$1 scrie:$2una domnul Gabi!
As vrea sa va intreb, daca dupa parerea dumneavoastra volanta cu masa dubla are ceva rol atunci cand motorul merge in relanti, cand pornesc motorul sau cand i-l opresc ...

Si daca raspunsul este da, atunci gandindu-va la acest raspuns, cum ar putea afecta in mod negativ durata de viata al motorului o volanta cu masa simpla in loc de cea dubla ... ?
Multumesc !
Salut,
Vad ca sustii sa dezbatem neaparat subiectul volanta cu masa dubla vs volanta clasica,ok o vom face dar voi aborda subiectul din punctul meu de vedere nu cu explicatii savante fara rost ci cu unele intrebari din care sa subintelegeti raspunsul meu,citind printre randuri.
As vrea sa va intreb si eu urmatoarele aspecte:
Aspecte pozitive-1.eu personal detin o masina din 1986 echipata cu un motor diesel in 5 pistoane a carui volanta CLASICA are vreo 15 kg,sigur deabia o pot sustine atunci cand o montez,oare de ce dupa aproape 300000km acest motor are cuzinetii originali la cota 0 (standard) si tampoanele la motor la fel?
-2.oare de ce am in magazie motor de VW Golf din 1977 de 1300 cm3 a carui volanta CLASICA care are 1/4 din greutatea motorului

si are si acum cuzinetii originali?
-3.oare cum se explica ca am motor in magazie de Ford V6 din 1978 la care volanta CLASICA este imensa si cuzietii sunt tot cei originali?
Aspecte negative-1.oare de ce la un Mercedes cu VOLANTA CU MASA DUBLA,caruia anul trecut i-am schimbat kit-ul de ambreiaj care a fost Sachs si a costat o gramada de bani,la o luna de zile de la reparatie mi-a adus-o propritarul cu platforma deoarece nu mai pleca de pe loc si cand am demontat cutia de viteze am gasit mijlocul discului cel cu caneluri unde intra pe priza,era rupt din cele 4 afturi de sudura date de fabrica?
O sa spuneti ca a facut proprietarul liniute cu masina,NU,este exclus,este o persoana de 58 de ani care tine la masina ca la ochii din cap.
-2.oare de ce am la reparat numai ambreiaje la masini cu o vechime de 5/10 ani,adica mai mult noi decat din cele vechi?
Parerea mea personala` este ca volanta cu masa dubla nu preia socurile de la plecare cum le lua arcurile discului de ambreiaj la care acum s-a renuntat si mansonul de cauciuc turnat in volanta cedeaza repede rezintand la un numar redus de tensionari,dar trebuie sa mergem pe ideea ca daca toate masinile ar tine cate 30 de ani,industria auto ar fi falimentara.
Asa ca domnilor ....