2. Daca trebuie reglate doar tachetii, trebuie demontat motorul, sau se poate lucra sub capota?
3. Pastilele astea sunt sub tacheti sau pe tacheti?![]()
4. Daca toleranta e mai mare dacat cel standard, ajuta cu ceva daca intorc pastilele, sau aceasta idee nu e prea buna ...![]()
5. Pot folosi bucati dintr-o lera sub pastile pt. a le aduce la toleranta standard?![]()
Asa dintr-odata cam astea sunt intrebarile care au rezultat din capul meu de informaticin
Foarte fain tutorialul![]()
Va multumim si va dorim dv. si familiei dv. multa sanatate! Ca restul le rezolvam noi ...
Numai bine!
12 Mai 2011, 13:30
$1 scrie:$2n nici un caz nu am vrut sa va supar,ati interpretat gresit,va tachinam putin doar atat.Nu sunt mecanic,dar mi-am reparat singur chiulasa dupa ce am discutat cu dumneavoastra la telefon,daca mai tineti minte,tot respectul,am facut o economie la bani de cateva sute de roni.Singura parere de rau este ca nu am avut un tutorial ca acesta inainte de a ma apuca de chiulasa si mi-a scapat aspectul pastilelor tachetilor presupunand ca sunt hidraulici si am trecut peste iar acum trebuie sa fac si eu masuratorile sa schimb acele pastile.
Mentionez ca acest topic este de departe cel mai bun curs de mecanica auto pe care l-am gasit pe internet si va apreciez pentru rabdarea de care dati dovada in postarile dumneavoastra.
12 Mai 2011, 15:17
$1 scrie:$2ste vorba de un nissan x-trail 2.0ldci 150cp.
cu respect!
12 Mai 2011, 16:05
$1 scrie:$2una ziua Dl. Gabi,
Am vazut ca sunteti foarte priceput si am si eu o intrebare.
La Focusul meu (1.6 TDCI, 90CP, 12.05) cand pornesc (vara sau iarna) imi sta aprins becul de la ulei si se aude un zgomot metalic. Cand accelerez putin (pe la 1100-1300 rpm) becul se stinge si dispare si zgomotul. Am intrebat pe cineva si mi-a zis ca ar fi de la pompa de ulei, care se poate reconditiona. Aveti alta parere, ar putea fi de la distributie (am 90 mii km) sau de la altceva? Daca este de la pompa, si se poate reconditiona, cam cat ar costa toata smecheria?
Multumesc anticipat,
Relu
12 Mai 2011, 17:19
$1 scrie:$2Mentionez ca acest topic este de departe cel mai bun curs de mecanica auto pe care l-am gasit pe internet si va apreciez pentru rabdarea de care dati dovada in postarile dumneavoastra.
12 Mai 2011, 18:38
12 Mai 2011, 20:04
12 Mai 2011, 20:52
12 Mai 2011, 22:14
13 Mai 2011, 00:45
13 Mai 2011, 06:58
13 Mai 2011, 07:37
$1 scrie:$2alut,
1-nu,toleranta este mai mica si tocmai de aceea la cald supapele pot fi putin atacate datorita tolerantei mici si ne miram de ce tremura motorul in functionare si nu are forta.
Din ce cauza este toleranta mai mica?
Este mai mica datorita faptului ca atunci cand supapa se uzeaza la taler,ea urca in chiulasa si urcand automat imi tine tachetul si pastila mult mai aproape de axul cu came ,deci toleranta se micsoreaza si eu sunt obligat sa iau din pastila sau sa montez una mai subtire.
Exista si cazul in care toleranta este mare dar asta se intampla cand pui supapa noua,deoarece talerul fiind lat supapa se retrage din scaun si din chiulasa si automat sunt obligat sa montez o pastila mai groasa.
De ememplu mie la chiulasa aceasta mi-au ramas tolerante la cele 3 supape de evacuare montate noi de 0,90 si 0,70 si astfel am fost obligat sa pun pastile groase ca sa revin la toleranta de 0,50.
Sper ca am fost explicit.
2-nu se demonteza motorul,se lucreaza pe masina,eu am spus ca toate aceste reglaje le-am facut la banc cu chiulasa demontata de pe masina deoarece nu avea rost sa stau aplecat ore intregi cand motorul era deja desfacut.
3-pastilele sunt intre axul cu came si tachet deci deasupra pe tachet.
4-nu ajuta cu nimic intoarcerea pastilei pentru ca nu se formeaza gaura in ea ca sa zici ca nu sta la fata,pastila nu se uzeaza,tu probabil te gandesti la culbutorul de Dacie care facea gaura in el dar in cazul dat nu are legatura.
5-spiritul inovator al romanului a invatat pe multi sa bage sub aceste pastile de reglaj lame de ras polizate la capete,tabla de cutie de bere si alte folii otelite dar toate au dus la distrugerea motorului deoarece cota din tachet unde este mentinuta pastila de reglaj nu are adancime si din acest motiv pastila sare si blocheaza axul cu came distrugand tot.
Multumesc de aprecieri .
13 Mai 2011, 10:45
13 Mai 2011, 11:41
$1 scrie:$2una seara, am si eu o intrebare, daca ma puteti ajuta cu un raspuns , a inceput sa dea ulei pe la capacul culbutorilor in partea superioara, pe la capacul acela circular, lustruit, insa nu pe la supapa aceea a lui (are o gaurica mica), ci prin partea de jos a lui si prin centru, se vede ca in centru-jos este mai lustruit capacul decat restul (acesta zona am marcat o cu un cerc rosu) in poza,
este posibil sa se fi subtiat metalul acela, sa aiba por si sa scape prin mijlocul lui ? (dupa ce l-am curatat, in 5 km se murdarise iar in zona marcata cu rosu)
masina nu consum ulei deloc, este diesel 1.8 TDDI 55kw, fiesta 2001, insa pierde pe acolo cam de 1000 km, tot atunci am gasit si suruburile slabite, cele care strang capcul culbutorilor,
Multumesc anticipat
13 Mai 2011, 12:15
$1 scrie:$2alut,am un opel astra g 1.7dti si pe langa faptul ca mi-sa dus termoflotul am o nelamurire..cum ar fi ca am fluctuatii de turatie indiferent de turatiee chiar daca aceasta e constanta!am curatat si egr-ul si degeaba,iar la relanti tremura motorul si din cand incand parca intrerupe si nu trage mai deloc motoru!va rog ajutati-ma!o seara faina