Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford
Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati sau .
03 Iun 2011, 16:15
Va salut cu maxim respect , din nou . Nenea Bibanu , vreau si eu un sfat , va rog frumos , am o noua problema la Scorpia mea din '89 .
De vreo trei - patru zile nu mai functioneaza AC-ul . Deloc , doar se aprinde LED-ul pe buton , dar nu mai cupleaza nicicum - am verificat TOATE sigurantele de pe cele doua panouri (cel din torpedo si cel situat sub parbriz) , am facut asta pentru ca am masurat cu multimetrul si nu am nici un fel de tensiune - nici pe sonda aceea de pe radiatorul AC , nici pe compresor . Nici pomeneala de 12 V pe acolo . Sigurantele - bune toate !
Am apasat putin pe supapa de incarcare cu freon , este freon acolo - a stropit imediat . Cooler-ul nu porneste nici el desigur .
Trebuie sa spun ca folosesc frecvent AC-ul , deci pina acum cateva zile mergea in mod sigur - a picat asa , "dintr-o data" .
Va rog , dati-mi o idee , unde sa ma uit , de unde sa apuc problema ?
Deci masina e un Scorpio din '89 , motor 2.4L , V6 .



03 Iun 2011, 18:48
Bibanu47 am incercat sa te sun si nu merge,eroare de conexiune
vreau sa trec maine pe la tine cu caseta de directie. O sa incerc sa sun mai pe seara
03 Iun 2011, 20:15
Multumesc bibanu,
Dupa cum am spus zgomotul se aude rar dar daca reusesc sa gasesc de unde vine revin si-ti povestesc, poate foloseste intr-o baza de date de tip zgomot/motor/defectiune

Daca la service nu-mi gaseste nimic, ma bate gandul sa-mi cumpar ambele kit-uri(distributie si accesorii) si sa cer sa mi le schimbe.... Stii cumva, se pot cumpara rolele separat? Am inteles ca sunt mai multe marci, poti sa-mi faci o recomandare?
03 Iun 2011, 20:21
Buna ziua. Mi-ai raspuns la o intrebare legata de cutia de viteze ( nu intra in 1-a ) si mi-ati spus ca de vina ar fi sincronul si ati avut si dvs aceeasi problema. Mai tineti minte cat v-a costat sau cam cat m-ar costa piesa si manopera? E ceva grav? Va multumesc anticipat .
03 Iun 2011, 23:31
Salut MariusP,
E vorba de un Audi

,inelul sincron a costat 135 ron si manopera .......sper ca nu crezi ca m-am dus la altul sa platesc

Am mentionat ca e masina mea.
04 Iun 2011, 19:51

S-a rezolvat , multumesc ! M-am luat de buton , facea saracul de el comanda - in schimb mufa pe care trimitea cei 12 V mai departe , catre releul acela fixat pe radiatorul (sau condensatorul , nu stiu exact cum ii spune) de la AC ... deci mufa era oxidata destul de bine , incat era ca si cum butonul nu ar fi dat comanda

. De la iesirea din butonul de ON/OF al AC-ul-ui , nu mai exista tensiunea pozitiva de 12 V . Multumesc pentru sfat , am ajuns astfel la defect !

Recunostinta mea !
04 Iun 2011, 20:47
Salut,
Imi pare bine ca i-ai dat de cap pentru ca se pare ca se cam apropie canicula si e pacat daca ai AC sa nu il folosesti,ma uit pe aici pe forum ca multi ar vrea sa isi puna dar cand vad ce implica si cat costa se lasa pagubasi.
05 Iun 2011, 01:39
Buna domnul Gabi!
As vrea sa va intreb, daca dupa parerea dumneavoastra volanta cu masa dubla are ceva rol atunci cand motorul merge in relanti, cand pornesc motorul sau cand i-l opresc ...

Si daca raspunsul este da, atunci gandindu-va la acest raspuns, cum ar putea afecta in mod negativ durata de viata al motorului o volanta cu masa simpla in loc de cea dubla ... ?
Multumesc !
05 Iun 2011, 11:42
ma enerveaza la culme situatia de fata,masina imi place mult din toate punctele de vedere mai ales stabilitate, zgomotele au disparut dau stanga dreapta nu se mai aude nimic, problema este ca daca dau cheie la relantiu, nu tot timpul ,pt ca daca o duc la mecanic la ala nu mai face,deci doar cand suntem amandoi sau oricare alt martor,numai mecanic sa nu fie, deci la relantiu fara sa ating volanul se aude un huruit ca de rola descentrata,ca de rulment fara unsoare nu stiu sa descriu exact ,dar cam asa,si l face tare cateodata puternic de imi e rusine ,daca accelerez un pic dispare cateva secunde reapare, accelerez iarasi mai mult si nu mai face,sau poate mai face insa plecand in deplasare nu mi mai dau seama,inainte sa opresc masina ascult un pic si nu se aude nimic ,doar zgomotul usor sesizabil al ventilatorului de ac treapta 1.
Intinzatorul servo daca este slab, poate da acest zgomot de huruit?
sau exista posibilitatea la alternator sa fie ceva rola rulment fulie sau ce are pe acolo.
Zgomotul l am ascultat si vine parca din zona distributie,si parca trepideaza si motoru,din interior nu se simte,acest huruit apare fara sa ating volanul stanga dreapta deci pompa servo se exclude.
Bibanu exista posibilitatea sa fie rotorul de la electroventilator?
06 Iun 2011, 05:49
Salut tanatos patisas,
Daca nu ma insel tu ai fulia de la alternator cu ambreiaj pe ea si s-ar putea de acolo sa provina zgomotul.
Observ ca pe zi ce trece nu mi se pun decat intrebari de electricitate cu toate ca repet ca un PAPAGAL ca nu e domeniul meu si intrebari de zgomote,am devenit inginer de sunet,oare voi cum va puteti explica ca stati langa masina si nu stiti de unde se aude si eu as sti de la Alexandria ?
Ar fi cazul sa intelegeti ca nu am niciun grad de rudenie cu Mama Omida.
06 Iun 2011, 06:34
Buna domnul Gabi!
Si acum o intrebare "neelectrica" ...
Daca schimb arcurile de la masina mea cu unele de la EIBACH care sunt mai scurte cu 30 mm castig la stabilitate in viraje? Sau trebuie sa schimb si amortizoarele stock cu unele sport?
Multumesc!
06 Iun 2011, 07:47
Domnul Gabi!
Va multumesc foarte mult pentru raspuns !
Numai bine!
P. S. In sfarsit am auzit pe cineva cine argumenteaza din experienta proprie de zeci de ani. Multumesc!
DECI DOMNILOR ... SMF RULEZ!
06 Iun 2011, 10:34
Domnul Gabi!
Ce parere aveti despre aceasta conceptie de la Valeo?
06 Iun 2011, 10:54
salutare domnu' gabi

in primul rand vreau sa spun ca am citit toate paginile topicului dvs si va apreciez pentru ca sunteti printre putinii mecanici adevarati ramasi pe la noi,si ca aveti rabdarea sa mai dati cate un sfat si pe acest forum.
Acum vreau sa va intreb de masina unui prieten care a comis-o cam grav

Masina este un BMW 525 tds din '96 motorul de 143 cp
s-a pus el desteptu' sa intre prin nu stiu ce balti si i-a tras apa pe la filtrul de aer.acum daca sunteti amabil sa ne spuneti si noua ce se intampla in cazul asta ca suntem amatori,si am fost cu ea la 3 mecanici si toti au dat verdicte diferite,unul din ei spunea ceva de biele indoite
orice sfat este bine venit ca sa stie baiatu de unde sa inceapa si ce sa faca.
Va Multumesc Anticipat!!! Sanatate
06 Iun 2011, 13:35
Salut forddog,
Motorul la care faci referire este in 6 pistoane in linie si distributie pe 2 lanturi de fapt cel de-al doilea antreneaza pompa de ulei,o splendoare de motor diesel cu chiulasa de fonta care nu cedeaza.
Din pacate baietii stiu ce spun,motoarele diesel in comparatie cu cele pe benzina sunt foarte comprimate si din acest motiv daca apa ajunge la gura de aspiratie si este trasa in admisie,ajunge in capul pistoanelor unde cantitatea fiind mare se comprima atat de mult incat indoaie biela/bielele.
In principiu trebuie demontata chiulasa si apoi se invarteste motorul manual pana cand pistoanele urca doua cate doua si in momentul cand ajung in puctul cel mai de sus adica la fata blocului se urmareste daca amandoua sunt in acelasi plan,sa nu fie unul mai sus iar altul mai jos,de obicei cand biela e indoita automat cursa se scurteaza si pistonul ramane mai jos ca celalalt.
Trebuie demontat cat mai repede deoarece incepe sa se corodeze suprafata cilindrilor.
06 Iun 2011, 14:38
va multumesc mult pentru raspuns
sanatate si numai bine va doresc
06 Iun 2011, 16:51
Da, aveti dreptate ...
Sincer sa fiu nu vreu un spor de stabilitate in viraje, pentru a lua mai rapid acele curbe, ci pt. a diminua inclinarea aia pe care o am acum ... bine in curbe mai serioase ... Mi-ar placea sa se incline ceva mai putin ...

Testarea corecta a telescoapelor se face doar la RAR? Asa cu mana daca apas nu pot sa-mi dau seama daca trebuie schimbate telescoapele? Nu am de gand in curand sa fac aceasta operatie din motive financiare ...

. M-am mai gandit si la versiunea ca daca ajung stiu eu peste un an sau 2 sa schimb sa zic 2 telescoape ... atunci poate ca mai bine mi-as lua un KIT de CoilOver dintre alea mai ieftine (cu 200 EUR se gasesc, cu 24 luni garantie in germania, toate cele 4 buc.) la care se poate regla inaltimea intre 20 mm - 50 mm si l-as seta sa zic la 20 mm. ...
Cumnatul meu are un BMW din 1993 cu motor de 1.6 benzina, e mai joasa decat focusul meu dar parca nu se simt asa de mult denivelarile de pe drum decat la Focusul meu din 2004 ...
Si inca ceva. E complicat schimbarea bucsilor bara-stabilizatoare la modelul meu de focus? Zicea prietenul meu mecanic ca trebuie dat jos jugul (da asta nu stiu ce e ...

)
Numai bine!
07 Iun 2011, 03:52
Salut,
Din pacate asa este,se da drumul la punte jos deoarece altfel nu se poate introduce cheia.
07 Iun 2011, 07:04
Domnul Gabi,
Se poate deregla directia dupa schimbarea bucsilor bara-stabilizatoare?
Multumesc!
07 Iun 2011, 13:26
Salut,
Da,se poate modifica dar eu intotdeauna tin cont de vechea amprenta a seibilor de pe suruburi si tot acolo le strang,dar problema este si nu este ok deoarece daca a umblat cine inaintea mea si a strans aiurea,la fel strang si eu.
Normal ar fi sa se faca geometria dupa aceasta operatie.
07 Iun 2011, 13:49
Am inteles!
Multumesc!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.