de Moartea » 06 Noi 2009, 22:19
swen_cta
în 1996 am schimbat uleiul din cutia unei fiestine xr2i practic prin răsturnarea maşinii. nu e glumă. existau nişte capre speciale ca să poţi da maşina pe o parte.
cutia nu avea decât buşon de umplere, nu şi de golire... nu era contact de marche arriere sau altă piesă!
am adus-o la 90 de grade faţă de sol pe partea pe care era buşonul. singura piesă demontată a fost bateria, în rest nu avea ce să curgă din sisteme.
i-am pus un ulei roz, scump, de figuri, cam la 2 litri, şi cutia a mers mai prost ca înainte cu vechiul ulei... şi era vreme caldă ştiu precis!
la vreo lună am schimbat iarăşi uleiul prin acelaşi procedeu.
i-am băgat ulei "prost" românesc, de la peco, T90 pe numele lui! gălbejit şi mirosea a ceapă fiartă.
maşina a mers de scăpăra!
schimbări din 5 în 2 la 120kmh, cutia fluiera, dădeam maşina în nas rău! adică sincronizarea turaţiilor mergea perfect.
îţi fura maneta din mână la schimbări... mergea unsă!
aici fac un mic comentariu.
uleiul roz, scump, arăta identic cu T90 cel românesc ca vâscozitate, diferea doar culoarea... de ce dracului cu unu a mers aşa rău, iar cu altul aşa bine nu-mi pot explica...
decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...
cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!
motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!